eerste keer naar Bali : veel vragen!

Hoi,

Volgend jaar zouden we naar Bali willen gaan. Graag tips rond:

• vliegtuigtickets : wat is een goede prijs voor een ticket, wanneer best kopen, waar(in Nederland of België)…

• beste reisperiode (zonning klimaat) buiten de drukke vakantieperiode: mei-juni of september?

• we zouden graag een rondreis maken waarbij we de belangrijkste bezienswaardigheden doen: iemand tips? Is een huurauto aan te raden of is alles gemakkelijk te bereiken via het openbaar vervoer?

• alle tips voor leuke betaalbare overnachtingsmogelijkheden (max. 100 dollar per nacht)zijn welkom

• is een combinatie met Sulawesi (Torajavolk) haalbaar? Heeft iemand die combinatie gedaan?

Alvast bedankt voor alle info

ann

Wij hebben onze reis naar Bali in Nederland :NETHERLAN geboekt:thumbsup: ,was een hoop euro’s goedkoper dan bij ons in België:BELGIUM:
We hebben wel een pakketreis geboekt dus vlucht+hotel>>>
Wij gaan in September-Oktober wat volgens mij een goede periode is:vak02:
Ook gaan wij ter plaatse een gids regelen ,waardoor we toch hopelijk al veel kunnen zien in onze eerste reis naar Bali maar hopelijk niet onze laatste

Groeten van Thomas

Thomas,

Wij zijn ook Belgen. Bij welke touroperator hebben jullie geboekt? Hebben jullie hotels op verschillende plaatsen geboekt of blijven jullie op één plaats logeren?

groetjes

ann

Hallo Ann

Wij hebben geboekt bij OAD Reizen en wij verblijven in 1 hotel en regelen dan ter plaatse onze uitstappen met een privegids

Groeten van Thomas

De kombinatie Bali - Tana Toraja is op z’n minst ongebruikelijk.
Maar waarom niet.
Dus vliegen van DPS naar Makassar. Dan min. 9 uur rijden naar
Rantepao, waar je toch wel 4 dagen nodig hebt om een en ander te bezoeken en dan weer terug.
Als je de tijd hebt!

Wij zijn net terug van Bali.
Geboekt bij OAD, hotel in Nusa Dua, vliegen met Cathay Pacific vanaf Amsterdam met tssstop van 3 uurtjes in Hong Kong.
Je kan gaan voor heel goedkope tickets met de nodige en lange tssstops…
Privégids geregeld voor 3 dagen via internet www.balitours-tours.nl , zeker gaan spijt van gehad!!!
:chin:

Wij zijn in september 2009 in Bali geweest. Met fox vakanties. Een individuele rondreis met 5 verschillende hotels. Echt super vond ik dat.

Bedankt voor de vele reacties. De Nederlandse reizen lijken mij inderdaad wel goedkoper dan in België op het eerste zicht. Spijtig dat er nog geen prijzen beschikbaar zijn voor mei - jun volgend jaar. Ik ga dit toch verder in de gaten houden.

Wij houden niet zo van georganiseerde rondreizen, maar zoeken graag alles zelf uit: vlucht boeken, rondreis uitstippelen op voorhand ,leuke hotelletjes zoeken via internet. Moest iemand ervarig hebben met een zelf uitgestippelde rondreis, zoeken van hotels,… Alle tips zijn welkom.

De combinatie met Sulawesie (Toraya) is gezien de lange rit vanaf de luchthaven misschien toch niet zo’n goed idee. Had er geen idee van dat het zo ver was. Je zou te veel dagen Bali moeten opofferen. Bedankt.

Een mogelijkheid is via Het Schone Streven een 29 daagse rondreis te maken. Sumatra, Sulawesi, Bali & Lombok**.** Voor details zie: http://www.schonestreven.nl/content.php?navid=31
Aanrader !

Bedankt op de tip over de rondreis. Ik ga dit programma zeker eens bekijken

groetjes

ann

Hoi Anneke,

Wij gaan dit jaar (20 aug - 13 sept) voor het eerst naar Bali, dus ik kan je nu nog geen tips geven.

Wij hebben geboekt bij 333 travel en vliegen met Cathay Pacific, we blijven 5 dagen in Hong Kong en vliegen daarna door naar Bali.
We hebben zelf (na bijna een jaar voorbereiding) onze route samengesteld en ook alvast alle overnachtingen geboekt. sommige vinden dit fijn, sommige niet, wij vinden het fijn om ter plaatse niet meer te zoeken naar een plaats om te slapen en vinden het leuk om mooie en bijzondere plekken te vinden om te overnachten.

Succes met de voorbereiding, alleen dat al is geweldig, uren reisverhalen lezen, boeken en lonely planets uitpluizen, heerlijk!

Na onze vakantie zal ik een link doorgeven waar ons reisverslag op staat!

Groeten Angela

Super Angela, bedankt

Dat is nu echt wat wij ook het liefst doen. Alles goed voorbereiden: reisverslagen lezen, Rough guide en Lonely Planet lezen, leuke, bijzondere hotelletjes zoeken, een mooie route uitstippelen, is inderdaad al een deel van het plezier. Het zou echt fijn zijn moest je je reisverslag willen delen.

groetjes

ann

1 like

Hallo Indonesië ganger!
Wij gaan elk jaar en boeken altijd de vlucht los van het hotel.
Verder gaan we dit jaar met emirates goedkoop en goed.
Gaan 4 weken Bali 1 week lombok. Daar zijn chauffeurs te over.
Goedkoop goed hotel sanur ari putri of bumas.
Gaan over 40 dagen het is gewoon geweldig !
Als je iets wilt weten hoor ik het!
Gr.

