Is deze planning haalbaar?

Hoi,

In mei gaan wij dus 18 nachten naar Bali, Lombok en Gili Trawangan.
Ik heb de reis uitgestippeld omdat wij niet daar ter plekke de hotels willen gaan boeken.
Ik heb het volgende overzichtje gemaakt:

19-mei Aankomst Denpasar 11.50 uur, naar hotel ( markt snachts??)
20-mei Rustdag, s’ avonds zonsondergang Tanah Lot?
21-mei Naar Lovina, onderweg excursie ???
22-mei Dolfijnen spotten bij Lovina, vervolgens naar Amed, rustdag
23-mei Amed, fietsen Kintamani
24-mei Amed, bezoek Pura Besakih Tempel+ Gunung Agung, vulkaan
25-mei Naar Lombok, Senggigi, rustdag
26-mei Senggigi, excursie Lombik eiland
27-mei Naar Gili Trawangan, snorkelen
28-mei fietsen eiland Gili, vertrek naar Ubud
29-mei Olifantenpark Taro en monkeyforest
30-mei Raften op de Telaga Waja rivier (Ayung riveir afdalen)
31-mei Ubud, bezoek rijstvelden
1-jun Ubud verkennen
2-jun Naar Sanur, strand
3-jun Strand
4-jun strand
5-jun strand
6-jun Strand, vertrek vanaf Denpasar, 19.20 uur

Willen jullie, die ervaring hebben, eens kijken of dit te doen is volgens deze planning?
Alvast bedankt.

Sommige dingetjes zijn wel krap. De reis van Gili Trawangan naar Bali duurt met een Fast Boat 2 uur en dan moet je op Bali nog naar je bestemming komen. Naar Ubud kan het 2 uur duren door de files.

De fast boat vertrekken tussen 10 en 12 van Trawangan. Sommigen vertrekken rond 3 uur. Check dit goed bij de agent waar je boekt.

De Marina, Gili Cat, Blue water en eka jaya vertrekken meerdere malen per dag van Trawangan naar Bali.

1 like

Naar wel Gili eiland wil je? Gili Trawangan vind ik bijvoorbeeld een heerlijk eiland, maar daar valt weinig te fietsen. Wel kun je in iets meer dan een uur rondlopen over het eiland, of de heuvel beklimmen op het eiland.

Ook weet ik niet zeker of het mogelijk is de dolfijnen in Lovina met de reis naar Amed te combineren. Met een priveauto gaat dat prima, maar met een bus denk ik net niet. De bus vertrekt namelijk tussen half 9 en 9 uur, en het is de vraag of je dan al terug bent van de dolfijnen en het snorkelen. Bovendien wil je misschien wel eerst douchen? Ik zou een dag langer in Lovina blijven.

Bovendien zou ik de eerste nacht niet in Denpasar overnachten. Ik vond de stad heel erg tegenvallen!

Bovenstaande schrijfster heeft wel gelijk.
Ik wil daar nog iets aan toevoegen: je hebt 18 dagen vakantie en in die vakantie heb je ca 15-16 tripjes cq excursies gepland. Dat is mi veel te veel.
Onderschat het klimaat niet, de vochtigheid gepaard gaande met de hitte is slopend!! Je hebt zeker 1 dag nodig om te acclimatiseren, en als ik jou program lees…Wij zijn nu al ,s avonds kapot van 1 dag Denpasar inkopen.
Het verkeer is een grote chaos-infarkt. Zoek wat leuks uit en doe er niet meer als 6! Anders ben je kapot als je na de lange terugreis thuis komt.

Prettige reis en fijne vakantie
>>>

Voordeel is dat je de trips ter plekke kan boeken, zelfs nog de avond vantevoren!

Ik zou een schema maken van wat je perse wilt zien, en hoe lang je ongeveer in welk hotel overnacht. Je kan dan op Bali van dag tot dag besluiten of je iets wilt doen die dag, of dat je wilt niksen. Zelf ben ik niet goed in niksen, deze zomer in Indonesie (5 weken) is er eigenlijk maar een dag geweest dat ik niks deed :slight_smile: Maar… vaak wisselde ik wel een korte excursie af met een lange reisdag of een lange excursie, want ook ik heb absoluut mijn rust nodig! :slapen:

Bedankt voor je reactie.
We willen de hotels wel boeken, maar de excursies plannen we pas daar, dus wanneer we merken dat het teveel is, dan nemen we alleen die excursie die we graag wilden.
Het is misschien ook wel teveel hoor, maar we zijn nog jong lol2 en vol energie. :wink:

[quote=“jenny, post:5, topic:98098”]

Voordeel is dat je de trips ter plekke kan boeken, zelfs nog de avond vantevoren!

