Hi!
Ik vind het ook veel strand dus veel van het zelfde en weinig van het groene binnenland en cultuur… Maar ik ben ook geen strandmens, leuk voor een paar dagen, maar ik verbrand altijd levend… Ik vind het wel leuk om actief te zijn, dus duiken, snorkelen, strandwandeling…
Ik snap zelf de lol van Candidasa nooit zo… Er gebeurt niet echt wat vind ik… strand is weggeslagen dus je moet altijd een stukje met vervoer om bij de mooie stranden te komen. Maar die heb je ook Gili ook. Dus die zou ik schrappen.
3 nachten Seminyak lijkt me voldoende qua uitgaansleven, restaurants en shoppen. Maar ik zeg er eerlijk bij, niet mijn ding!
Nusa Lembongan dubbelt misschien wat met Gilis?
Ubud: vanuit Ubud kun je heel veel uitstapjes maken. Als je alleen maar Monkey Forest afsjokt van het bos tot het paleis en de markt (zoals de toerbussen doen), dan denk ik dat je Ubud niet zo heel veel aan vindt. (Ik sprak ooit iemand die Ubud totally overrated vond, maar dat was dan ook alles wat ze had gedaan, en dat is precies wat ik vermijd als ik in Ubud ben.) Maar er is reuze veel te ontdekken, leuke (biologische) restaurantjes (Clear, Bali Buddha, Nomads, Kafe etc), leuke shopjes en briljante spa’s als je even verder loopt dan de hoofdstraat. En van daaruit dus leuke fietstochten, wandeltochten in de rijstvelden, kookcursus, yoga sessies, healer sessies etc etc te boeken. Het is maar net waar je van houdt.
Oh en ik sleep altijd iedereen mee naar een kecak dansvoorstelling! Als je dat leuk vindt, zou ik ook minimaal 3 nachten adviseren. Als er een vriendinnetje mij komt opzoeken als ik daar ben, vermaken we ons met gemak 1 of 2 weken. Moet je wel op zoek gaan naar wat jij leuk vindt, maar aanbod is er zeker!
Munduk is zeker leuk als je van een flinke wandeling houdt. 3-4 uur wandelen in de ochtend, moet je wel een beetje tegen wandelen in de warmte kunnen, wel zweten. Dan tijd voor een wel verdiende douche, lunch en chillen. Ook leuk om daar een authentieke kookworkshop te doen van halve dag. Ik zou 2 nachten adviseren omdat de lol ook zit in het ontspannen in de natuur. Op je veranda genieten van het uitzicht, boekje, spelletje. Ken echter ook mensen die na de wandeling (maar die namen dan vaak ook een kortere) denken: en nu? Want er is in Munduk zelf weinig te beleven. Voor hen is 1 nacht genoeg. Ligt er ook aan hoe je je vervoer regelt! Ik zou adviseren met een auto met chauffeur, zodat de weg ernaar toe onderdeel is van de excursie.
Als je naar Munduk gaat in ieder geval stoppen bij het meer Danau Bratan met de tempel, kruidenmarkt en er zijn hier ook botanische tuinen.
Als je Munduk gaat zie je in ieder geval iets van het binnenland en meer van de cultuur en groene rijstvelden.
Zo iets?
3 nachten Seminyak - 2 nacht Munduk - 3 nachten Ubud - 4 nachten Gili - 2 nachten Nusa Lembongan of Sanur
Hoop dat het helpt. Succes met plannen!