Bedankt Yolandr,

Zijn er beide leuke hotelletjes uit voor hun prijs…

Prettige reis alvast.

groetjes

ann

Wellicht heb je ook wat aan mijn reisverslagen van Bali. En deze zomer komt er weer eentje bij :zon02:

Bedankt Jenny, ik begin al zin krijgen om te vertrekken. >>>

groetjes

ann

Dag Ann

Wij gaan ook voor het eerst naar Bali, wij zijn ook Belgen. hebben geboekt bij Arke.nl. Vlucht +hotel (Bumas in Sanur).
We blijven ook ter plaatse, we overwegen wel om nog een ander hotel te boeken in bv Ubud, of ergens anders.

groeten

Peter

Hoi Anneke en de andere natuurlijk ,

Ik ben al meerdere malen in Indonesië geweest , probeer 2 keer per jaar 4a5 weken te gaan en regel altijd alles zelf , boek wel mijn vluchten meestal met connections maar zoek mijn eigen vluchten wel via het net .
Ook mijn verblijf en in mijn geval duikcentrum’s regel ik altijd zelf .
Dat de pakket reizen via Nederland goedkoper zijn is normaal aangezien dit een Nederlandse kolonie geweest is .

• voor de vlucht zoek ik meestal vanuit Brussel , Schiphol , of parijs wel rekening houden wat de verplaatsing van uw
    van thuis tot de luchthaven nog kost , als ik aleen reis neem ik bv de trein .
    dan kijk je voor je hoofdvlucht bv tot kuala lumpur , singapore , jakarta , bali
    vliegt de vlucht niet door tot bali kijk ik bij Air Asia wat de vlucht tot Bali kost .

Oplgelet dit wordt zéér intensief de prijzen kunnen van dag tot dag zeer veel schelen vandaag kijken bv €1000 en morgen de zefde vlucht bv €700 en dan weten dat niet alle maatschapijen dagelijks vliegen .
dit doe ik meestal via worldticket.com
ik zal ook altijd mijn vlucht controleren via seatguru.com voor de beenruimte en de beste plaatsen zonder meer kost , boek altijd mijn zetel op voorhand .

• beste peroide : ik ga normaal tussen feb.-maart en sept-oct -nov

• nu beziens waardigheden hangt een beetje af van uw intresses , een tempel is mooi maar 3weken alle dagen tempels is niet
    zo fijn , ik denk dat een combinatie het beste is , een paar tempels wat strandvakantie een vulkaan wat snorkelen
    de meren de reistvelden Ubud enz.
    kuta vind ik persoonlijk moet je gezien hebben maar niet meer dan 1a2dagen bv voor vertrek .

Ik hoop u wat vergeholpen te hebben , zijn er nog vragen laat het maar weten .

Greetings Jan

Hallo!

Wij zijn ook net terug uit Bali. Heerlijke vakantie gehad!

Wij hebben een pakketje geboekt, vlucht en hotel, omdat we echt op zoek waren naar een ontspannen vakantie. Ter plaatse wil je uiteraard toch het een en ander gaan bekijken en hebben dan ook een privé chauffeur gehad voor een aantal dagen. Chauffeur uitgenodigd in ons hotel, besproken wat we absoluut willen zien en hij maakt er een paar mooie tours van. Zelf in te delen en ideaal! Het idee om namelijk met een heel gezelschap in de bus te zitten en maar achter het vlaggetje aan te lopen, stond ons niet zo aan.

Onze chauffeur liet ons de mooiste plekjes zien en had altijd wel leuke suggesties. Absoluut een aanrader! Voor meer informatie over deze chauffeur kun je me natuurlijk altijd een privé berichtje sturen.

Qua vliegen is Cathay Pacific goed geprijsd. Ik ben ook met deze maatschappij gegaan en zou volgende keer wel voor een andere kiezen, maar dat is uiteraard persoonlijk. De stoelen bij Cathay kunnen namelijk niet naar achter. Je ‘zakt’ soort van weg in je eigen stoel. Je benen/knieen schuiven daardoor naar voor, maar je beenruimte veranderd niets. Oftewel, voor langere mensen niet heel ideaal.

Wij zijn de laatste week van september vertrokken en de 2e week van oktober teruggekomen. Ideale periode!!

Veel plezier bij het uitvogelen van je reis!! :zon02:

Groetjes,
Chantal

Hallo Anneke,

Juist voor Bali zou ik er persoonlijk niet voor kiezen om een georganiseerde rondreis te maken omdat dit juist zelf zo makkelijk te doen is. Ook zou ik niet kiezen voor een hotel op een plek maar bijvoorbeeld een drietal hotels boeken verspreid over het eiland. Zo kun je makkelijk dat deel verkennen zonder al te veel tijd kwijt te zijn met op en neer rijden. Een “tussenvorm” zou kunnen zijn om via een reis organisatie een of meerdere bouwstenen te boeken (korte individuele sight seeing trips) zoals bijvoorbeeld bij Footprint Travel: http://footprinttravel.nl/indonesie/bouwstenen/bali/ Wat ik ook altijd doe als ik een nieuw vakantieland of gebied ga verkennen is een goede reisgids aanschaffen, zoals die van de Lonely Planet bijvoorbeeld. Heel veel plezier bij de voorbereidingen.

Groetjes,
Anita