Nee mijn partner is gelukkig niet ziek ,alleen druk -druk-druk
Groetjes Paulien
Nee mijn partner is gelukkig niet ziek ,alleen druk -druk-druk
Groetjes Paulien
Hallo Paulana,
sorry voor mijn late reactie maar was even nl ontvlucht. Nou gelukkig dat het niety om ziekte gaat.
Maar druk tsja zou bijna willen vragen heeft hij geen baantje voor ons.
Een liefdevol 2013 voor iedereen.
Gr Yolanda
Hai Yolande , ook ik was niet online.
Wat zoek je voor baan?
En natuurlijk ook voor jullie een voorspoedig en gezond 2013 toegewenst.
He Paulana,
wat voor baantje haha maakt niet uit! In de horeca of zo .
Heb je iets voor ons dan??
Zitten jullie dicht bij restaurant Friends was ook van een nl .
lieve gr Yolanda
Nee Yolanda wij hebben geen restaurant, maar een levensgrote verbouwing-renovatie
Candidasa heeft tig restaurants en er komen er iedere dag meer bij…ongelooflijk.
Groet Paulana
Dan heb jij dat huis gekocht dicht bij hotel candi beach cottage?
Daar hebben wij ook gekeken maar teveel werk!
Heb mijn vak rond 26 juni weer heerlijk 6
weken!
Nu nog vlucht naar labuan bayo boeken dan is alles rond!
Gr yolanda
Nee Candi Beach Cottage is aan de Jalan Sengkidu ,wij zitten in BTN Nyuhtebel al weer vanaf 2002
Bovendien buitenlanders mogen hier geen huis kopen-bezitten wel pachten op levenstijd,
klopt inderdaad ja wat je zegt daar liepen wij toen ook tegenaan. Maar daar was een prachtig huis met bijgebouw te koop en voor een leuk bedrag maar alles is erg moeilijk om in korte tijd te beslissen daarom dacht ik misschien hebben jullie dat gekocht.
Maar super leuk toch daar wonen?
Ben wel beetje jaloers haha maar leuk zo in contact te komen.
Helemaal mee eens Yolanda, als je in de buurt bent …
Ja laat je weten gezellig gr
wanneer vertrek je bali paulien?
Paulien woont 11 jaar op Bali, slechten.
Je kan natuurlijk ook even een binnenlandse vlcht pakken naar Yogyakarta en daar bijvoorbeeld de Borobudur en de Prambanan gaan bekijken. Vluchten zijn niet duur en Yogyakarta (en omgeving) is erg leuk en er is ontzettend veel te zien.
Yogjakarta ligt op Bali en de Bromo ook ? Goh wanner zijn ze verhuist dan ? Jammer heb daar niets van gemerkt.
@Paulana; ik denk dat je zelf hier het antwoord wel op weet. Indonesie is veel groter dan alleen Bali dus als je even het vliegtuig pakt (kost niet veel en neemt ook niet veel tijd in beslag) dan kan je ook de bezienswaardigheden waar Indonesie bekend om is (zoals de Borobudur en Prambanan; staan allebei op de Unesco werelderfgoederenlijst en zijn zeer bijzonder om te bezoeken) ook bezoeken. Indonesie bezoeken en de Borobudur niet gezien hebben is zoiets als naar Frankrijk gaan en de Eifeltoren niet gezien hebben.
Nou Vincent daar ben ik het niet mee eens! Boribudur is toeristisch en heeft net als de eifeltoren het mooie verloren!
Ik ga naar indonesie vooral voor de natuur die is in elk gedeelte van indonesie prachtig!
En natuurlijk het eten en de mensen!
Hoi Yolanda,
Inderdaad zo heeft iedereen andere interesses en inderdaad de Borobudur is toeristisch. Mijn ervaring is dat veel mensen die op Bali denken het authentieke Indonesie te vinden, een beetje teleurgesteld terugkomen omdat ze iets anders hadden verwacht. Bali is leuk en de Balinezen pakken toerisme slim en goed aan maar andere landen zoals Thailand bieden ongeveer hetzelfde. Java en andere eilanden daarentegen hebben in mijn ogen een veel betere mix; toeristisch plaatsen maar ook nog veel onontdekte plaatsen.
Kijk maar eens naar een plaats als Pacitan op Java. Een waanzinnig mooi, groot wit zandstrand omringd door een baai met bergen. Echt geweldig mooi en nog totaal niet toeristsich (we waren de enige niet-indonesiers). Goa Gong (de grotten van Gong vlakbij Pacitan) zijn de mooiste grotten van Zuid-Oost Azie. Ook de Grojogan Sewu waterval is waanzinnig mooi en nog vrijwel onbekend bij niet-Indonesiers. De Borobudur (toeristisch), Prambanan (al minder toeristisch) en Ratu Boko (nog onbekend bij veel toeristen) zijn wat mij betreft de echte must-see hoogtepunten van Indonesie maar daarnaast valt er nog zoveel meer te ontdekken.
Groeten,
Vincent
Vincent ja inderdaad heb je gelijk in bali is niet meer authentiek zoals 20 jaar geleden. bedankt voor de tips van java daar ben ik naar op zoek ga eens kijken hoe ik er kom en mooie accomodatie , gr yolanda
Vincent ik maakte een grapje en dacht niet dat een mens hierop zou reageren.
Ikzelf houd niet van de Moslim-eilanden voel me op Bali meer als 1 decennia geweldig.
Dat heeft alles met die roeptoeters te maken en niet met de mensen zelf uiteraard.
Ik had al zo’n idee dat je het niet zo hebt op moslim eilanden. Op Java zijn, in tegenstelling tot wat velen denken ook genoeg Christelijke kerken en scholen te vinden. Afgelopen jaar heb ik een paar dagen Engelse les gegeven op een Christelijke basisschool op Java (echt waanzinnig leuk).
Wij zijn goed bevriend met de zoon van de imam en zijn beste vriend is Christelijk. Echt goede moslims doen niet moeilijk over een ander geloof, zijn tolerant en respecteren elkaar. Ja, helaas zitten er een aantal fundamentalisten tussen die een enorm stempel op de rest drukken. Veel mensen hebben een eenzijdig beeld van moslims (o.a. door de berichten in de media). Ik heb in al die jaren een andere kijk op moslims gekregen.