planning vakantie bali

Ik ga met mijn vriendin in Juli 15 dagen ( Met reistijd eraf en aankomst en vertrekdag 12 volle dagen ) naar Bali.

Hiervoor willen wij een rustige rondreis maken met een aantal relaxte strand dagen en voor de rest natuurlijk het eiland verkennen.

En ik heb de volgende plaatsen in gedachte:

Sanur 3 dagen
Ubud 3 dagen
??? 3 dagen - Hiervoor had ik het noorden/ noord-oosten van Bali in gedachte (eventueel Lovina of Amed maar sta ook open voor andere bestemmingen)
Gili 3 dagen

Wat raden jullie aan om deze 3 dagen op te vullen? Of om te gebruiken als uitvalsbasis voor leuke dagtrips.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Let op: reizen binnen Bali kost heel veel tijd.
Ik zou daarom Gili, Lovina en Amed laten vervallen.
Wil je toch een ander eilandje bezoeken, ander cultuurtje, snorkelen en duiken, ga dan naar een van de eilandjes onder Bali: Nusa Penida, Lembongan of Ceningan. Je verliest hier niet zoveel tijd mee, de boten vertrekken vroeg vanuit de haven Sanur en de oversteek duurt ongeveer een uurtje. Hier heerst nog geen commercie en ze zijn nog puur, met name Nusa Penida.
De badplaats Sanur is een goede keus om mee te beginnen, heeft nog echt een Balinees sfeertje, welke je minder vindt in de andere badplaats Kuta, dat meer lijkt op Torremolinos.
Ubud is een must. Het is er wel heel toeristisch, maar het biedt wel heel veel, ook in de directe omgeving, prachtige rijstvelden met mooie desa’s. Maak vanuit hier toertochten met de auto, brommertje of fiets. Op mijn site “Actief in de Tropen” heb ik hele mooie fietsroutes (of met de brommer) staan, bovendien vind je er ook veel praktische informatie en tips. Wil je nog wat meer persoonlijke informatie, stuur me dan maar een berichtje. Succes met de voorbereiding.

1 like

Bedankt voor je reactie,
Gili ga ik echter niet laten vallen omdat dit ons beiden heel mooi lijkt, lembongan/penida spreekt me wel aan, misschien dat ik mijn reis iets aan ga passen zodat we ongeveer deze volgorde hebben.

Sanur(3) - Ubud(4) - Gili(3) - lembongan/penida(2) en vanaf lembongan door naar het vliegveld aangezien dit dichtbij ligt.
En dan vanuit Ubud zo veel mogelijk verkennen

Wat dacht je van 3 dgn. Sanur (strand), 3 dgn. Ubud (natuur/cultuur), 3 dgn. Sidemen (natuur/authentiek) en 3 dgn. Gili (strand/snorkelen).
Zorg wel dat je op tijd terug bent vanuit Gili zodat je je vlucht wel haalt.
Want zoals Rindubali al zegt reizen kost veel tijd!

1 like

Goede planning zo, zo heb je ook de zekerheid dat je transfer naar het vliegveld niet in de knoei komt.

1 like

Ik ben benieuwd hoe jullie de Gili’s ervaren. De Gili’s zijn de laatste jaren erg commercieel en toeristisch geworden, vooral het eilandje Gili Trawangan en ik vind het romantische van vroeger niet meer terug. Overdag is er niet veel te beleven, alleen als je van duiken, snorkelen of… van lezen houdt, maar als je van kroegen en uitgaansleven houdt, dan kom je wel aan je trekken. Nee, geef mij maar Nusa Penida of Lembongan, daar is het leven nog niet beheerst door commercie en toerisme!

1 like

Rindubali, het is natuurlijk ook maar net waar je naar op zoek bent. Na natuur, cultuur en authentiek bali lijkt het mij heerlijk om op een mooi strand te liggen, paradijselijke duiken te maken en savonds op zon eiland eens flink gezellig de kroeg in te duiken.

1 like

sorry dat ik niet meer gereageerd heb, ben het compleet vergeten, heb het nogal druk gehad…

Lijkt mij wel fijn om dichtbij de luchthaven te zijn op de laatste dagen dus ik ga me denk ik aan mijn schema houden wat ik zelf heb opgesteld.

Verdere tips kwa plekken die ik gezien moet hebben etc zijn altijd welkom natuurlijk.

Ik zou je toch aanraden om de Gili’s links te laten liggen. Kost je behoorlijk wat reistijd en er is niets bijzonders te zien/doen. Het is er druk en vies. Zeker GT kun je best overslaan.

Mee eens. En ik wil benadrukken dat je het duiken hier ook beter niet kunt doen. Veel dood koraal en weinig vis. Dus blijft er nog snorkelen over, wat je dan kunt doen tussen de enorme hoeveelheid bootjes die voor de kust aan en afvaren… Kortom Gili’s links laten liggen.

Voor mij sluit me geheel aan bij peli peli. Mooiste snorkelplaats vind ik zeker menjangan alleen geen mooi strand .
Lembongan is geweldig prachtige stranden en super mooie hotelletjes en restaurantjes. Lekker met scooter rondtoeren . Gilli trawangan is op zeker party eiland.
Mooie stranden bv kuta lombok ook erg mooi en je kunt ook wat meer zien.
Is maar advies in elk geval genieten.