Als ik 4 weken wil rondtrekken op Bali, hoeveel geld zal ik dan ongeveer kwijt zijn aan eten+drinken, overnachtingen, vervoer, wat tours? Gemiddeld? Ik hoef niet in de meest luxe hotels, maar ook niet heel erg low-budget. Dus een beetje comfortabel mag wel.
weet je al waar je ongeveer heen wilt, welke plaatsen? Er zit bijv. een groot verschil in de prijzen (goedkoper) die het noorden hanteerd en het zuiden of westen.
Best wel een moeilijke vraag. Hangt er ook maar net af hoe je bent.
Hotelkamers waarschijnlijk gemiddeld dan 30 a 40 euro per kamer per nacht (weet ik niet zeker want 30 is bij mij het max. ik zoek lowbudget)?
Vervoer tussen de plaatsen waar je overnacht met Perama varierend van een paar euro tot 28 euro. Eten ± € 10,- hangt er ook vanaf welke plaats
Souveniers hangt echt van je persoonlijk af en hoe goed je kan afdingen.
Excursies zijn in je eentje altijd duurder. Vervoer gaat per taxi/chauffeur, als je meerdere mensen daar vind is het goedkoper.
Weet niet of je op de bonnefooi gaat waarbij je wat hotelnamen van te voren heb opgeschreven. Dan is een Indonesische tel.kaart het handigst (simlockvrij toestel). Is veeeel goedkoper en ook naar Nederland bellen is goedkoper. Hotel bel je dan een paar dgn. van tevoren. Misschien handig om 1e hotel wel te doen vooraf.
Ik denk dat 4 weken een beetje te lang is.
Denk toch dat het maximaal 3 weken wordt.
Wat mij een heel prettige plaats lijkt is Sanur.
Wat ik verder graag zou willen zien is Ubud (het apenbos), Lovina (voor een dolfijnentour, mits diervriendelijk) En Kuta moet je ongetwijfeld ook gezien hebben. Het nationale park in West-Bali (Bali Barat National Park) lijkt me ook heel erg mooi. Zou dit allemaal te doen zijn in 2,5 week tijd?
En nog een ander puntje: Is Bali goed te bereizen in je eentje?
HEhe het noorden is heel goedkoop de kuta kant is duurder Kuta is kut hoef je niet te zijn lovina dolfijnen zwemmen in de zee diervriendelijker kan niet behalve bij hotel melka die heeft er een paar gevangen mag je mee zwemmen wel dik betalen bij die rotmof heheheh ja SAnur is mooie plek in de winter meer een bejaarden tehuis maar het kan. ben je 23 Jasmijn? nou kind ga lekker op pad het is een heerlijk eiland en ook redelijk veilig.
Bali is heel goed te doen in je eentje. In Ubud verbleef ik in Shania’s house en dat was pal achter de markt. 's Avonds was dat een leeg donker plein, en moest dan nog 2 kleine steegjes door. Totaal niet bang geweest. Het heeft ook met Karma te maken waarin de Balinezen geloven. (Als je iets fout doet krijg je dat in een volgend leven terug)
Lovina is goedkoop vergeleken met de andere plaatsen. Ik zat in MasBungalows http://www.masbungalows.com wat geleid wordt door een Nederlands echtpaar die heel behulpzaam zijn met alles (kosten maar rond de 10 euro! met mooi zwembad enzo) Hoe de ligging ervan verder is weet ik niet want ik heb alleen 2 tours gedaan daar. De Lovinatour kan ik je aanbevelen: o.a. Banjar hotsprings (als je ook het water in wil badkleding+t.shirt menemen), gitgitwatervallen, Ulan Danutempel, Brama Vihara Arama (miniborobudur bij tempel) o.a.
De dolfijnen heb ik niet gedaan. vond het te dieronvriendelijk.
In Ubud zeker het kecakdansvoorstelling niet vergeten, een moutainbiketocht is ook leuk etc.
