georganiseerde rondreis?of excursies zelf boeken

beste allemaal,ik ben nieuw op dit forum ,
wij willen april volgend jaar naar Bali,
zitten te tweifelen om of een georganiseerde rondreis te boeken met op het laats 7 dagen resort met strand
of om met via dezelfde reisorganisatie 22dagen te boeken en via hun naar vijf verschillende plaatsen te worden gebracht ,vanuit die plaaten dan zelf daar een scooter te huren om de dingen te gaan bezichtigen,
plaatsen zij oa kuta,ubud,lovina,sanur ,is het te doen om zelf op pad te gaan?
zou bijv graag de vulkaan willen zien,dolfijnen spotten,maar ook tempels
ik heb geen idee wat de prijzen voor excursies zijn op Bali
georganiseerde reis is natuurlijk aan de ene kant wel fijn omdat je weet wat je gaat zien,maar je bent ook weer afhankelijk van een progamma en je mede reisgenoten
vele vele vragen,
kan je bijv schildpadden tegen komen?
en wat zou je ongeveer moeten berekenen voor een avondmaaltyd? zijn afgelopen jaar naar thailand geweest en voor anderhalf tot 2 euro kon je heerlijk eten op foodmarkets
groetjes tassie:dag:

Hallo Tassie, de nadelen van reisorganisaties heb je zelf al opgesomd daar komt bij dat het vele malen duurder is voor 22 dagen ben je al snel €2000 kwijt pp daar zijn wij met z’n 2 bijna een gehele maand van in Indonesië.
Wat ik meestal doe is plannen waar ik naartoe wil en wat ik graag wil zien, boek daar een homestay, meestal boek ik pas ter plaatse, als je meer zekerheid wilt dan kun je naar de site vd Homestay een mail sturen en boeken. Vaak kun je daar al vervoer regelen voor een goede prijs, mijn ervaring is dat ze je niet snel het vel ovr de oren trekken, wel moet je wat onderhandelen.
Dolfijnen spotten vind ik persoonlijk een ratrace, tig bootjes achter een paar dolfijnen aan, ik dobber liever met een hengeltje in een bootje op het water.
Schildpadden heb ik tijdens het snorkelen bij de Gili-eilanden wel eens gezien. Verder is het prachtig snorkelen bij Amed waar je je in een zeeaquarium waant.
Prijzen van overnachtingen en maaltijden lopen uiteen, is niet veel anders dan hier, hoe sjieker hoe duurder. Ik laat me qua eten de ene keer leiden door de Lonely Planet en andere keren door de bevolking. Warungs zijn spotgoedkoop net als in Thailand. In de afdeling Hotels Bali kun je advies krijgen van plaatsen waar je kunt overnachten, aangezien het soms wat oudere zijn kun je op de site vd Hotels of homestays checken wat de huidige prijzen zijn.
Succes en veel plezier met het uitstippelen van je reis.

1 like

Hey Tassie,

Heerlijk hoor 22 dagen reizen door Bali. Ik zou je 100% adviseren om lekker zelfstandig te gaan reizen. Je hebt veel meer vrijheid, jij bepaalt waar je naar toe gaat, wat je wilt zien en met wie. Bali is al goed ontwikkeld, dus de meeste mensen spreken best een woordje Engels. Als je georganiseerd gaat reizen dan ben je zoals Graatje zegt al snel 2000 euro per persoon kwijt (en dat is nog lang niet alles denk ik).

Op bali kun je heel makkelijk met de taxi of bus van bestemming naar bestemming reizen. Bij aankomst kun je dit bijvoorbeeld direct regelen. Er zijn altijd mensen die je willen helpen. Ik heb een aantal routes door Bali beschreven en dit helpt je misschien al met het plannen van je reis, hoe van van A naar B komt.

