2 weken naar Bali relax/actief

He hallo,

Eind September wil ik graag samen met mijn vriend naar Bali.
Het probleem is alleen dat we niet goed weten waar we naartoe moeten!

We willen deels een relaxte, maar ook deels actieve vakantie ondernemen.(spa/fietsen/wandelen door rijstvelden)
Alsof dat nog niet genoeg is geven wij ook nog eens een keer de voorkeur om naar plekken te gaan die nog niet zo super toerisch zijn (bijna niet mogelijk verwacht ik.) Toch zou ik graag willen weten of iemand nog tips voor ons heeft.

Is het bijvoorbeeld een optie om ergens in een cottage te verblijven in Ubud, en vanuit daar het eiland te verkennen? Of is het eiland daar te groot voor? We willen twee weken op Bali verblijven.

Thanks!!

Misschien is deze website “Actief in de Tropen” interessant voor jullie, of hou je van meer avontuur, klik dan maar eens hier.
Vind je op die site niet de juiste informatie, je mag me altijd mailen. Ik ken Bali door en door.
Hans

2 likes

Hoi Hans,

Wat een leuke site heb je opgemaakt! Heel veel nuttige tips kan ik hierin teruglezen. Wij gaan over 3 weken tichting Denpasar enkel een ticket is nu geboekt. Mogelijk heb je nog een idee voor een goede eerste introductie direct na aankomst Denpasar om naartoe te gaan. Deze overnachting. boeking willen we alvats maken voordat we aankomen.

Dankjewel

Het is goed om de eerste nacht vast te leggen. Ik doe dat ook altijd. Ik zelf kies meestal voor het rustige Sanur, ligt niet zover van de luchthaven en heeft nog een redelijke Balinese sfeer, heel mooi strand. Je kunt er heerlijk op het strand ontbijten of dineren in een mooie ambiance. Het guesthouse waar ik vaak verblijf is Jambu Inn, echt Balinees, gerund door een Balinese familie, 100 meter van het strand. De kamers grenzend aan de de tuin ziijn het mooist en heel groot. Probeer af te dingen, lukt meestal wel of zeg maar dat ik (bapak Hans from Holland) jullie hier naar toe gestuurd heeft.

Kun je een indicatie geven wat betreft prijs en hoe ver is het in km naar Ubud en lovina beach?

Thanx!

Vanuit de luchthaven naar Ubud is de standaardprijs met taxi 175.000 Rph (reisduur 1 uur), naar Lovina met taxi: 325.000, ruim 2 uur.
Dit zijn vaste prijzen (september 2009), maar als je een prive chauffeur neemt kun je goedkoper uit zijn.
Als ik jullie was, dan zou ik de eerste nacht(en) doorbrengen dichtbij de luchthaven, bijv. in Kuta of Sanur. Dat is heel prettig na zo’n lange en vermoeide vlucht.

Hi allemaal,
Bedankt voor de reacties, de websites komen goed van pas!
De cottage ziet er ook goed uit!
We gaan hier zeker iets meedoen.
Thanx