Eind mei stappen mijn vriend en ik in het huwelijksbootje en daarna zouden we naar Bali trekken als huwelijksreis. Ondertussen is onze vlucht geboekt en zullen we van 2 juni tot 15 juni ter plaatse zijn.
Wij zouden eigenlijk vooral Bali doen (we vliegen naar Denpasar), maar we zouden ook graag naar Lombok gaan en van daaruit misschien eens een dagtrip naar de Gili-eilanden doen. Hebben jullie eventueel nog tips wat we zeker moeten doen? Of…?
Voorlopig denken we om een beetje volgende toer te doen:
3 nachten Ubud - 1 nacht Munduk - 1 of 2 nachten Lovina - dan wsl naar Candidasa (of toch eerder Amed?) voor wsl 2 nachten - dan naar Lombok voor 3 nachten en dan terug naar Sanur of… voor 2 nachten.
We zijn wel een beetje bang voor de overzet van Bali naar Lombok, daarmee willen we toch niet te veel tijd verliezen. We lezen vanalles en weten niet goed wat we moeten verwachten.
Bedankt voor de info!
Ik zou langer per plek blijven. Van Ubud naar Munduk ben je met het OV al snel 3 uur onderweg, dus je kan hooguit een wandeling maken naar de watervallen en niet veel meer. Idem op de andere plekken.
Jullie hebben minder dan 2 weken de tijd, en ik zou in die twee weken maximaal 3-4 plekken bezoeken.
Wat zou u dan voorstellen met onze tijd? Wij hebben vrienden die vorig jaar 4 nachten Ubud, 2 nachten Lovina, 3 nachten Candidasa en 4 nachten Sanur hebben gedaan en overal ruim de tijd hadden of soms te ruim. Dus we weten dat we misschien veel willen doen, maar zouden wel graag eens Lombok en een Gili-eiland zien ook. Snorkelen en duiken zijn niet echt ons ding, dus daar moeten we geen rekening mee houden. We gaan misschien wel 1 keer proberen te snorkelen, maar dat is zeker geen prioriteit. We zien wel graag mooie natuur en willen wel de belangrijkste tempels zien, maar geen overvloed daarvan. Bedankt!
Ik vind de rijstvelden bij Jatiluwi het mooiste. Deze zijn redelijk goed te bereiken vanuit het zuiden van Bali, Ubud en Munduk (de weg vanuit Munduk is fantastisch!). Veel mensen kiezen echter voor de omgeving van Ubud, omdat ze dan minder hoeven te rijden.
Van Lovina naar Menjangan is prima te doen op een dag. Het eerste stuk ga je met een busje, en dan met de boot. Ieder hotel en iedere duikschool kan dit voor je regelen.
Sluit me aan bij Jenny wil ke naar lombok en heb je een ticket met Garuda kun je ook vliegen naar lombok en vandaar uit terug naar Nederland.
Er is in Bali zoveel te zien en te doen het is zo mooi ook Lombok is geweldig misschien is dit een optie.
vliegtickets zijn dus al geboekt, dus daar kan jammergenoeg niets gewijzigd worden. We hebben wel geluk gehad, want maar ± 600 EUR pp van Brussel naar Denpasar via Doha (Qatar Airways).
Ondertussen heb ik heel wat reisverhalen, reisgids en nog wat vragen gesteld aan vrienden en denken we dat het idd beter zal zijn om toch niet naar Lombok te gaan, dit zal iets te druk worden, jammergenoeg!
Ondertussen is dit een beetje het plan geworden:
Op 2/6 komen we aan in Denpasar -> Ubud
3/6 - ter plaatse in Ubud
4/6 - vanuit Ubud Purah Taman Ayun - Monkey forest en Tanah Lot (is dit dan niet te ver om terug naar Ubud te rijden?
5/6 - vanuit Ubud Gunung Kawi, Tirta Ampul en beetje die buurt
6/6 - vanuit Ubud richting Bratanmeer,… en dan naar Munduk naar volgende hotel
7/6 - vanuit Munduk richting Jatiluwih rijstvelden (eventueel daar fietsen huren? Of is dit niet echt aan te raden daar? wij fietsen wel graag)
8/6 - vanuit Munduk wandelen en dan naar Git Git watervallen richting Lovina naar volgende hotel
9/6 - vanuit Lovina naar Menjangan om eventueel daar te snorkelen (wij zijn geen duikers)
10/6 - vanuit Lovina eventueel eerst wat relaxen en dan eventueel naar Amed
Maar hier zitten we wat vast, we hebben hier nog 5 nachten over en zouden graag nog een dag naar de Batur-vulkaan gaan (kennissen zijn daar ook gaan mountainbiken (afdaling)) en dan een dag naar Besakih en Gunung Agung, maar zoals we zien op de kaart is dit waarschijnlijk niet ideaal vanuit Amed? Wat wordt er dan wel vooral gedaan vanuit Amed? Ik heb ook al gelezen dat je vandaaruit eventueel naar de Gili’s kunt? Maar dat is waarschijnlijk niet aan te raden als dagtrip?
Dus daar zouden we opnieuw 3 nachten voor rekenen en dan hebben we nog 2 nachten over om helemaal te relaxen. Eventueel naar Sanur? of wat raden jullie nog aan? toch nog meer naar het zuiden gaan? welke stad/hotel dan?