Even kort over deze “rondreis”, je kan geen rondreis via mijn website boeken, ik geef alleen de tips over routes en hotels. De genoemde prijzen zijn indicatief en geven je een goed beeld van de kosten van de reis. Mijn doel is juist om mensen zelfstandig te laten reizen - zonder reisorganisatie - en een ultiem gevoel van vrijheid te geven.

http://www.reisjevrij.nl/nl/rondreizen/backpack-route-bali-hoogtepunten/ (route: Seminyak - Pemuteran - Lovina - Munduk - Ubud - Sanur)
Tips voor een Goedkope Huwelijksreis Bali, Indonesië (hier staan meerdere routes in - is niet perse voor een huwelijksreis)

Als je schildpadden wilt zien, dan zou je vanuit Ubud naar de Gili’s kunnen gaan. Dan snorkelen of duiken. Ik ben zelf op Gili Air geweest, erg leuk en mooi!
Het eiland Nusa Lembongan - op 30 minuten varen van Sanur - is ook écht de moeite waard! Heel erg mooi, lekker klein en ik heb hier heeeeerlijk op een scooter het hele eiland verkend!

Veel plezier en succes met plannen!

Groetjes,
Evy

hoi Evy,dank je wel voor je reaktie
wij hebben afgelopen week een combi rondreis geboekt via fox,de 22dagen zijn 19 geworden,
we gaan eerst met een groep op rondreis en eindigen 9 nachten in kuta ,om daar samen een scooter of iets te huren en vanuit daar tripjes te gaan doen
wij vonden de prijs wel meevallen,kwamen totaal op 2800 euro uit voor 2pers,
had gezien Sanur niet zo ver van kuta af is en willen dan ook met de boot een dagje naar Nusa Lembongan
het lijkt ons best leuk om een keer niet georganiseerd te gaan,tydens onze huwelijksreis thailand wel mensen gesproken die vliegtuig pakken en daar wel zien hoe of wat,maar moeten echt even in het verre reizen komen, groetjes tassie

Hoi Tassie,

Dat is inderdaad een nette prijs! Geniet ervan. Groepsreis of niet, het wordt sowieso een mooie reis!

Groetjes,
Evy

• Updated - - -

Ps. er zijn organisaties die je in Kuta komen ophalen en dan wordt je (direct) op de boot gezet naar Nusa Lembongan! Dat kun je het beste daar regelen.

Hoi evy,

Even een vraagje. Ik heb je site en routes bekeken.
Je gaat 1 dag naar lovina, maar is het echt de moeite waard?
We gaan nl. In januari eerst 3 nachten ubud, waarschijnlijk 2 nachten lovina, dan 2 nachten sidemen en 15 n. Sanur.
Vanuit sanur willen we misschien een nachtje naar nusa lembongan gaan.
We twijfelen nog steeds over lovina. Hier wel of niet heen?
We gaan trouwens met 2 kindjes van 1.5 en 3 jaar.

Hoi Nicole,

Lovina is erg toeristisch en de meeste mensen gaan er (massaal) naartoe om de dolfijnen te spotten. In mijn route ga ik een nacht naar Lovina en dit geeft je de mogelijkheid om de dolfijnen te spotten (daanaast ligt het minof meer op de route van pemuteran naar munduk). Met twee kinderen is het waarschijnlijk fijner op ergens iets langer te blijven, maar misschien moet je dan overwegen om Lovina over te slaan. Ik heb echter geen ervaring met reizen met kids ;).

Nusa Lembongan is écht de moeite waard, en ik zou er zeker langer dan één nachtje naar toe gaan. Het eiland is echt prachtig, ook Nusa Ceningan. Wij hebben het eiland per scooter ontdekt, maar ik weet niet of dit met kids ook te doen is?

Groetjes,
Evy

Lovina vind ik zelf ook te toeristisch en te commercieel. Lembongan en Ceningan is inderdaad een goeie keus, wat Evy ook al vertelde. Hier vlakbij ligt het eilandje Nusa Penida, nog meer puur en ongecultiveerd dan Lembongan. Ik logeer altijd in Kulkul Bungalow op Nusa Penida, heel goedkoop en vanuit hier is Lembongan en Ceningan gemakkelijk te bereiken (dagtochten)en heel goedkoop. Overigens is deze omgeving ook prachtig om te snorkelen. Dit is het adresje waar ik altijd logeer:actiefindetropen.nl - This website is for sale! - actiefindetropen Resources and Information.
Misschien ook wat voor jullie.
Hans

Lovina is wel toeristisch maar de omgeving is prachtig. Het zuiden van Bali is echt toeristisch verschrikkelijk .
We nemen altijd een villa in dencarick of air sanih . Is met kleine kindjes natuurlijk super. Vandaar uit kun je echt mooie dingen doen.
Enige minpuntje de stranden zijn niet mooi.

