3 weekjes Bali

:chin:

Hallo!

6 september vlieg ik via Xiamen naar Bali toe.
Daar blijf ik een kleine 3 weken samen met mijn vriend.

We zijn op zoek naar mooie stranden en natuurlijk mooi natuur.
We hebben al enige ervaring in reizen maar Indonesië is een nieuw land voor ons.
Dus hierbij de vraag of jullie naar mijn planning willen kijken.
Mis ik iets? Een mooie plek? Tips zijn altijd welkom!
Op de meeste plekken zullen we een scooter huren. Is dat hier goed te doen? We hebben ervaring in Thailand en Cuba op de scooter.

06 sept. Xiamen
07/10 sept. Kuta
Met eventueel: waterbom, dream museum zone, 59x Bali reverse bungy, upside down world, balangan beach, padang padang beach en dreamland beach.
10/13 (14?) sept. Ubud.
Met eventueel: Elephant cave (goa gajah), zen hideaway (hoge schommel), tegenungan waterfall (is er iemand van afgesprongen? Is dat veilig?) rafting, monkey forest, campuhan ridge walk.
**14 t/m 17 (18?) sept. Gili air -> de slowboad vanaf Lombok
18 t/m 21 sept. Nusa lembongan
21t/m 23 sept. Niks ingepland. So feel free to give some advise
23 t/m 25 sept. Jimbaran (hotel is al betaald) **

Zoals jullie kunnen zien hebben we 2x een datum met een vraagteken.
Hierbij de vraag: Is het leuker een nacht extra in Ubud te blijven? Of is het beter al naar Lombok af te reizen en daar een hotel te huren voor 1 nacht zodat we de volgende dag vroeg de boot naar Gili sir kunnen pakken?
Ook heb ik nog niet opgezocht hoelang het ongeveer moet duren om van gili air naar Nusa lembongan af te reizen. Vandaar die extra nacht daar tussen.

Nog eventueel tips? Of must see’s? Let me know!

Hoi Dariefje,

Voor de reis van Ubud naar Gili kun je wellicht even een kijkje nemen bij het artikel ‘Reizen naar de Gili-eilanden’ op mijn website. Het makkelijkste is om de ‘fast boat’ te nemen, dan kun je opgehaald worden in Ubud en dan rechtstreeks de oversteek maken naar Gili. Als je via Lombok wilt kun je vanaf Bali met de veerboot (vanaf Padangbai, de oversteek duurt iets van 4 uur) of met het vliegtuig (half uurtje). In beide gevallen moet je daarna nog op Lombok naar het haventje van Bangsal voor de overtocht naar de Gili-eilanden.

Als je niet naar Lombok zelf wilt lijkt het me wat omslachtig om voor die route te kiezen. Als je nog kunt schuiven met de data dan kun je misschien tussen Ubud en Gili Air drie dagen op Lombok inplannen? En dan daarna dus Gili Air, Nusa Lembongan, en terug naar Bali.

Van Gili Air naar Nusa Lembongan reizen duurt denk ik 1 à 2 uur met de fastboat. Een andere optie is er ook niet echt (er zijn ook ‘slow boats’ vanaf Bali, maar die zijn naar wat ik ervan gehoord heb niet comfortabel, vaak overbezet en ondermaats qua veiligheid). Een extra nacht er tussen heeft dus ook geen zin.

Groeten,

Erwin

Ga op de data dat je nog niets hebt ingepland naar het eiland Nusa Penida, ligt vlakbij Lembongan.
Nusa Penida is “nog” een puur eiland, waar de commercie en toerisme nog geen hoogtij viert, waar je kunt genieten van het kampungleven van deze mensen, van al hun rituelen en ceremonies, maar ook van de schoonheid van het eiland. Ik kom er graag, elk jaar weer voor enkele dagen en overnacht dan in Kulkul Bungalow, gelegen midden in een kampung tussen de locals. Echt genieten!!
Wil je meer weten kijken eens op www.actiefindetropen.nl Hier vind je heel veel informatie over dat eiland.