Eerste keer Bali op 23 juli!! Please help me out reisplan

Hoi Roosjebali,

En? Hoe bevalt het hier? Ga eens naar de Tirta Empul tempel en reinig je ziel! Ga daarna ook nog naar Kintamani met prachtig uitzicht op de Gunung Batur en het meer! Lombok is een stuk minder toeristisch en de bevolking is moslim en zonder mij negatief te willen uitlaten over de islam, is dat wel een belangrijk verschil tussen Bali en zo’n beetje de rest van de Indonesische archipel. Wij gaan komende week naar Sanur en van daaruit proberen we een trip naar de eilanden te organiseren dus helaas kan ik je daar nog niets over vertellen. Zo ook niet over Gilli air en andere aeroflot achtige neerstort maatschappijtjes. Doe je huiswerk voordat je in zo’n vliegtuig stapt, of neem zekerheidshalve een parachute mee.

Je kunt vanuit Sanur ook gewoon een fastboat nemen. Is een uurtje

Aanvulling op Björn uur is wel erg kort . En ligt zeker van de weersomstandigheden af. Vorig jaar 2 uur en iedereen zeeziek mijn god wat een boottocht was dat. Paar keer gedaan maar doe het vliegtuig maar iets veiliger voor mijn gevoel. En je staat er ook zo .
En dan lekker met de boot vanaf sengigi naar de eilandjes heeft mijn voorkeur.
Zo zie je iedereen is anders.

We hebben het nog niet gedaan, dus ik ging uit van hetgeen ik gelezen heb op de borden [emoji1]. Vliegtuig vanuit Denpasar??

Haha Björn ja klopt staat er ook maar vliegtuig kan vanuit den pasar dan sengigi lombok erg mooi lombok en dan met boot kun je ze alledrie doen erge leuke ervaring. Nu nog hotel vinden op trawangan zal erg moeilijk worden.
Leuke reactie van je

Maar waarschijnlijk bedoel jij de boot vanuit Denpasar (Padang Bai) helemaal door naar Gili. Ik bedoelde de boot naar Sengigi

Hè nee gewoon vanuit sanur eind voorbij sanur beach hotel stap je op. En dan is het naar sengigi . Niet vanuit Denpasar naar padangbay .
Maar dit jaar vlieg ik vanaf Denpasar weer naar praya vliegveld auto door naar sengigi en van daaruit ga ik met de boot de 3 eilandjes bezoeken erg leuk maar ook soms eng ivm het weer.
Vorig jaar echt doodsbang geweest en dat heb ik niet vaak maar was niet normaal zo een golven op zee.
Maar lekker doen wat je leuk vind dat is Bali lay back.

Daar kan ik mij levendig iets bij voorstellen als ik zo naar de golfslag van de zee kijk hier! Mocht je onverhoopt om wat voor reden ook op volle zee in het water terecht komen dan heb je zonder reddingsvest wel ff een uitdaging, om maar niet te spreken van een toestandje…

Gili Air is een prachtig piep klein eilandje (800x800 meter?) met fraaie witte stranden wat deel uitmaakt van de groep Gili-Islands. Ik ben er een paar uur geweest, het is er lang niet zo hectisch als op Gili Trawangan, vind ik.
Gili Trawangan zou ik een feest-eiland noemen met veel toeristen.
Gili Air zou ik een relax-eiland noemen.

Het is maar waar je voorkeur ligt. Alle drie de eilanden zijn een prima uitvalbasis voor (in mijn geval) boot- en snorkeltochten :slight_smile:

Oops, ik zie dat ik op een oud bericht heb gereageerd. Sorry :slight_smile: