Wij zijn een jong koppel (28j) en gaan in juli voor het eerst naar Bali. We koppelen dit met enkele dagen Kuala Lumpur in de heenreis en een week Yogjakarta (en omgeving) en Singapore in de terugreis. We zijn 2 weken in Bali zelf. We houden van cultuur, natuur, sport (gym, snorkelen), winkelen, lekker eten.
Tijd in Bali:
maandag avond aankomst Bali naar Ubud doorreizen
Di Ubud & omgeving
Woe Ubud
Dond Ubud
Vrijd (bus & boot) Gili T
zaterd Gili T
Zond Gili T
Ma Gili T boot naar Nusa Lembongan
Di Nusa L
Woe Nusa L
Dond Nusa L naar Sanur
Vrijd Sanur/ Kuta & omgeving
Za Kuta
Zo Kuta
Ma vlucht naar Yogjakarta
…
Is dit een haalbare route?
Zouden jullie aanraden om de boten naar Gili T, Nusa L en Sanur vooraf te boeken?
We zijn er ook nog niet uit waar we zouden eindigen Sanur, Kuta,…
Ja hoor, prima haalbaar. Boten zou ik lekker daar boeken, kun je nog wat afdingen ook.
Hoe laat 's avonds komen jullie aan op Bali? Houd er wel rekening mee dat het nog wel ruim twee uur rijden is naar Ubud.
Ik weet niet wat jullie budget is maar Nick’s place is een leuk plekje. Als julie budget wat ruimer is dan kan je ook Nick’s Pension overwegen. Maar er zijn natuurlij genoeg prachtige plekken daar.
Persoonlijk zou ik Kuta overslaan maar dan eerder kiezen voor Seminyak of Canggu.
Succes en heel veel plezier in prachtig Indonesië!
Ok bedankt gaan we zeker eens bekijken.
Wat zou de prijs kunnen zijn van een taxirit luchthaven naar ubud? Lees toch wel uiteenlopende prijzen.
Ivm de boot, zouden we idd liever ter plekke boeken, maar is het niet zo dat in juli de boten vol kunnen zijn?
Groetjes
Ik denk dat je toch al snel tussen de 400.000 en 500.000 Idr kwijt bent (medeformeert, correct me if i’m wrong) want de taxi moet ook terug hè.
Wat je denk ik beter kan doen is vragen of de accomodatie waar je boekt ervoor kan zorgen dat je opgehaald word, spreek daar wel van tevoren een prijs over af.
Na zo’n lange reis is het gewoon heel fijn dat er iemand jullie staat op te wachten met een bordje in de hand met jullie namen erop. Lekker instappen en niet het gehassel met taxi’s.
Boot zit niet zo snel vol hoor, er gaan er flink wat op een dag. Tenminste ik ga ervan uit dat je een fastboat bedoeld. Je boekt hem een paar dagen op voorhand, dus de 1e (of de 2e) dag dat jullie wakker worden in Ubud meteen even op zoek gaan voor kaartjes.
Neem het liefst een vroege boot, dan is de zee nog het rustigst (want het kan bumpy worden hoor, houd daar rekening mee!) ga ook niet leuk chill boven op het dek zitten wat je wordt zeiknat, tenzij je dat wel grappig vindt natuurlijk…
In de straat waar Nick’s homestay zit hadden wij onze kaartjes geboekt voor een heel goede prijs. Je wordt dan 's ochtends opgehaald met een minibus bij de accomodatie en dan met een groep naar de haven gebracht. Daar ticket omruilen en wachten bij de Dock op vertrek van de boot.
Op Gili zou ik de accomodatie alvast van tevoren boeken, kan druk zijn in Juli en veel vol. Zoek iets aan het strand, zo mooi!!
Ok dan wachten we tot we ter plekke zijn om bootkaartjes te kopen. Kan je in Ubud ook kaartjes kopen om van gili T naar Nusa L te gaan?
Wat is in Ubud een leuke manier om de omliggende rijstvelden te ontdekken? Valt het scooter rijden mee? we hebben dit afgelopen zomer ook in Thailand gedaan.
Ik weet niet of je die tickets al in Ubud kan kopen maar denk het wel.
In het centrum van Ubud is het superdruk, het verkeer staat er regelmatig vast. Dus daar is het brommer rijden niet zo prettig maar eenmaal buiten Ubud is het weer rustig en kan je prachtige routes rijden.
Je kan het ook met de fiets doen, je kan op veel plekken mountainbikes huren (de een in betere staat als de ander). Het is best wel heuvelachtig daar en met die hitte zou ik kiezen voor een motortje…[emoji6] Bij Sanur kan je ook fietsen huren, daar is het wel plat. [emoji605]
Heerlijk! Voorpret is ook zo fijn…