Hallo!
Ik en mijn vriend willen naar Bali maar willen 4 weken gaan! Is dit te doen en niet te lang ? En wat raden jullie echt aan om te doen ? ![]()
Hallo!
Ik en mijn vriend willen naar Bali maar willen 4 weken gaan! Is dit te doen en niet te lang ? En wat raden jullie echt aan om te doen ? ![]()
Tsja wat is te lang? Wat vind je leuk en ga je rondreizen en wil je zoveel mogelijk zien? Of ga je ook op plekken langer verblijven. Wij kunnen ons er met gemak 4 weken vermaken, zeker met een uitstapje naar de Gili eilanden bijvoorbeeld.
Willen wel rondreizen, dus seminyak ubud, canggu , sanur, uluwatu gedeelte slapen, gili eilanden een week minstens verblijven. En naar nusa lembongang ! Verder nog echt plekken waar we heen moeten gaan?
Als je van natuur houdt ga dan ook naar Nusa Penida, dit is niet zo toeristisch maar OH zo MOOI.
Vier weken is voor ons soms nog te kort ,zoveel te beleven / te doen, mijn tip…lees je goed in …wandelen rond om Ubud, fietsen vanaf de vulkaan,snorkelen ,warmwater bronnen/ zwembad,rijden door de lava velden ,met een houten kano varen over de lake batur,heerlijk eten in Amed ( warung enak)
Auto huren met chauffeur ( weg van de begaande paden) via google earth zoeken naar leuke kleine stranden , wandelen , in het noorden een scooter huren Ach…zo kan ik nog wel uren doorgaan.
Wij zijn vorig jaar en dit jaar telkens 3 weken naar Bali geweest en hebben nog steeds niet alles gezien.
Naast hetgeen je zelf al opsomde vond ik streek rond Sidemen ook heel mooi.
Verder moet je zeker ook overwegen om eens te gaan kajakken vanuit Ubud. Ook al ben je in groep, het is een mooie alternatieve manier om de natuur te ervaren.
Op Mount Batur kan je de zonsopgang gaan bewonderen. Verder wandelen rond de krater en terug afdalen door het bos.
Eén van de Gili’s is ook leuk om te doen. Persoonlijk zou ik daar maximum twee nachten blijven (tenzij je uit bent op een 'bounty’sfeer natuurlijk). Ik zou die tijd eerder besteden op Nusa Penida. Super rustig, veel gevarieerder.
Nusa Penida wil ik zelf ook nog eens bezoeken voor meerdere dagen (nu enkel daguitstap gedaan, maar er zijn zo veel mooie plekken daar…)
Zorg er gewoon voor dat je niet te veel verschillende plekken aandoet om te vernachten. Vorig jaar hebben we ons mispakt aan de reistijden. Veel tijd verloren zo…
groeten,
Dimi