3 weken bali

Hallo allemaal,

Ten eerste, een gelukkig en gezond 2016 voor allemaal!

In april ga ik (25) samen met mijn vriend (28) 3 weken naar Bali.
Het is voor ons de eerste keer dat wij ongeorganiseerd met onze rugzak op stap gaan.
We hebben er ontzettend veel zin in en kijken er enorm naar uit.

Nu zijn we ons aan het oriënteren om te kijken waar we naartoe kunnen gaan.
Omdat wij allebei van duiken en relaxen houden staat dit hoog op ons verlanglijstje, maar we willen natuurlijk ook heel veel zien van het eiland.
Ik heb de lonelyplanet en de Marco polo + al meerdere forums gelezen. Echter ben ik te onzeker om nu te beslissen hoe en waar we heen gaan.

Wij komen op do avond aan en hebben al een hotelletje gevonden in Kuta. Echter twijfelen wij of de volgende ochtend gelijk verder gaan, of dat we hier 2 nachtjes verblijven. Is dit aan te raden of verstandig om gelijk door te gaan?

Hierna weten we het niet zo goed:nadenken:We willen duiken (wrakken, manta’s, haaien?), relaxen(zonnen, spa, warmwaterbronnen), natuur(willen graag devulkaan beklimmen,) , wat cultuur (tempels), lekker eten en drinken, kookworksop en de mensen die daar wonen. Ook willen we graag naar een van de gili eilanden, maar dan waarschijnlijk ergens aan het einde van de vakantie.
We denken er zelf aan om eerst naar sanur te gaan, hierna naar ubud en dan weten we het niet goed meer.

Kun je vanaf bijv. ubud andere plaatsen makkelijk bezoeken, maar wel daar blijven om te overnachten?
Moeten we vooraf de boot naar de gili eilanden boeken?
Is 3 weken niet te veel voor alleen bali en gili?

Jullie snappen het; een hoop vragen!

Hopelijk hebben jullie tips, routes ect voor ons.

Alvast enorm bedankt!!!:dag:

Als je van stappen en feesten houdt zou ik nog nachtje in Kuta blijven. Als je van wat meer rust houdt zou ik naar Sanur gaan en vanaf daar doorreizen naar andere bestemmingen. Verder zijn wij niet zo van die rondreizers en duikers. We hebben wel heerlijk gesnorkeld in Amed.
Wij vermaken ons met gemak 3 weken op Bali, zeker als je nog wat wilt relaxen enzo. Ook het raften vonden wij erg leuk en vooral heel mooi. Als ik jou zo hoor zou ik niet te veel vast leggen, je weet wat er kan en regel ter plekke waar je zin in hebt.

Bali is leuk als je westerse standaarden nodig denkt te hebben. Wil je wat meer avontuur dan raad ik aan om zeker tijd op Lombok te besteden. Denk dan bijvoorbeeld aan tetebatu of Gili Gede.
Padang Bai op bali heeft naast de ferry verbinding naar lombok of de welbekende gil eilanden trouwens 2 fantastische stranden met weinig toeristen. Mocht je toch tijd genoeg hebben dan is het een idee om daar een overnachting te maken voor je doorreist.