Bedankt voor jullie reacties. We gaan ons eens wat meer verdiepen in de eilandjes. De verblijfplaats wat hans geeft lijkt me mooi, maar hier is helaas geen zwembad bij en dat vind ik wel belangrijk met 2 kindjes.

Y62 ik ga ook even op de plaatsen zoeken die u hierboven noemt.
Het was ons al bekend dat het een zwart strand is, maar dat vind ik nou niet het belangrijkste.
Het zuiden is inderdaad erg toeristisch, maar sanur is ons erg goed bevallen. Sidemen hebben we hier als tip gekregen, dus ik ben benieuwd.

Dag Nicolle je noemde ook tours en vulkanen zien. Daarnaast voor de cultuur en natuur , als jullie daarvan houden moet je zeker Ubud aandoen.
IK woon in Ubud en regelmatig organiseer ik leuke tours voor mensen in overleg die dan gebruik maken van mijn driver . Soms ga ik mee tegen vergoeding als mensen dat willen. In Ubud zijn er veel dance optredens veel galleries en vooral de omgeving is adembenemend. Ik doe leuke wandelingen soms door de heuvels van Ubud. In elk geval als je vragen hebt , hoor ik ze graag .

Beste allemaal,
ben ook nog een planning aan het opmaken voor 14 dagen Bali. Zal ook waarschijnlijk Sanur, Ubud, Lovina en Seminyak worden. Druk programma, dus we willen absoluut geen tijd verliezen met het zoeken naar privé taxi’s en plaatselijke gidsen allerhande. Ik lees overal dat er genoeg voor handen zijn, maar dat er onderhandeld moet worden. We zijn trouwens niet zo goed in onderhandelen, doen dat ook niet graag, maar willen natuurlijk ook niet te veel betalen :slight_smile:
Hoe pakken we dit aan?

Dag Housini , Klopt is normaal hier onderhandelen.
Wat betreft van sanur naar Ubud en rondtouren dagtour Ubud en van Ubud naar Lovina heb ik allemaal vaste prijzen.
Ook ophalen van het vliegveld naar Ubud,
En klopt het is handig een goede betrouwbare chauffeur te hebben met vaste prijzen.
In elk geval kun je je wensen bij mij voorleggen en dan kan dat vastgelegd worden.
groetjes emile

Bedankt Dutchartist. Heb je misschien een website met jouw aanbod?

Ik weet niet wat momenteel de prijzen zijn, maar jan. 2015 betaalden we zo’n €30 voor een hele dag. Deze bracht je dan overal heen. Meestal als je meerdere dagen met een chauffeur gaat betaal je ook minder per dag.

30 euro is echt heel erg weinig nu. De prijzen in Bali schieten omhoog denk nu aan hele dag 50/60 euro ligt ook aan de afstanden.
Maar kort min 40.
En je hoeft er niet naar teaoeken hoor er zijn er veel te veel haha !

Prijzen voor een auto “met driver” varieert tussen de 600.000 en 700.000 IDR (voor 12 uur) is mijn ervaring. Ik ben afgelopen zomer geweest.
Groetjes,
Evy

Dag Housini ja onderaan op de website de tours - www.gotobali.nl en welkom als je in Ubud bent bij het City Budget Hotel Nuriani www.gotobali.nl/nuriani.htm waarvoor ik de promotie doe .Een hele fijne vakantie , Emile

Prijzen van dagtours zijn nu Rp 600.000 . Meestal een 8 uur - auto met chauffeur die ook gids is.
Ik heb een aantal drivers die ik kan voorstellen als je in Sanur of Ubud zit. Lieve warme mensen - rustige en goede drivers - klant is koning.
In mijn facebook elke dag fotos van Bali - Emile Snellen van Vollenhoven - wil je mij mailen dan: emilesvv@hotmail.com

leuke tips op de website.