Eerste keer Bali op 23 juli!! Please help me out reisplan

Beste mensen,

Eindelijk heb ik mijn man kunnen overtuigen om nog eens zo ver te reizen :smiley:
Volgende week donderdag al op 23/7 (3 weken) met emirates. Incl overstap met paar uurtjes slapen in gratis hotel te dubai.
Thailand vonden we super al vond ik dat we veel te weinig gezien hadden (bangkok, phuket, duiken op phi phi , cano op james bond)

Wie kan mij aub helpen met het opstellen van een reisplan door bali.
Door onze drukke carriere en zaak hebben we lange dagen/ weekends brengen wij enkel echt tijd samen door op vakantie. Het is belangrijk om eerst te relaxen in een comfortabel hotel waar we tot rust kunnen komen aan het zwembad deftige kamer (max 70 euro per dag +/-) restaurantjes plek waar je kunt rondwandelen s avonds ijsje gaan eten ofzo. (Wij zijn geen uitgaanstypes)

Ik dacht de eerste 4 dagen uit te rusten en daarna op verplaatsing te gaan om het echte bali te leren kennen. En op het laatst terug in de omgeving van de luchthaven een mooi comfortabel hotel tot rust te komen 5 laatste dagen of laatste week. Aangezien we er daarna weer invliegen voor een jaar!

Kent iemand leuke hotels waar geen beesten in de kamer zitten liefst (waar ze dus de kamer aanpakken met insecticide hahah) in thailand zaten we in een prachtig hotel avista hide way in phuket :smiley: 500 euro voor 7 nachten. Ik hoop dat bali ins ook zo goed zal bevallen.

Wat is jullie top 3 waarvan je zegt moet je gezien hebben in Bali? Hoever is lovinq van ubud of sanur?

Ik baal dat ik alles last minute moet regelen weet niet waar ik moet beginnen qua plaatsen en qua hotels dus ook.

Ik waardeer jullie mening/advies/verhalen erg en alvast bedankt!!!

Groetjes

Ik hoop dat het internet van ons eerste hotel goed zal werken want enkel dan heb ik tijd om uitgebreid te gaan internetten op zoek naar een leuke reisroute. #stress# :(( ik ga maar es slapen denk ik morgen weer vroeg op!

Reisboeken mee het vliegtuig in! Sorry kan je niet verder helpen. Maar veel plezier alvast!

Haha ga ik nog halen hoor! Heb gehoord dat lonley planet vr bali ook in het NL verkrijgbaar is. Dat leest vlotter. Ik hoor graag de ervaringen van mensen die er al geweest zijn. En ik vraag me vb af stel je neemt een prive chauffeur om enkele plaatsen te bezoeken die verder uit elkaar liggen. Vb week. Dan betaal je hotel ook. Dus vervoer + hotel rekenen Groetjes :slight_smile:

Probeer eens relaxed te blijven je gaat al met stress op vakantie naar hè to zo relaxte Bali!
Mooi hotel zonder insecten heel veel mijn tophotel vind ik tandjung sari sanur Bali.
Ook is erg mooi maar denk stukje duurder regency ook sanur. En daarna parigata villa’s .

Van sanur of vliegveld ubud is niet erg ver denk met de drukte ong 1 uur. Ubud is erg leuk maar ook erg druk.
Je had het over duiken en rust dan adviseer ik je een paar dagen te duiken op menjangan eiland prachtig rustig en geweldige hotels .
Bv het addi assri of matahari in pemuteran.

Lovina is vanuit pemuteran goed te doen en ook erg leuk en rustig van daaruit is het erg mooi naar het tamblingan meer .
Je kunt vanaf lovina strand een bootje pakken voor de dolfijnen vroeg in de ochtend geweldige belevenis. THE lovina is erg mooi dacht iets meer als 70 euro Puri bagus is ook zeker een schoon en mooi hotel.

Dan vind ik zelf Ahmed ook erg leuk je kunt op je gemakje met een scooter de kustweg af heel relaxed weinig verkeer en prachtig .
Ook kun je er duiken naar een Amerikaans wrak of snorkelen. THE griya villa en Spa is een topper.

Voor mij vind ik sanur voor strand en eettentjes als begin en einde geweldig.
Dicht bij het vliegveld en leuk toeristisch .

Hoop dat ik je een beetje geholpen heb en als je nog iets wilt weten laat het maar horen.
Weet zeker dat je het geweldig gaat vinden.

Veel plezier en blijf relaxed.