Ik zou een schema maken van wat je perse wilt zien, en hoe lang je ongeveer in welk hotel overnacht. Je kan dan op Bali van dag tot dag besluiten of je iets wilt doen die dag, of dat je wilt niksen.

[QUOTE]

Ja, dat is inderdaad een goed plan. Dat bedachten wij ons ook al.
De hotels boeken wij wel al want ik heb echt m’n voorkeuren wat hotels betreft. Maar de trips kunnen we flexibel doen en alleen wanneer we zin hebben.

Bedankt voor jullie reacties.
Fijn dat er meegedacht wordt.

Gr. Jolanda

[quote=“jolandacb, post:7, topic:98098”]

[quote=“jenny, post:5, topic:98098”]

Voordeel is dat je de trips ter plekke kan boeken, zelfs nog de avond vantevoren!

Ik zou een schema maken van wat je perse wilt zien, en hoe lang je ongeveer in welk hotel overnacht. Je kan dan op Bali van dag tot dag besluiten of je iets wilt doen die dag, of dat je wilt niksen.

Ja, dat is inderdaad een goed plan. Dat bedachten wij ons ook al.
De hotels boeken wij wel al want ik heb echt m’n voorkeuren wat hotels betreft. Maar de trips kunnen we flexibel doen en alleen wanneer we zin hebben.

Bedankt voor jullie reacties.
Fijn dat er meegedacht wordt.

Gr. Jolanda

Deze vind ik echt leuk: we zijn nog jong en vol energie. Als je eenmaal na die lange vliegreis aankomt op Bali wil ik dat graag nog eens horen, dan verlang je naar een douche en een bed.

Anyway fijne vakantie en beslis de activiteiten ter plaatse

Ik verlang altijd naar een douche, maarten slapen doe ik s avonds pas. Goedkoop tegen een jetlag!

En als je in de loop van de avond aankomt verlang je ook naar een douche , maar het klimaat laat verdere activiteiten niet toe zeker de andere dag niet . Houd daar rekening mee met de planning Yolanda dan kan er niet veel mis gaan.

Met andere woorden: sommige mensen zijn de eerste dag nergens toe in staat, andere mensen ondernemen wel wat om de jetlag tegen te gaan. Maar zolang je een douche hebt komt alles goed :wink:

Zo is het naar net Jenny en het leukste van alles is : als die douche ook werkt vindt je niet
Waar het op slaat zal jij me kunnen uitleggen/ of niet ?
Op Bali met deze vochtigheid wordt onze douche dan ook veelvuldig gebruikt, ervaring van mij 12 jaar tropen en mijn man 25 jaar tropen.

Maar wat dit met het topic te maken heeft blijft een raadsel voor mij

Lieve Paulana, als je je eigen post eens terug leest, dan weet je waar de douche vandaag komt!

Maar wat mij betreft genoeg over de planning op de dag na aankomst. De eerste dag ben ik altijd blij dat ik er ben en iedereen weer zie, maar voor de planning zijn de andere dagen belangrijker.

@ jolandacb: als ik jouw planning zie van de eerste 13 dagen word ik erg moe op voorhand. Het doet me denken aan “to do Europe in one week”.:slapen: Nu ben ik niet meer een van de jongsten maar ik zou het advies van Jenny opvolgen: "Ik zou een schema maken van wat je perse wilt zien, en hoe lang je ongeveer in welk hotel overnacht. Je kan dan op Bali van dag tot dag besluiten of je iets wilt doen die dag, of dat je wilt niksen". *
**
Fijne reis jolandacb!
:vak01:*

Hoi Jolanda,

Wij gaan volgend jaar juni naar Indonesie.Eerst een rondreis door Java
en Bali,daarna 4 dagen naar Gili Trawagan en dan nog een weekje naar Kuta op Lombok.Wil jij als je terug komt hier op het forum een verslagje
uitbrengen.Ben erg benieuwd hoe het snorkelen daar is.Heel veel plezier.

Groetjes Mini.

