Ik had nogal een last minute ticket geboekt met Malaysia Airlines naar Bali.
Omdat ik met mijn dochtertje van 3 jaar reisde heb ik de accomodatie van te voren geboekt (dus moest ook nog ff snel snel gebeuren).
Wij zijn een paar dagen in Sanur geweest. Ik vond dit een leuk en gezellig plaatsje. Toeristisch maar prima te doen. Leuke lange winkelstraat met leuke winkeltjes en restaurantjes en warungs. Ook vond ik het wandelpad langs het strand heel leuk. Je loopt dan over een pad met aan de ene kant de zee en strand en aan de andere kant alle dure resorts, restaurantjes etc etc. Heel leuk om dit hele pad af te lopen (een hele wandeling overigens).
Wij zaten in Putri Homestay. Een hele leuke vriendelijke, goedkope en keurige homestay. De locatie is super. Op de hoek zit een warung waar je heerlijk kan eten en een stukje lopen naar links zit Hardy’s. Klein stukje lopen naar rechts zit de weg die naar het strand leidt, dus je was zo op het strand. Heel prettig vond ik omdat ik dus merkte dat er maar heel weinig wegen zijn in Sanur die rechtstreeks naar het strand leiden.
Vanuit Sanur hebben we een taxichauffeur gehuurd en zijn we naar de Tengalalang waterval geweest en de 2 waterpaleizen helemaal in het oostelijke hoekje van Bali.
Daarna zijn we een paar dagen naar Ubud geweest. Een heel leuk plaatsje maar heel druk en heel toeristisch. Monkeu Forrest was leuk maar vond het wel een beetje klein. Ook zijn we elke avond naar een dansvoorstelling geweest omdat mijn dochtertje dat helemaal geweldig vond.
Vanuit Ubud hebben we weer 2 dagen een taxichauffeur gehuurd en weer allerlei sightseeings bekeken.
In Ubud hebben we overnacht in Gusti’s Garden Bungalows. De bungalows zijn terrasgewijs op de berg gebouwd en in een schitterende tuin gelegen. Ook is de ligging perfect omdat het in een doodlopende straat ligt net naast Ubud Waterpalace, Starbucks en het paleis. Dus heel centraal. Als je de doodlopende straat helemaal doorloopt dan kom je bij de rijstvelden uit, ook prachtig.
Daarna zijn we een paar dagen naar Kuta geweest. Sja wat moet ik daarvan zeggen…Seminyak, Legian en Kuta is een lange aaneenschakeling van winkeltjes, hotels, resorts, winkeltjes, hotels, strand, strand. Super super druk en heel toeristisch maar wel leuk om gezien te hebben.
Hier hebben we overnacht in Bali Sandy Resort. Goed goedkoop resort met een prachtige tuin en zwembad en achterin een klein straatje. 5 min lopen van het strand en 2 min lopen naar de achteringang van Beachwalk shopping mall. Omdat het zo rustig lag maar toch heel centraal gelegen had je geen last van lawaai. Ook hebben we 1 nacht overnacht in Bali Summer hotel. Ook goedkoop en prima hotel en nog centralere locatie.
Omdat het mijn 1e keer Bali was heb ik een beetje de meest “bekende plaatsen” aangedaan om te overnachten. En niet teveel om het wel een beetje rustig te houden voor mijn dochtertje van 3.
Mede doordat we 3 dagen een taxichauffeur hebben gehuurd die ons overal naar toe reed waar ik heen wilde en super vriendelijk was en heel veel moeite deed om alle kleine binnendoor routes te nemen heb ik echt verder hele veel gezien van Bali. (Natuurlijk niet alles).
Ik heb zo een goede indruk van Bali gekregen. De afwisseling en verscheidenheid van Sanur, Ubud en Kuta vond ik heel leuk. Door de tripjes met de taxichauffeur heb ik het binnenland gezien en Bali is echt een prachtig mooi eiland.
1 Opmerking wil ik echter wel maken…ik heb alles zelf geboekt dus zelf bepaald wat ik wilde doen en waar ik heen wilde…maar mocht men een reis boeken via een reisburo en je gaat in 1 badplaats zitten dan raad ik je zeker aan om een taxichauffeur te huren om het echte Bali te zien.
Ook wil ik opmerken dat als je alleen naar Bali gaat om naar Kuta te gaan, en geen dagtrips naar het binnenland gaat doen, dat je dan beter je geld kan besparen en de lange reis en beter een vakantie naar Spanje of Turkije kan boeken.