1 maand Bali

Als vijftigplussers zijn we onze eerste Indonesiereis voor deze zomer aan het plannen. Ons vliegtuigticket is reeds geboekt van half juli tot half augustus (Denpasar). Na wat twijfelen (Bali en/pf Lombok en/of Flores) komen we voorlopig uit om 1 maand doorheen Bali te reizen. We houden van relaxen, wandelen, fietsen, scooteren, cultuur, natuur, snorkelen, strandwandelingen en een leuke mix van wat gezellige drukte afgewisseld met rust. Graag zouden we ook logeren in homestays om zo te kunnen proeven van de lokale sfeer. We hoeven geen luxe en willen zeker het overdrukke Kuta omzeilen.
Bij een eerste planning komen we uit op volgende plaatsen (om telkens een 4tal nachten te slapen):
Ubud
Kubutambahan
(Lovina?)
Karangasem
Sidemen
(Amed?)
Sanur
Nusa Lembongan
Nusa Penida

We twijfelen tussen Lovina en Amed…

Aan de Balikenners nog enkele vraagjes:

• lijkt ons reisplan jullie goed of niet?
  • wat zou je wijzigen: toevoegen/annuleren?
  • nog tips (to do/logies…)?

Hartelijk dank voor jullie tips!

Uw lijst is zeker niet verkeerd en goed haalbaar!
U schrijft dat u natuur - relaxen - wandelen en snorkelen belangrijk vindt en in dat geval zou ik zeker
Nog een paar dagen the menjangan opnemen! Zeer de moeite waard!
Voor veel meer gedetailleerde gegevens en tips zie mijn website www.harry-janny.nl
Mocht u nog vragen hebben dan is dat altijd mogelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

@dutchman
Bedankt voor je reactie!
Helaas ligt ‘the menjangan’ fors boven ons budget…we reizen als backpackers…het ziet er wel schitterend uit…

Tja, het is daar idd. geen low budget bestemming maar onvergetelijk mooi en daar ga je later nog vaak aan terug denken! Maar zoals u zelf al aangeeft je kunt je euro ook aan heel veel andere zaken besteden op Bali. Bey the way Nusa Lembongan is ook niet echt budget vriendelijk. En nog een tip voor Lembongan neem voldoende cash geld mee want de pinautomaat (slechts 1 ) is heel vaak buiten werking!

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

@dutchman: dankjewel voor je info! In Lembongan heb je inderdaad ook nogal wat prijziger logies, maar gelukkig ook wel enkele budgetvriendelijke homesatys…