Hallo in mei vertrekken wij voor 3 weken naar Bali samen met onze kids
Nu ben ik op zoek naar echte mooie plekjes op Bali… Wat moeten we echt gaan zien?
Gr Angela
Hallo in mei vertrekken wij voor 3 weken naar Bali samen met onze kids
Nu ben ik op zoek naar echte mooie plekjes op Bali… Wat moeten we echt gaan zien?
Gr Angela
Hallo Angela,
Bali is echt fantastisch en er zijn zoveel mooie plekjes… wat ik persoonlijk heel mooi vind zijn de Rijstvelden van Jatiluwih , het duurt even voordat je er bent maar dan heb je ook wat ![]()
Wat ik ook aan zou willen raden is een kleinschalige Homestay in Oost Bali , deze mensen hebben 5 kleine huisjes op hun erf , met een van de mooiste uitzichten die ik in Bali heb gezien.
Het eten is er heerlijk en de mensen zijn zo aardig , je kan verschillende dingen bij hun organiseren.
Ik heb een website voor hun gemaakt , neem even een kijkje op :
http://www.pondokbaturindah.com/
Veel Plezier!
Danny
Hoi Angela,
Ik heb via een andere reissite http://www.columbusmagazine.nl/azie_en_midden-oosten/indonesie/reisreporter/tips.html allemaal tips die er toe doen en me leuk leek gekopieerd/geplakt naar een worddocument. Sommige dingen ontbreken omdat ik die al gedaan heb dat wel. Zoals Banjar (heilige waterbronnen waar je ook zelf in kan) in het noorden met daar ook de boeddhistische tempel Brahma Vihara Arama. Ook de Ulan Danutempel (in meer) vond ik mooi.
etcetcetc.
Wat ook leuk is om te kijken naar bijv. een dansworkshop, of batikschilderen in Ubud (dat laatste heb ik ook gedaan, dat 1e wil ik heel graag)
Als je wilt dat ik het je stuur moet je me het maar zeggen.
ingrid
HALLO
Ik heet sylvana, 15 februari ga ik met een vriendin naar Bali voor 6 weken, we hebben een huisje gehuurd voor 6 weken en willen graag meer van het eiland zien
wat is echt leuk om naar toe te gaan, we kunnen beide geen scooter of auto rijden dus word het bus of bemo, wat raden jullie ons aan.
Prettige feestdagen en vele reizen.
Sylvana
:wereld:
Dag Angele en Sylvana
Bali is een prachtig klein landje , en zoveel om te bezichtigen
Natuurlijk zijn ieders wensen anders
Ben zelf tweemaal in Bali geweest , en in totaal 1 dag doorgebracht in het zuiden , voor mij gewoon te toeristisch
Lovina int noorden en Amed int oosten is prachtig
Een goede gids/chauffeur in Lovina vind je bij Taman Melati onder de naam Made , en helemaal niet duur . In 2009 betaalde we max. 30 euro per dag alles inbegrepen . Made brengt u door het ganse land , en zo zijn er veel chauffeur/gidsen te vinden. Maar int zuiden zijn ze veel duurder
Bezienswaardigheden vind op internet maar wat wij leuk vinden
Snorkelen/duiken in Amed en Menjangan (tegen Java)
Mount Batur beklimmen 's nachts voor de zonsopgang
Bedugul lake met de kano
Raften boven Ubud (ook op een olifant toeren als je wil)
Lempuyang temple, 1700 treden (veel minder denk) met prachtige natuur , zelfs een stukje regenwoud
Wij hebben het geluk gehad om opgravingen van overleden familieleden mee te maken en een paar dagen later de ceremonie (crematia op zee) . dit was in Amed en heel indrukwekkend
Brommertjes huren (voor 5 euro / dag benzine inbegrepen) en het binnenland inrijden , het echt Balinese leven ondervinden . Neem wat prulletjes mee om uit te delen aan de kinderen , ze zullen je zeer dankbaar zijn
Groeten
Eric
Wel toeristisch maar mijns inziens toch heel erg de moeite waard is de zonsondergang meemaken bij Tanah Lot, de tempel die in de oceaan ligt en alleen bij eb toegankelijk is. Nadat je langs alle pasar kraampjes gelopen bent, heerlijk neerstrijken op een van de terrasjes aan het water onder het genot van een lekker drankje (bijvoorbeeld klapper met arak en vers sinaasappel en limoensap) om de zon in de zee te zien zakken; een echte aanrader!
