enkele vragen over eerste keer naar Bali.

Hallo beste Bali vakantiegangers,

wij, mijn vrouw en ik 53 en 57jaar jong, gaan (2014) voor het eerst naar Bali en hebben enkele vragen over dit eiland en andere zaken, zoals vlucht, hotels enz. Wel hebben we al wat info. op het internet opgezocht maar we willen graag nog wat informatie van mensen die daar geweest zijn . We hebben gezien dat je altijd een tussenstop moet maken in Singapore, maar dan zie je prijzen variërend van 1100 tot wel 6000 euro, maar zijn er ook prijzen van rond de 800 euro, we willen maar één tussenstop maken omdat de reis ons anders te lang gaat duren. Welke maatschappij adviseren jullie ons dan. Aangezien we niet van drukke stranden en veel lawaai (scooters enz.) houden zoeken we een hotel in een kleine plaatsje net even buiten de grote toeristische plaatsen zodat we (als wij dat dan willen) met een taxi de drukte in de grotere plaatsen kunnen opzoeken. Wie weet zo’n plaats, en welk hotel adviseert u ons dan, we hebben gelezen dat als je een redelijk tot goed hotel wil dan zit je ongeveer op 35 euro per nacht, maar is dat dan ook zo. Kan iemand ons vertellen wat je zoal kwijt bent voor 3 weken aan avondeten en 4 á 5 excursies. Van welk bedrag moet ik uitgaan als ik met een taxi een hele/halve dag op excursie ga, en welke taxi (taxi kleur, persoon) moet ik nemen zodat ik niet te veel betaal. Welk deel van Bali kan ik het beste verblijven in oktober/november zuid, noord of oost Bali. Ik heb al info. gehad over het vissen vanaf het strand maar als er mensen zijn die daar ook nog info. over hebben graag, en mochten er lezers zijn die een lokaal iemand weten waarmee ik met een traditioneel bootje de zee op kan dan zou dat helemaal mooi zijn.

Bij deze wil ik iedereen die een reactie plaats bedanken voor de genomen moeite.

Met vriendelijke groet.
Jan en Petra.

Het is beslist niet zo dat je als je naar balk vliegt altijd een stop maakt in Singapore. Ik ben bijvoorbeeld naar Bali gevlogen met Emirates (stop in Dubai), Malaysian Airlines (stop in Kuala Lumpur) en volgend jaar vlieg ik met Etihad (stop in Abu Dabi).

Als je de vlucht wil breken zou ik niet in Singapore stoppen. Als je eenmaal in Singapore bent ben je al bijna op Bali :slight_smile:

Qua overnachten raad ik je aan rond te snuffelen op dit forum. Padangbai, Amed, Lovina, het is allemaal redelijk rustig. Ik zou mijn uitvalsbasis af laten hangen van wat je wilt zien. Een bootje kun je huren op het strand van Amed of Lovina, gewoon ter plekke even rondvragen.

Candidasa niet vergeten, een luxe bungalow aan het strand ,met ontbijt ,roomservice, mini bar voor 30 Euro bij Anom Beach Inn. 2 personen
Kleinschalig - mooie tuin met zwembad , vriendelijk behulpzaam personeel, en de eigenaar, Ida Bagus Anom , doet veel aan de sfeer in zijn hotel.
Voor mij een aanrader.

Ja Bleu Lagoon bij Candidasa is een aanrader om een direct te snorkelen vanaf het strand. Wij zijn net terug en hebben gebruik gemaakt van een Nederlandse gids voor diverse excursies. Een aanrader, Balinese vrouw die Nederlands geleerd heeft bij familie in Cuijk en voor zichzelf werkt met haar man. Vroeger een gids voor Oad. Mooie busje met airco en gemiddeld € 50 per auto voor een hele dag (dus per auto niet personen, wij waren met 3 maar 5 kan ook.) http://www.sribali.nl/

de stop in singapore is toch ook niet lang dacht ik , als je klm vliegt ,ben net 2weken thuis van het mooie bali , voor de tweede keer sanur beach hotel geboekt , is een super hotel en toch goed van prys als je wat vergelykt , wy hebben daar ook onze vaste driver , die veel voor je regelt , zo heb ik door hem een volledige crematie meegemaakt , kyk eens op 333travel , die site is heel goed , als je nog wat wil weten , ik hoor je wel , en als je korte afstanden wil doen neem je de blauwe taxi , die werken met meters , wel altyd even vermelden dat ze de meter opzetten

hallo Jan Bel geef aub antwoord, is wel zo fijn voor diegenen die je advies geven, zijn net echte mensen !!!

1 like

Sorry Paulana,

dat is inderdaad zo maar ik wilde even afwachten tot dat ik meer reacties zou hebben.
Ik moet overig zeggen dat wat jij hier hebt geplaatst, Candidasa niet vergeten, een luxe bungalow aan het strand ,met ontbijt ,roomservice, mini bar voor 30 Euro bij Anom Beach Inn. 2 personen, heel aanlokkelijk klinkt.
Wat zit er allemaal bij inbegrepen, ik bedoel elec, water en ontbijt.
Waar kan ik hier iets over terug vinden welke website.
Nogmaals sorry voor de te late reactie.