Hoi Mini,

Als je wilt kun je ook m’n reisverslagen op m’n website eens bezoeken (www.ikreis.net). Veel ervaring met snorkelen heb ik niet, maar ik dijk en fotografeer :wink: Zelf vind ik Menjagan (vanuit Lovina) mooier om te snorkelen dan de Gili’s.

Veel plezier!

Beste Jolanda, overnachten in Denpasar is niet zo leuk. Kies iets aan zee of in de buurt van de zee. Kuta is druk en toeristisch, maar je hebt wel alles bij de hand. Sanur is een iets rustiger alternatief, maar, jullie zijn jong en ik kan me voorstellen dat het ook zijn charmes heeft om 's avonds op het strand te zitten bij het levendige Kuta met een uitgebreid uitgaansleven.
Van Kuta naar Lovina is een toch van ongeveer 2.5 uur. Je kunt stoppen bij Bedugul, waar je een bezoek kan brengen aan de tempel, de plaatselijke mark ( kleinschalig toeristisch en flink afdingen). Je hebt daar ook de botanische tuinen, en een mooie golfcourse, maar daar heb je iets meer tijd voor nodig. Op de weg naar boven de krater kom je langs vriendelijke aapjes. Dan heb je de keus via Munduk of via Singaraja de berg weer af te dalen. Via Mundu bekijk de waterval, de plantages met koffie Lawak, er is een giant tree waar je tussen de wortels kan lopen, verder naar beneden is de boeddha tempel en de warmwaterbronnen. Deze laatste zeker de moeite waard aan het eind van de dag wanneer het nog licht is. Zwemkleding mee.
Ga je via Singaraja dan kom je langs de Gigit waterval. Vraag je chauffeur om de paralelweg te nemen naar Lovina, dan kom je langs de baksteen ovens die gestookt worden met kokosnoten.
Dolfijnen spotten gebeurd om 6.00 uur 's ochtends. Een douche daarna kan een aanrader zijn. Het is mogelijk om die dag verder te trekken naar Amed, ca. 2 uur rijden. Je kunt onderweg nog even een tempel aandoen en de koud waterbronnen.
Reisdagen naar en van Lombok kosten een dag. 's ochtends nog even fietsen zal niet kunnen. Gili Trawanang is het grootste eiland. Je kunt er fietsen, maar misschien leuker is om paard en wagen te huren en het eiland rond te gaan. Het koraal is minder mooi dam bij Mengjangan, maar je hebt hier wel schildpadden en heel veel vis. snorkelen doe je ook gewoon vanaf het strand, maar leuker is een tochtje te maken met een bootje en verschillende snorkel plaatsen aandoen.
Veel is ter plaatse te regelen. Reizen met een auto en chauffeur die tevens gids is bevelen wij doorgaans aan. Het is vele malen duurder dan de bus, maar je leert en ziet vaak veel meer dan wanneer je met het openbaar vervoer gaat.
Je schema is te doen, alleen Lombok zijn erg weinig overnachtingen en je hebt maar twee dagen voor Lombok zelf en de Gilieilanden. dat is niet erg veel.

Mocht je het strand zat zijn in Sanur, dan kun je overdenken om naar het vogelpark en reptielen park te gaan. Iets boven Sanur ligt ook nog een grote markt met een enorme hoeveelheid Balispul. Aanzienlijk goedkoper dan in Ubud.

Jullie succes met het plannen van je vakantie en alvast een hele fijne tijd toegewenst in Bali

Hoi Mini,

Zal ik zeker doen.
Bedankt.
Groetjes Jolanda

Bedankt voor je uitgebreide advies Marja.
Hier kunnen we zeker wat mee.
De 1 nacht Gili hebben we bewust gedaan. We willen even gaan snorkelen maar verder niets daar. Snorkelen hebben wel eerder al in Egypte uitgebreid gedaan en niets kan tegen Egypte op helaas. Maar daarom dus ook maar 1 nachtje daar. En Lombok zelf is verder ook niet zo heel veel te doen dus willen we daar lekker gaan rondfietsen of een auto met gids huren die ons een dagje Lombok doet.

We zullen zeker voor onze trips een auto met chauffeur en gids huren ja. Het is wel duurder maar het heeft ook zoveel voordelen.
We hebben waarschijnlijk al iemand gevonden via via en die man spreekt ook Nederlands en dat vind ik wel een voordeel. We spreken beide wel redelijk goed Engels maar de termen die daar aanbod zullen komen ken ik vast allemaal niet.

Nogmaals bedankt.

Groetjes Jolanda