Eerste overnachting

Wij gaan eind juni naar Bali en zijn 16 volle dagen (zonder aankomst en vertrekdag) daar.

We willen alleen 1e overnachting boeken. Waar zal ik dit doen? We landen om half 6 in de middag op denpasar. Wat is een goede locatie om te starten?

Mijn plan is om sowieso menjangan, ubud en gili te bezoeken. Misschien vanaf menjangan nog trip naar de ijen en lees ook veel goeds over nusa eilanden. We willen graag een mooie combinatie van duiken, strand liggen, natuur zien en actief zijn (wandelen, mountainbiken, etc).

Dag Niek, wij gaan in juli/augustus voor 1 maand naar Bali (en ook Nusa Lembongan en Nusa Penida). De eerste nachten logeren we in Moksha Ubud (zie booking.com). Omdat we er 5 nachten logeren, komt een chauffeur via het hotel ons gratis ophalen aan de luchthaven. Google maar eens of dit voldoet aan jouw eisen (beoordelingen, ligging, prijs…).

Denk dat ubud wel goed idee is. Weet je hoever dat rijden is? Wij landen om half 6 in de middag. Dan redden we ubud nog wel toch savonds? Inclusief koffers pakken etc.

Wij willen graag nog trip maken naar de Ijen, waarschijnlijk vanuit ubud dan. Is dat in ubud gewoon te regelen?

Op Bali kun je beter spreken over hoe lang een reis duurt ipv de afstand… Reken op een uur tot anderhalf uur rijden van DP naar Ubud (centrum).

Dat valt best mee. Dus wordt het ubud denk ik. Iemand nog mooie locatie? Niet al te duur, liefst beetje authentiek.

Inderdaad. Wij zijn afgelopen zondag om 21:15 lokale tijd geland. Met alle wachtrijen (imigrassie, visa, koffers, douane) en vooraf besproken taxi waren we om 00:00 uur in de hotelkamer in Ubud.

Zal persoonlijkniet voor Ubud kiezen maar voor Sanur.

Sanur is max 30 min rijden en hier kan je rustig bijkomen van de langereis. Genoeg pin apparaten om voldoende cash in te slaan (als dat nodig is).Vervolgensis het eenvoudig om hier transport te regelen voor je reis.
Als ik je jeaantal reisdagen (16) bekijk en wat je allemaal wilt bezoeken dan lijkt het mijvoor de hand liggen dat je een gunstige en logische route volgt.
AankomstBali à Sanur (oost bali) à vervolgens Gili eilanden (liggen ten Oosten van Bali) à vervolgens na aankomst Bali Via Noorden richtingMejangan (island). Je kan ervoor kiezen om te overnachten in Amed ofrechtstreeks door te rijden naar Lovina/Permutaran (voor Mejangan Island).Wanneer je in de buurt zit van menjangan dan ben je ook al relatief dichtbij deferry richting Java voor bezoek aan IJEN. Wanneer je na dit bezoek terug bentop Bali kan je kiezen voor UBUD.
Dit lijkt mijeen logische en leuke route, maar misschien wil je de vakantie juist afsluitenaan het strand en dan is UBUD op het einde van je vakantie weer niet ideaal.
Gr,

Ik had dezelfde route in gedachten, maar dan andersom, aangezien ik idd graag afsluit met strand;) We boeken alles ter plekke, dus misschien wordt er nog wel wat geschoven of geschrapt.

Je zegt dat je vanuit sanur goed je vervoer kan regelen en voldoende pjnautomaten. Is dit in ubud niet het geval?

ATMs struikel je zo’n beetje over, zeker in de toeristische plaatsen. Vervoer is ook geen punt, taxivans met driver bieden zich overal wel aan. En anders kun je via hotels altijd nog iets regelen. (Kost je wel zo’n 20% meer echter de tarieven zijn na onderhandelen niet te vergelijken net die in NL.)