Vraagjes voor eerste keer Bali

Wij gaan 11 augustus voor de eerste keer naar Bali. We zitten in 3 plaatsen:

4 nachten Risata Bali Resort & Spa / Kuta

3 nachten Tjampuhan Resort / Ubud

9 nachten Parigata Villa’s Resort / Sanur

Nou lijkt het me leuk om bijvoorbeeld 's aonds een keer te gaan vissen. Gewoon lekker basic met een handlijn ofzo :slight_smile: Wij hebben een aantal jaren geleden dit op de Malediven gedaan voor een paar dollar. Weten jullie of zoiets bestaat op Bali? Ik zie wel vis-trips maar die zijn meteen weer 100 dollar en duurder…

Is het verstandig excursies van te voren uit te zoeken of word je er op Bali zelf ook mee bestookt?

Qua eten; als je bij je hotel eet ben je vanzelfsprekend duurder uit… maar aan wat voor prijzen moet je dan denken?

Ik hoor graag!

Alvast bedankt!

Gr.

Michello

Goedkoop vissen op de plaatsen waar jij heen gaat heb ik nog nooit gezien. Het zuiden van Bali is sowieso niet echt het gebied waar het meest gevist wordt, al kun je in Jimberang heerlijk vis eten.

Er zijn een paar vissersbootjes bij Sanur, maar voor het echte vissen zou ik naar het vissersdorp Yeh Gangga bij Tanah Lot gaan. Alleen vist men daar ook niet zoveel met lijnen, maar meer met bootjes. Met name rond zonsopkomst. (Ik heb daar bij zonsondergang ook wel mensen met een hengel gezien, maar geen toeristen.)

Eten bij een hotel kan soms voor 10 euro, maar kan ook vele malen duurder zijn. Dat hangt echt van je hotel af! Zelf eet ik altijd bij kleine tentjes langs de straat, en ben ik zelden meer dan 2 euro kwijt. In een goedkoop restaurant eet je voor ongeveer 5 euro.

Wat de excursies betreft: gewoon ter plekke boeken! Hier op het forum staan vele namen van gidsen, maar zelf boek ik altijd bij http://balihappytour.com/. Prijzen op de site zijn een indicatie, je kan ook voor veel minder mee. De eigenaar van het bedrijfje, Made, komt uit Yeh Gangga (zijn ouders zijn vissers) en hij kan je waarschijnlijk ook wel meenemen voor een vistrip, eventueel gecombineerd met Sanggeh Monkey Temple en Tanah Lot.

Als jij aankomt in Bali ben ik net weg, dus helaas kan ik je ter plekke niet helpen.

Dank voor je uitgebreide antwoord!

We zitten inderdaad voornamelijk in het zuiden. Maar ben wel van plan het eiland over te gaan met een chauffeur. Is het bijvoorbeeld vanuit Ubus een beetje te doen om naar Noord Bali te rijden? of is dat duur?

Je wilt als dagtrip van Ubud naar Noord-Bali?

De prijs hangt een beetje af van hoe goed je kan onderhandelen, hoe lang je wilt gaan en hoe vroeg je wilt vertrekken. Als je midden in de nacht wilt rijden omdat je met zonsopkomst dolfijnen wilt zien, dan is het vaak duurder dan wanneer je gewoon overdag reist. Maar waarschijnlijk moet je voor 35-40 euro een dag naar het noorden kunnen, dat is inclusief auto, chauffeur en benzine. (Mijn ervaring is overigens dat de vraagprijzen in Kuta lager liggen dan in Ubud, ondanks dat Ubud natuurlijk dichterbij is.)

Als je wilt, kan ik voor je navragen of er die periode dat je daar bent een chauffeur beschikbaar is, die ook Engelstalig is, die je overal rond kan brengen… En wat de exacte prijzen zijn…

Groetjes,

Sanya
www.adailystay.com

Een chauffeur is er op iedere hoek van de straat te vinden.
En dan kun je ook iemand uitzoeken die bij je past. Ze kunnen allemaal redelijk engels en kunnen je de mooiste plekjes laten zien. Niet van te voren bespreken de meeste chauffeurs heb ik ervaren vragen ongeveer 30 euro. Of je moet echt lang rijden b.v. naar Pemuteran dan vragen ze meer.
Heel veel plezier op het prachtige Bali.
gr yolanda