ik zou hotel Karthi aan de Jl Kartika plaza willen aanbevelen halen je van het vliegveld af
Je opmerking dat Kuta te druk is in het noorden van Kuta zitten veel Aussies , maar richting Tuban redelijk rustig
Een rijbewijs oftewel SIM kan zowel voor de scooter(motorbike), als voor de auto gewoon gekocht worden bij de politie in Denpasar. Voor een tourist 1 maand geldig, voor een local 5 jaar (en goedkoop) Geen examen etc: een dokters bezoekje voor je bloeddruk, kleurenblindheidstest > 30 000 rupiah aftikken en je krijgt een goedkeuring van de dokter. Geen zin om persoonlijk naar de dokter te gaan? 3 of 400.000 rupiah aan de eerste de beste politieagent geven en alles word verder voor je geregeld…tot aan de foto nemen en je vingerafdruk met voorrang en al.
Alleen>> dat rijbewijs is voor de Nederlandse verzekering geen zak waard als je een ongeluk krijgt, of iemand aanrijdt en het blijkt dat je niet over een geldig Nederlands rijbewijs beschikt.Dan kost het je geld en waarschijnlijk heel veel ook…
Ik koop ook mijn rijbewijs telkens in Denpasar, al 15 jaar lang, (heb ook geen Nederlands rijbewijs) en tuf heel Bali rond, en soms Java op de motorbike…(2 jaar terug van de veerboot op Oost Java naar Jakarta en terug)nog nooit wat gehad(afkloppen), kijk zeer goed uit mijn doppen…maar ik geef toe: beetje dom en link is het wel…