Ik zit er over te denken om met mijn vriendin in september naar Bali te gaan en ben mij nu een beetje aan het orienteren.
We willen wel een vakantie naar 1 plek boeken en van daaruit mooie dingen gaan bekijken. Mij lijkt een hotel in Sanur of Tuban wel iets. Over Sanur lees ik zo ie zo veel positieve berichten, maar over Tuban twijfel ik nog een beetje vanwege de drukte in Kuta.
Nu las ik op BBI reizen iets over feestdagen van 31 augustus tot en met 6 september en dat het hierdoor wel eens heel druk kan zijn. Mijn vraag is of iemand hier ervaringen mee heeft en of het wel verstandig is om dan naar Bali te gaan.
Daarnaast lees ik dat het prijsniveau de afgelopen jaren gestegen is. Wat is nu de gemiddelde prijs voor een etentje. En wat kost het gemiddeld om bijvoorbeeld een taxi/chauffeur te nemen van Sanur naar Ubud.
Andere tips en weetjes zijn natuurlijk altijd welkom.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb op dit forum en andere forums al veel gelezen over de drukte na het suikerfeest (einde van de ramadan, 30 augustus). Geen vervoer te krijgen, vluchten vol, drukte op de wegen en ferries. De ene kant van Indonesië gaat naar de andere kant van Indonesië op vakantie/familiebezoek. Klinkt niet zo aantrekkelijk als je het mij vraagt!
Eten verschilt heel erg. Kan vanaf een paar euro tot 50-100 euro (in Seminyak ed). Ik denk dat je gemiddeld genomen, bij ‘normale’ restaurantjes, voor voor/hoofd/na en paar drankjes (cola/bintang) rond de 10-15 euro per persoon kwijt bent. Maar goedkoper is zeer zeker mogelijk!