aankomst bali, waar eerste nachten doorbrengen?

September gaan we voor de 1e x naar Bali voor een verblijf van 4 weken. Voor de eerste 2/3 nachten willen we van te voren wat boeken, de rest zullen we ter plekke wel regelen.
Nu vraag ik me af of jullie nog leuke tips hebben voor de eerste paar dagen. Kuta trekt ons niet echt (te druk) Het liefst en plek waar het niet te druk of te rustig is…maar een mooie plek om even te aclimatiseren, met eettentjes om de hoek…eventueel het strand maar is niet perse een must.
Het hoeft zeker niet (heel) luxe te zijn…maar ook niet te spartaans :wink:
Wat zouden jullie aanraden voor mensen die voor het eerst gaan?

Groet,
Melanie

Hoi: wij vertrekken ook in september naar Bali voor 4 weken (maar wel voor de 3de keer)
onze vakantie begin eindig bij www.homebalihome.nl lig bij Jimbarang 15 min van het vliegveld.

Ik verbleef de eerste dagen in Ubud (ubudbungalow) die hebben ook een pick-up service van het vliegveld. Idd. heb ik alleen dit eerste hotelletje vooruit geboekt. de rest niet. Maar het was top. Ubud ook trouwens, veel gewandeld en gefietst in de omgeving.

Dank Denhil,

voor je promo, alleen is onze website : www.homebalihome.com!
En natuurlijk hebben wij ook een pick-up & drop off service naar het vliegveld, wat maar 15 minuutjes van ons vandaan is, geen gestress en lang gereis op je eerste of laatste dagen op Bali!

Warme groet,

Marcello

Sorry Marcello voor de verkeerde spelling:mad:
Tot 21 september , dan ontmoeten we elkaar weer!!!:zon02:
grt…

Ja, die eerste en laatste dagen bij Marcello is zeker ontspannend. 15 minuten van het vliegveld
en het B&B hotel van Marcello is hoger gelegen , = heerlijk bij aankomst, in het toch wel benauwde klimaat op Bali ,en bij terugreis (als je dat nog wil) een kort tripje naar het vliegveld.
Echt een aanrader!!

Helemaal mee eens, werkelijk een topper om hier de eerste en desnoods de laatste dagen door te brengen !
Bovendien weet Marcello bijzonder veel over het eiland en kan je voorzien van allerlei hele nuttige tips.
De gastvrijheid die we daar mochten ervaren en de geweldige verzorging van Marcello, Jolanda en niet te vergeten hun prachtige dochter Jade (en uiteraard ook het personeel) was geweldig !:INDONESIA

Hallo
Sorry voor het storen ,
ik plan ook een vakantie in bali voor een maand,
om het eiland grondig te verkennen op het gemak met de fiets,
zijn de huurfietsen daar goed in bali, en kan je mij tips geven voor mooie fiets routes aub
op voorhand bedankt ,
jose.delange@telenet.be

Ik kan je 1 goede tip geven, neem kontakt op met Marcello van homebalihome.com en ik weet zeker dat hij je kan helpen, wij hebben via hun een prachtige scootertocht gemaakt over Bali en ze hebben ons van heel veel goede tips voorzien en (samen met ons) een prachtige route uitgezet.
Zie ook de facebook pagina van homebalihome waar voorbeelden te zien zijn !

Kijk eens HIER voor meer informatie over fietsroutes…

Hallo
Ja het kan zijn dat het daar zeer tof is maar tis boven mijn budget hoor al die luxe dat hoeft niet maar toch bedank

Weet je zeker dat je met de fiets wilt?
Het verkeer is hier dramatisch, geen regels. Fietspaden kan je helemaal vergeten. Dat wordt gewoon langs de snelweg fietsen.
Als ik jou was zou ik een scooter huren en daarmee gaan rond rijden! Daarnaast zijn de afstanden met een fiets behoorlijk pittig als je van het ene naar het andere dorp wilt. Met de scooter kan je het allemaal wel doen! Have fun!

Dan heb je wel een internationaal rijbewijs nodig. Fietsen is leuk, maar hier op Bali vind ik het zelfmoord, ivm het hete-vochtige klimaat, daar kan niet iedereen goed mee omgaan! In ieder geval als je gaat fietsen, neem voldoende isotonic drank mee bv Sweet Pocari ,dat helpt bij dehydratie door het transpireren. En dat doe je ook zonder fietsen.

Ja, je hebt wel een internationaal rijbewijs nodig. Maar die haal je voor 16 euro bij de ANWB! :). Geen rijbewijs? Die kan je hier kopen voor 65 euro! haha.

Waar kan je die kopen dan ?

Weet niet precies waar, want ik heb zelf gewoon een internationaal rijbewijs. Maar een studiegenoot van mij had dat niet omdat ze geen rijbewijs heeft. Volgens mij is het zelfs via de politie gegaan… Als je concreet wilt weten waar en hoe kan ik dat voor je navragen!

Nee hoor ik woon 11 jaar op Bali, maar legaal kopen is er niet bij. Ik heb m’n Indonesische SIM=
rijbewijs gewoon omdat ik al een rijbewijs had. Maar illegaal…je gaat de bak in als ze je snappen,
en die is hier echt niet comfortabel heb ik gehoord.En dat stukje rijden stelde bij mij niet veel voor.
Ik was de spits in Amsterdam gewend. Maar in ieder geval bedankt, pas op met wat je internettig schrijft, er lezen ook mensen van imigrasie en ambassades mee!!!

… en met een internationaal AUTO-rijbewijs mag je officieel alleen auto’s besturen, en geen scooters of ‘brommers’ (welke lichte motoren zijn)

nog even over fietsen op Bali. Ik heb in middenBali gewoon div. fietstochten gemaakt. Ging best, en over niet al te drukke en brede wegen. Ik had de routes van actiefindetropen.nl - This website is for sale! - actiefindetropen Resources and Information. vandaan. Maar ook gewoon zelf op pad. (allen rond Ubud) Genoeg water mee en ja het is heuvelachtig maar als je al gewend bent regelmatig te fietsen gaat het goed en gewoon geen haast hebben. Heb ook nooit last gehad van het andere verkeer ofzo. Auto’s en scooters hielden zelfs rekening met je. (dit was vorig jaar dus recent)
Rond Sanur heb ik idd. langs de kant v.d. snelweg gefietst. Dat was een minder succes en ben dan ook maar niet overgestoken ofzo haha…Hield het toen maar bij de boulevard en de straatjes in de stad zelf.

bij Candi Dasa een biketour met Surya gedaan door de sawa’s en eindigend op Pantai Putih. Ontzettend leuk.

Het is niet verstandig om in Indonesie/Bali met de auto te gaan rijden
de verkeersregels zijn echt anders dan in Europa en een ongeval moet je daar echt niet krijgen.
buitenlander is altijd schuldig en kan je rest van de vakantie in de bak doorbrengen.
voor weinig geld huur je een auto met chaffeur handige en veiliger
hij weet meer van de omgeving en je laat hem ook wat verdienen
dan is iedereen gelukkig en dat is het doel van een vakantie toch