Advies gevraagd

Beste Allemaal,

nog een paar weekjes en dan is het zo ver, Bali here we come!

Wij hebben het grootste gedeelte al uitgestippeld voor onze route, t.w.
Adam-Jakarta
Bandung (2 nachten)
Yogyakarta (3 nachten)
Ubud (4 nachten)
?? - (2 nachten)
Gili Trawagang (2nachten)
Gili Air (3 nachten)
Bali (1 nacht)
Jakarta - Amsterdam.

Wat zou jullie tip of advies zijn na Ubud en voor de Gili’s. Wouden eerst kite surfen maar vrees dat october geen goede maand is hiervoor. Heeft er iemand een gouden tip die wij kunnen invullen voor deze 2 dagen?
Echt bv. een unieke plek die je een keer meegemaakt moet hebben, bv slapen in een boomhut/grot of weet ik veel…
In Yogya+Ubud zullen we heel veel excursies plannen, op de Gili’s lekker uitrusten en snorkelen…

Zou super zijn, onze dank alvast…Twijfel of naar het noorden te gaan of ??

de groeten!

Ik zou niks plannen.

Je tijd in Bandung is kost, je tijd in Yogya is veel te kort.

Veel excursies? Je bent maar een paar dagen in Ubud en Yogya! Wil je de stad zelf niet zien? Beide leuke plekken om te ontdekken.

Jenny, jawel maar we hebben helaas niet veel tijd vandaar…en dit keer willen we “proeven” en wellicht later weer terugkomen…

Via Wereldwijzer app

Juist om te proeven zou ik overal wat langer blijven. Nu proef je alleen de binnenkant van een auto, boot en vliegtuig.

De planning is inderdaad wel wat strak. Ik zou het fijner reizen vinden als je het wat rustiger aan kan doen. Er is veel moois te zien op deze route!

Wellicht is het een idee om van Jakarta naar Yogyakarta te vliegen? Dan kan je daar bijv 4 of 5 nachten blijven. Wij waren zelf 4 nachten in Yogya en 2 in Borobudur. Dat was voor ons precies goed. Je hebt miss ook wel wat last van een jetlag, dan is wat meer tijd ook fijn! Vliegen hoeft ook helemaal niet duur te zijn. De treinreis schijnt wel heel mooi te zijn, maar gezien je beperkte reistijd zou ik er dan voor kiezen om yogya en omgeving goed te zien.

Je zou dan in Bali nog een andere plek kunnen bezoeken, misschien richting de oost-kust. Wij vonden Amed erg leuk, mooi snorkelen en duiken, niet zo toeristisch. Maar er zijn genoeg mooie plekken in Bali dus ik zou je eigenlijk aanraden om gewoon lekker te gaan en dan daar te zien of je tijd over hebt en waar je dan zin in hebt!

Via Wereldwijzer app

Marije, thanks voor je feedback.

de trein en binnenlandse vluchten heb al vastgelegd, dus tot ubud kan ik niets wijzigen,
echter misschien dat we anders ubud met 2 dagen verlengen dan… ik zeg ook maar wat nu.
treinreis lijkt ons super en vliegen van yogya naar bali.
Moet eerlijk zeggen naar ons idee lang zat zo is op sommige plaatsen voor een eerste kennismaking.

Komt goed allemaal for sure
nogmaals dank en ook aan jenny