Hi evy
Mijn vriend en ik gaan van de zomer naar Bali. We gaan o.a 2 nachten naar lombok en 1 nacht naar gili air. We slapen voor de overstap naar lombok in candidasa. Ik ben nogal een regelmiep… Zie gezien het feit dat we er maar zo kort zijn. Ik wil graag een boot al reserveren. Heb je tips? Ik heb namelijk geen idee hoe het in zij. Werk gaat.
Hoi Tru,
Ik heb net in het andere topic gereageerd op je vraag. 1 nachtje op Gili Air is wel erg kort… Hoe ziet de rest van je route er uit?
Groetjes,
Evy
Hallo evy
We gaan eerst naar singapore, waardoor we nog maar 11 dagen in bali hebben. we gaan eerst naar casidasa vanuit waar we de boot naar lombok pakken voor 2 nachten, dan 1 nacht op de gilis, dan 4 nachten naar ubud en nog 2 nachten in canggu.
Het is inderdaad maar allemaal erg kort. of misschien een nachtje van lombok afsnoepen en bij de gilis doen?
Groetjes Amy
Amy, wil je op Lombok alleen naar Senggigi?
Als dat het geval is dan zou ik Lombok overslaan en alleen naar de Gili’s gaan…
Maar eigenlijk adviseer ik je de volgende route:
Candidasa - Ubud - Nusa Lembongan (Prachtig eiland op 30 minuten varen van Bali) - Canggu. De firm Scoot Cruise haalt je op in Ubud, zet je op de boot naar Nusa Lembongan… brengt je daar weer naar het hotel. Ook komen ze je weer ophalen bij je hotel in Nusa Lembongan en brengen je dan naar Canggu) - voor ongeveer €50 in totaal!
Deze route is qua reistijd veel efficienter en Nusa lembongan is echt heel mooi en je kunt daar ook duiken/snorkelen etc. Zie hier mijn vlog over Nusa Lembongan 10x Doen en Tips op Nusa Lembongan & Ceningan | Reistips Bali
Ik ben ook op Gili Air geweest, maar ik vond Nusa Lembongan mooier!
Hoii, we hebben ons hotel inderdaad in sengiggi.
het lijkt ons allemaal erg leuk maar hebben maar zo kort de tijd…
ik las nog ergens dat je malaria tabletten nodig hebt in lombok?
Nah volgens veel mensen is er geen malaria meer op Lombok (en de Gili’s). Ik ben langer dan 3 dagen op Lombok geweest en heb geen malariapillen ingenomen… Wel goed met DEET gesmeerd voor andere enge muggen zoals de Dengue mug.
Het zou een beetje zonde zijn als je pillen moet/gaat slikken voor 1 dag Lombok… Het is echt rotzooi!
Dankje! we hebben nog een doosje thuis, neem dat wel voor de zekerheid mee.Geen zin om de korte tijd dat we daar te zijn te hallucineren haha.
Heb je nog tips over het verplaatsen tussen verschillende dorpen? via het hotel regelen of gewoon op straat?
Hoi Amy, ik zou ook niet naar Lombok gaan als je alleen naar Sengiggi wil gaan. Op Lombok zijn veel andere (mooiere) plekken maar daar heb je wsl geen tijd voor.
Route van Evy is logischer en minder reistijd. Succes
Wij zijn een 60+ koppel dat in september 2016 naar Bali is afgereid met FOX Verre Reizen voor een 17-daags verblijf waarvan 12 dagen in rondreis. De laatste 5 dagen werden doorgebracht te Kuta op hotel in vrij verblijf (rustdagen). Wij hebben toen 1 volle dagtrip geboekt met gids, auto en chauffeur op eigen initiatief met Made Catra. Wij kozen voor “Hele dag Bali: Tour C -Jatiluwih tour**”** die je terugvindt op Made Catra’s website http://gids-bali.nl/hele-dag-eiland-tour/ De bezochte sites waren niet ingebouwd in het reisplan van FOX en vormden er een aanvulling op. Wij genoten van een uitstekende chauffeur, een wagen in goede staat en een fantastische NL-talige gids Putu, onze dag kon niet meer stuk. Dit voor een degelijke prijs-/kwaliteitsverhouding. Made Catra organiseert uiteraard ook andere rondreizen op Bali. Ik kan zijn diensten met gerust gemoed aanprijzen, louter uit erkentelijkheid vooral ook voor diens eerlijkheid. Je kan best ook reeds het en een ander per e-mail thuis regelen voor je vertrek. Niettemin verkiezen wij een combinatie georganiseerd reizen met lokale excursies ter aanvulling van het groepsreisprogramma. Je verliest je tijd niet met organisatorische rompslomp en kan stressloos genieten op reis.
Die gili eilandjes worden enorm overdreven geromantiseerd. Mij zie er niet meer en als ik jullie was zou ik ze overslaan. Met name g. Trewangan. Lombok lijkt me dan veel leuker. Echter.als het je eerste keer op Bali is dan is er genoeg te doen en te bezoeken om nu al te kunnen stellen dat je verblijf te kort zal zijn ![]()
Wat betreft georganiseerde tochten: voor het gemak handig, maar je krijg dan wel een beetje de standaard dingen te zien. Op iedere hoek vd straat vind je wel een tour kantoortje. Elk hotel heeft wel zijn eigen drivers due je ook buiten het hotel om vaak wel kunt boeken. En met een beetje afstemming kom je op de leukste plekjes waar je niet over de toeristen struikelt. Dat voel je snel genoeg aan.
Dus mijn advies zou zijn pak TripAdvisor erbij maak een lijstje met dingen die je wilt zien/doen en bespreek dat met een local driver.
Ijs, als je teveel geld uit wil geven zou ik de boot naar de Gilis nu al boeken ipv lokaal ff af te dingen. Dat scheelt echt aanzienlijk geld!
Trouwens je moet echt op werkelijk alles afdingen. De Indonesiërs voelen zich eigenlijk een beetje beledigd of niet serieus genomen als je direct de vraagprijs betaald. Het afdingen is een sociaals spel wat je met een glimlach dient uit te voeren.
Hallo, Wij gaan in mei naar Bali,en blijven 3 nachten in Ubud.
Het lijkt ons leuk om met jou een wandeling,of iets anders te doen in Ubud.
Ik hoor graag van jou wat de mogelijk heden zijn.
Met vriendelijke groet Mini.