enkele vragen over eerste keer naar Bali.

Ik zou dit ook niet adviseren voor de toeristische en drukke plaatsen zoals Kuta of Denpasar. Maar voor plaatsen als Ubud en Lovina vind ik het huren van een scooter toch zeker wel een aanrader.

Jan & Ria,

jammer dat je 3 dagen van je vakantie in het ziekenhuis heb moeten doorbrengen, maar verder heb je genoten van je vakantie lees ik.
Bedankt voor je berichtje, ik zie dat je zelfs beneden de 800 kan vliegen, en wat de tussen stoppen betreft moet dat toch totaal
geen probleem zijn.
Ik ga zeker kijken bij Singapore Airlines, deze vliegmaatschappij stond bij mij ook als eerste op mijn lijstje.
Wat de plaatsen betreft klinkt goed, alleen Kuta zullen we niet heen gaan omdat wij graag aan zee verblijven, maar verder klinkt het goed.
Je had een scooter gehuurd wat zijn daar de prijzen van misschien een optie voor ons, alleen is links rijden voor ons misschien moeilijk.

M.v.g,
Jan & Petra

Kuta ligt aan zee. Ubud ligt in midden Bali.

Klopt als een bus Jenny, k’heb een foutje gemaakt so sory!!!

We zijn niet in Kuta geweest maar naar Ubud :slight_smile:

Niet te veel gas geven in bochten, ik ging onderuit, had te laat in de gaten dat er wat zand en grind op de weg lag :-).

Zand, grind, kuilen, overstekende honden, kinderen, regen, Bali heeft het allemaal. Daarbij komt dat een Balinese ‘scooter’ voor de Nederlandse wet een 100-120 cc schakelmotor is, waar je een motorrijbewijs voor nodig hebt. De politie is voor een paar euro om te kopen wanneer je zonder rijbewijs rijdt, maar wanneer je als buitenlander (zijdelings) betrokken bent bij een ongeluk dan is het ALTIJD de schuld van de buitenlander…

En denk maar niet dat je verzekering alles dekt als je zonder rijbewijs rijdt!

Aan ieder de keus of hij het risico wilt nemen. Een auto met chauffeur is veiliger en kost 40 euro per dag (per auto).

Voor mij zal het geen probleem zijn ik heb namelijk mijn motor rijbewijs, voor mij
zal het links rijden waarschijnlijk het probleem zijn, we gaan het zien.
Als ik huur kan ik het eerst voor een dag gaan proberen.

Niet allemaal. Ik had een automaat en ook waren er kleinere cilinder inhouden te huur

Hoi Jan,

Wij hebben net via Emirates geboekt in april. Vooor €550 p.p. naar Kuala Lumpur. Wij maken daar een stop over. En vanaf dara kun je heel goedkoop vliegen naar Bali. Ik heb mij ingeschreven voor de nieuwsbrieven van Malaysia airlines, Singapore Aairlines en Emirates. Op die manier krijg ik altijd de aanbiedingen binnen voor goedkope tickets. Dat kan je een hele hoop geld schelen.

Balletje bedankt voor de tip ga ik gelijk even doen.

wij gaan ook naar Bali in 2014 . ik heb de discussie hierboven dus met verhoogde interesse gevolgd.
Ik heb ook even gegoocheld naar Anom Beach Inn want het klonk wel heel erg aantrekkelijk allemaal. Helaas in februari hebben ze geen plek meer voor ons . Wij gaan van 30 januari tot en met 21 februari dus we hebben een heerlijke lange periode om Bali te verkennen.
We willen niet op 1 plaats blijven maar echt Bali doortrekken van Oost naar West en Noord naar Zuid
Paulien heb je nog andere adressen ?? Ik ( wij ) horen graag van je

Je zult in Indonesie wel een Internationaal rijbewijs moeten hebben anders ben je alsnog aan de beurt. Deze kun je kopen bij de ANWB