Super bedankt voor het antwoord!! Hoe verplaats je je het beste van de ene stad naar een andere stad zowel verre afstanden als kortere afstanden. Gaat dat ook met zo n busje met prive chauffeur?

Graag gedaan!
Jij gewoon auto met chauffeur heel relaxed!
Ongeveer 35 euro per dag .
Hij kan je brengen en halen dat doen ze graag en staat hij te wachten bij je hotel wanneer je wil !
Heerlijk vooruitzicht

Gewoon met een taxi, kost in verhouding met NL niet zo heel veel. En geloof me, je gaat de vraag ‘mister you want taxi’ nog té vaak horen… [emoji6]
In de grote plaatsen zoals Kuta, Denpasar, Sanur rijdt de Blue Bird taxi (ze zijn ook blauw van kleur) , die rijden op de meter. En verder een soort van MPV achtige autootjes.
Kun je door je hotel laten regelen maar ook heel makkelijk zelf doen.

Succes en geniet!!

Dank jullie vr de reactie s! Ik ga rondtrekken dus ik bedoelde het transport van vb hotel in sanur naar hotel in lovina of elders . We keren dan niet terug

Nee klopt had ik begrepen maar dan nog kun je met ze afspreken dat ze je van lovina bv naar amed brengen!
Maar komt goed jij krijgt een super vakantie met je man!
Ik over 3 weken 6 weken Bali lombok Flores heerlijk!
Wens je een geweldige tijd !
En tip in sanur kun je heerlijk eten op de sindhu market even vragen en ze wijzen je de weg !

Ja hoor Roosje, kun je gewoon ter plekke regelen.
Zoals gezegd, de vraag of je transport of een taxi wilt zul je héél vaak krijgen. Je kunt b.v. de avond ervoor zelf al regelen dat een chauffeur op een bepaalde tijd je op komt halen. Is bij ons altijd goed gegaan. Wel van tevoren alvast een prijs afspreken.
Maar je kan ook het hotel vragen of ze een taxi voor je willen regelen, meestal is dat dan een broer, oom, zwager o.i.d. die ze dan zo’n ritje gunnen. Wat natuurlijk ook prima is. Ook hier van tevoren een prijs afspreken.
Vanaf Sanur naar Lovina is een hele rit, maar je kan ook vragen of hij onderweg een leuk stopje maakt.
De chauffeur gaat dan weer leeg terug en met een beetje mazzel kan hij onderweg nog iemand anders oppikken…[emoji6]

Je zult in Sanur op het strand ook vast van die mega vliegers zien. Daar hangen ze dan met een man of 10 aan, misschien nog wel meer ook. Gaaf hoor.
Ook heel veel kitesurfers daar, vond ik ook heel spectaculair om naar te kijken.

@KaterK wat is een nette prijs voor auto met chauffeur? Uurprijs/dagprijs?

Geen idee zo Bjorn. Wij regelden het altijd per dag en dan ligt het aan de afstand.
We lieten de chauffeur altijd een prijs zeggen en gingen daar dan ong. De helft onder zitten met ons tegenbod. En dan een beetje heen en weer onderhandelen.
Je kunt ook in je hotel/guesthouse even vragen wat je ong. kwijt bent om naar je volgende bestemming te komen, dat weten ze wel aardig goed.
Wij zijn vorig jaar zomer op Bali geweest, 2014 dus en in 2012 ook. En de prijzen van beide jaren waren heel verschillend, had ook met de brandstofprijs te maken.

Oké, dank je wel. We gaan eens kijken [emoji3]. Morgen vliegen we naar Indonesië voor vijf weken. Ben benieuwd!

Heerlijk!! Laat je je ophalen door het hotel/guesthouse? Wel zo relaxed…
Dan hoef je je niet meteen in het taxigeweld op de luchthaven te gooien.

1 like

Nee, we vliegen op Kuala Lumpur en gaan maandag door naar Medan. Nog niks geboekt, dus ook nog geen vervoer van luchthaven naar hotel [emoji3]

Geen probleem Björn ! Elk vliegveld staan taxi’s ! Wat betreft op Bali is de prijs voor dag auto met chauffeur ong 35/40 euro.
In Sumatra iets hoger 2 jaar geleden !
Wens je een geweldige vakantie en genieten!!

Zal ik zeker eens gaan zien op sindhu market :slight_smile: en die megavliegers daar ben ik benieuwd naar, klinkt grappig ahahah :smiley:

Iemand ervaring met gilli air en lombok? Ik zit nu in het prachtige amed en mss ga ik er wel heen groetjes!