Groetjes,
Jan&Petra.

Anom Beach Inn.com, daar kan je kijken. Ontbijt inbegrepen,wat je uit de minibar drinkt moet betaald worden. electra is inbegrepen denk ik maar ik bel wel even ,als je echt geinteresseerd bent. Is inde loop der jaren een goede vriend geworden.

Groet Paulien

Paula ik heb even bij google eart gekeken het lijkt mij daar mooi en lekker rustig.
Maar als ik het goed begrijp dan zijn het bungalows bij een hotel dus je eigen huisje
met de faciliteiten van een hotel, ik bedoel je eet je ontbijt in het hotel/restaurant.

Gr,
Jan.

Jan, neem bij het kijken naar tickets ook eens KLM vanaf Antwerpen mee, start vanaf 582 euro. je moet wel echt vanaf Antwerpen vertrekken, je kunt wel vanaf Schiphol recht naar huis.

Ja klopt, bungalows vrijstaande, en apartementen die zijn niet vrijstaand, verder wordt in het restaurant het ontbijt geserveerd incl .dineren daar is ook goed
Maar Anom vermeld roomservice, dus kan je dat op je terras genieten

anders als bungalows en ap. is er niet ,geen hotel of zo ,wel is foyer en het restaurant en aanmeld balie
is dat een bezwaar ? de meeste hotels hier hebben vrijstaande huisjes.

Groet Paulien

Nee Paulana geen probleem, maar ik dacht dat het een soort aparthotel was, dus een hotel met bungalows, maar het
zijn dus appartementen dat vind ik veel beter dan in een hotel kamertje.

Gr.
Jan & Petra.

Jan en Petra , jullie kunnen het ookeen resort noemen toch ,iig ik en mijn Duitse vrienden ,vinden het daar geweldig. natuurlijk ook de prijs en ligging.
Je kan ook prive bij hem boeken, maar jammer genoeg niet zonder referentie’s, als je dat wil , prijs reductie ,geef ik graag zijn prive hp nr waar je, of ik het wil of niet mijn naam moet prijsgeven…Doe ik graag voor jullie maar dan wel via mijn of jullie PB. Mochten julliehem via de websits benaderen noem dan even mijn naam.

Groet Paulien

Jan en Petra , jullie kunnen het ookeen resort noemen toch ,iig ik en mijn Duitse vrienden ,vinden het daar geweldig. natuurlijk ook de prijs en ligging.
Je kan ook prive bij hem boeken, maar jammer genoeg niet zonder referentie’s, als je dat wil , prijs reductie ,geef ik graag zijn prive hp nr waar je, of ik het wil of niet mijn naam moet prijsgeven…Doe ik graag voor jullie maar dan wel via mijn of jullie PB. Mochten jullie hem via de websits benaderen noem dan even mijn naam.

Groet Paulien

Paulana, mochten wij hem via zijn website benaderen dan zal ik zeker je naam noemen.
En mochten we gebruik willen maken van je bereidwilligheid om voor ons te bemiddelen nemen
we zeker nog contact met je op, bij deze al bedankt voor alle moeite.

M.v.g,
Jan & Petra.

Ach jongens geen dank,spreekt toch voorzich , hiero ,hierbuiten heb ik alleen een vies vaag vermoeden

Paulien

jammer dat we niet zo contact hebben,ik bedoel alleen voor mij,hier zijn geen medelanders,of ik moet ze opzoeken. NO WAY

Ons huis ligt in de renovatie PPFFFFFFFFFFFFFFFF

Paulien, woon je dan op Bali, en ik zie dat je je huis aan het renoveren bent wat een troep dan, succes daarmee.

Groetjes,
Jan & Petra.

Wij zijn net een paar weken terug uit Bali, het was voor ons ook de eerste keer, en het is ons goed bevallen.
Hebben gevlogen met Singapore Airlines: Amsterdam-Singapore hadden een overstaptijd van 2,5 uur. Dus even lekker de benen strekken :slight_smile: Daarna zijn we doorgevlogen naar Denpasar. Op het vliegveld stond een busje klaar welke ons naar onze eerste bestemming bracht in Kalibukbuk (Lovina) gelegen in het noorden van Bali.
We hadden een huisje geboekt in een klein rustig resort. Zoek eens op internet naar Sawah Lovina, voor ons was dit een klein paradijsje op aarde.
Daarna zijn we een paar dagen naar Kuta geweest (midden Bali), een wat drukkere plaats en als laatste naar Candidasa (oost Bali) ook een rustige plaats. Vanuit iedere locatie hebben we wat dagtochten gemaakt, dat is ter plaatse via het Resort goed te regelen. Wat je niet moet doen is een scooter huren, het heeft mij 3 dagen ziekenhuis gekost :-), op zich ook een hele ervaring. We hebben genoten van deze vakantie, wat ons erg opviel was de vriendelijke bevolking. Wij gaan nog een keer terug!!!
Op de terug reis hadden we een overstaptijd van anderhalf uur in Singapore, deze tijd heb je wel nodig om van de ene kant van het vliegveld naar de andere kant te komen.
Voor de vlucht hebben wij 780 euro p.p. betaald.
Heel veel succes met het uitzoeken en plannen van de reis!

Groet,
Jan & Ria