Hoi Sylvana en Angela,
Wij zijn 2 keer op Bali geweest en hebben ons enorm vermaakt. Zelf rijden zou ik ook absoluut niet aanraden, het is heel erg gevaarlijk. Maar binnen de plaatsjes is de Bemo heel erg makkelijk en goedkoop. Daarbuiten zou ik een chauffeur inhuren of gewoon een taxi nemen.
Wat wij heel erg mooi vonden en wat ook heel erg leuk is voor de kids, was het raften. Spannend en schitterende natuur, wij hebben daarvan genoten. Er schijnen een “wilde” en een rustige rivier te zijn, maar de wilde is voor iedereen tussen de 8 en 80 jaar heel goed te doen. Af en toe peddelen en voornamelijk vasthouden en je kunt echt genieten.
Verder verbleven wij in Sanur en hebben wij van daaruit vele tours gedaan, dat was ons goed bevallen. Maar zoveel mensen, zoveel meningen dus het is een beetje kijken wat je zelf wilt.
Veel plezier.
Waar verbleef je in Sanur “balletje”?
En kan je wat meer over de werking van Bemo vertellen? In Thailand deed ik dat wel maar in Indonesië gek genoeg niet. Als het hetzelfde werkt is het idd. gewoon superhandig. Hebben ze vaste plaatsen of niet? en gaan ze ook naar toeristische dingen?
Hallo
Bedankt, ga het zeker proberen dat raften. heb het nog nooit gedaan,
we hebben een huisje gehuurd in Sanur.dus dast word spannend, wed blijven 6 weken
en willen wat rondreizen.
gr.v.Sylvana
Wij zijn in het Sanur Beach hotel geweest en in het hotel daarnaast Puri Santrian. Wij vonden Puri Santrian helemaal geweldig maar dat is ook wel wat duurder.
De Bemo’s rijden daar gewoon door de straat en toeteren er op los haha. Je stapt in en zegt waar je heen wilt, wij gebruikten ze altijd in die lange straat in Sanur om van de ene kant naar de andere te gaan… Even een prijs afspreken en achterin klimmen en je kunt gaan.
Hallo Balletje
Allereerst een gelukkig nieuwjaar
Bedankt voor de tips van die bemo’s, ik heb gehoord dat het er
behoorlijk druk is en dat ze zich niet houden aan links rijden, dus
ga ik er gebruik van maken, weet je ook wat ze vragen om naar de andere
kant te komen?
gr.v.Sylvana
Hoi Sylvana, ook de beste wensen
Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer, maar ook daarbij is het een kwestie van afdingen… Maar ik weet dat wij het in ieder geval spotgoedkoop vonden. Zorg dus voor voldoende geld in kleine coupures zodat je niet hoeft te wisselen, want wisselgeld hebben ze vaak niet hoor.
Ik zou trouwens de excursies daar ter plekke boeken en niet bij Nederlandse operators. Dat scheelt een hoop geld. Wij hebben alles zelf geregeld en geboekt bij één van de vele reisbureautjes op straat. Zeker wanneer je meerdere excursies tegelijk boekt willen ze ook veel korting geven.
Bij ons, maar ook anderen die wij spraken was alles goed geregeld.
:dag: Hallo Balletje
Bedankt voor de tips.
Sylvana :wereld:
Whaaaw echt prachtige beelden, kun je er ook verblijven ?
Danny,
Gave website met mooie foto’s… Ik neem aan dat jullie daar ook verbleven? Heb je enig idee wat de kosten voor overnachten zijn in dit kleine paradijs?
Wilmar
Hoi Sylvana,
De prijs voor een bemo in Sanur is op dit moment 3000 rupiah per persoon, ongeacht hoe ver je gaat. Spotgoedkoop dus. Een taxi is overigens ook erg goedkoop. Starttarief is 5000 rupiah, maar als je met z’n tweeën bent en maar een klein stukje hoeft is het vergelijkbaar met de kosten van een bemo.
Groetjes uit Sanur,
Hallo Mirjam
Dank je voor het berichtje, ik heb begrepen dat je nu op Sanur bent, ik kom
over 3 weken, regent het nog erg daar? En wat leuk dat je een duikschool begint daar.:vak02:
Hoi Sylvana,
Het regent inmiddels gelukkig minder. Nog wel regelmatig een bui, maar niet zo erg als een paar weken geleden.
Over 3 weken gaat onze duikschool open, dus mocht je het leuk vinden ben je van harte welkom om even te komen kijken. De bemo komt helaas niet bij ons voor de deur, maar wel vlak in de buurt ![]()
Groetjes,