Sanur vond ik leuk om voor de laatste week uit te rusten. Heerlijk daar. Prijzen liggen ietsjes hoger (hotel Puri Kelapa via Jack Tuyp http://www.balibungalows.nl/info.html is € 30,- (wel om een huisje vragen)
Ik boekte niets van tevoren maar had een ind. telkaart in m’n simlockvrije toestel (het bellen naar huis is ook goedkoper), het hotel waar ik ongeveer naar toe wilde belde ik 1 a 2 dgn. van tevoren. En reis makkelijk en goedkoop via de peramashuttlebus incl. pick-up en dropdownservice. zie ook hun site.
O ja, ik ga weer een maand en denk dat ik weer tijd te kort kom haha. Maar ik ga nu ook naar Lombok erbij en Gili. Het is ook lekker om actieve en passieve dagen wat af te wisselen.
We zijn ongeveer een maand geleden terug uit Bali. We hebben er 3 weken verbleven en we waren ongeveer 2000€ kwijt, maar daar is eigenlijk alles inbegrepen (eten, slapen, taxi, souveniers enz…). In Ubud hebben we een onvergetelijke tijd meegemaakt. We sliepen er bij Wilna en Piet (enorme vriendelijke mensen, en een ganse verdieping ter beschikking) voor een heel goedkope prijs. Indien je meer inlichtingen wil kun je me mailen op het volgende mailadres : [EMAIL=“robertschoenmaekers@yahoo.com”]robertschoenmaekers@yahoo.com, want het mailadres dat ik gebruikt heb om mij in te schrijven op de forum is niet meer geldig.
De prijs van ons appartementje op de bovenverdieping in Ubud € 17.- (200.000 rupia ) voor twee personen, prachtig uitzicht over de rijstvelden en 5 minuten lopen naar Monkey forest ( apenbos )
Willemien
Wij hebben afgelopen zomer in Lovina wel een boottocht op zoek naar dolfijnen gemaakt. Wij zijn alleen niet met al die andere toeristen (die via organisaties geboekt hadden) op een kluitje komen te zitten, maar hebben een visser aan het strand gevraagd (als je vanuit Lovina Kalibukbuk-centrum naar het strand loopt, dan het strand helemaal naar rechts volgen. Daar staan huisjes aan het strand waar vissers wonen). Volgens mij heette onze boot “Mona Lisa”. Wij hebben hem gezegd dat wij niet met al die andere bootjes achter de dolfijnen aan willen racen en de beesten willen opjagen. Hij heeft ons vervolgens naar een andere plek op zee gebracht waar we in eerste instantie met 4 andere bootjes waren en uiteindelijk hebben we er zeker een half uur alleen rondgedobberd tussen heel veel dolfijnen die rond de boot zwommen! En dat voor dezelfde prijs als wanneer je het via een organisatie regelt.
Wij hebben in Lovina in Hotel Pulestis gezeten. Erg goedkoop (9 euro per nacht incl. ontbijt, zwembadje en midden in het centrum) en prima onderkomen.
Wij vonden Kuta trouwens niets aan. Zo toeristisch dat het niet veel met het echte Bali te maken heeft. Wij zijn er dan ook maar 1 dag naartoe gereden met een brommer.
Ubud is ook toeristisch, maar wel veel minder dan Kuta en in een mooiere omgeving. Je kunt daar erg mooie wandelingen maken. Op www.actiefindetropen.nl heeft iemand een aantal mooie wandelroutes rondom Ubud beschreven. Wij hebben die uitgeprint en meegenomen. Kun je lekker alleen rondwandelen zonder dat er perse een gids mee moet!
Oh ja, als je lekker en goedkoop wilt eten moet je vooral gewoon bij de warungs gaan eten en niet in restaurants. Ten eerste betaal je in een restaurant veel meer, ten tweede is het eten er lang niet zo lekker. Niet bang zijn dat het niet goed is en dat je er ziek van wordt, wij hebben bijna alleen bij warungs en stalletjes langs de weg gegeten en zijn in 3 weken tijd niet 1 keer ziek geweest. Ik heb in Sanur (dat was voor ons de meest toeristische plek waar we hebben overnacht) het minst lekker gegeten.