Mijn voorlopig schema van onze vakantie in Bali, misschien is het goed om nog 1 locatie eruit te halen?
Zijn het gewend om te reizen maar moeten met een kindje van 11 maanden toch net even wat rustiger aan doen.
18 JULI vlucht)
19 UBUD (aankomst ’s avonds laat)
20 UBUD
21 UBUD
22 UBUD
23 UBUD
24 MUNDUK
25 MUNDUK
26 MUNDUK
27 PEMUTERAN
28 PEMUTERAN
29 PEMUTERAN
30 LOVINA
31 LOVINA
01 CANDIDASA
02 CANDIDASA
03 AMED
04 AMED
05 AMED
06 ULUWATU
07 ULUWATU
08 AUGUSTUS / ULUWATU (’s avonds naar huis vliegen)
Hoi allesnetandres,
Bali is niet zo heel groot (ongeveer zo groot als Gelderland), dus al te veel verschillende plekken is niet nodig, omdat je ook vrij makkelijk met dagtochtjes andere plekken kunt bekijken. Munduk ligt bijvoorbeeld maar 25 kilometer van Lovina, en van Candidasa naar Amed is ook maar 35 kilometer (sowieso lijkt, gezien je route met de klok mee, de volgorde van Candidasa en Amed verkeerd om).
Het is moeilijk te beoordelen of jullie schema verder goed is, omdat dat er aan ligt wat jullie willen doen (natuur, cultuur, strand, snorkelen, duiken, etc.?). Als je geen heel specifieke plannen hebt voor al je bestemmingen, zou ik kiezen voor Ubud, 1 bestemming in het noordwesten (Munduk/Pemuteran/Lovina), 1 in het oosten (Amed/Candidasa), en Uluwatu.
Persoonlijk zou ik, aangezien je drie weken de tijd hebt, overwegen om Bali nog te combineren met iets anders. Mogelijkheden zijn bijvoorbeeld Nusa Lembongan, de Gili-eilanden, Lombok, of Java (bijv. Jogjakarta en omgeving). Al die plekken zijn makkelijk te bereiken vanaf Bali in een paar uurtjes (Lembongan/Gili met de boot, Java met het vliegtuig, Lombok kan met allebei). Vier bestemmingen op Bali (3 à 4 nachten elk) en een bestemming ergens anders (bijvoorbeeld 5 nachten) geeft dan naar mijn mening meer variatie dan je schema hierboven, en toch minder reisdagen.
Groeten,
Erwin
Bedankt Erwin,
Het is meer wat “kunnen” we doen, zoals we gewend zijn te reizen zal niet gaan met ons kindje erbij (andere zoon is 9jr.), regelmatig zal er 1 iemand “thuis” moeten blijven zodat de ander eens iets “actiefs” kan doen. Want dat is wat we graag doen. Snorkelen, fietsen, wandelen dat heeft onze voorkeur. Cultuur hoop ik steeds tegen te komen, ga ik niet direct opzoeken. Candidasa heb ik er aan het eind tussen gezet
idd verkeerd om. Liever niet nog 1x vliegen, maar een stukje met de boot geen probleem, zal eens rondkijken… als we lekker niks kunnen doen op een eiland, alleen wat snorkelen is het voor ons OK, aanrader??
verder bedankt!
Groeten
Andres
Hoi Andres,
Zowel de Gili-eilanden als Nusa Lembongan zijn daarvoor wel geschikt. Nusa Lembongan is iets dichterbij, maar de Gili-eilanden zijn met een ‘fastboat’ ook minder dan 2 uur. Er zijn drie Gili-eilanden, waarbij Gili Trawangan (relatief) drukker is met veel kroegen en dergelijke. De andere twee, Gili Air en Gili Meno, zijn rustiger. Er gaan boten vanaf verschillende plekken op Bali, waaronder Amed.
Groeten,
Erwin
Momenteel heb ik dit er van kunnen maken… maar misschien moet er 1 locatie tussenuit?
18 vliegen
19 UBUD (aankomst ’s avonds laat)
20 UBUD
21 UBUD
22 UBUD
23 UBUD
24 UBUD
25 UBUB
26 MUNDUK
27 MUNDUK
28 MUNDUK
29 PEMUTERAN
30 PEMUTERAN
31 PEMUTERAN
01 AMED
02 AMED
03 AMED
04 Nusa lembogang (eiland)
05 Nusa lembogang (eiland)
06 Nusa lembogang (eiland
07 Padangbai
08 Padangbai ’ s avonds naar vliegveld.
Hey,
vanuit Nusa Lembongan kun je denk ik beter naar Sanur reizen. Dat ligt op 30 minuten varen van Nusa Lembongan. Sanur ligt weer op 40 minuten rijden van de luchthaven. Verder denk ik dat je een hele mooie route hebt uitgestippeld!
Groetjes,
Evy