Budget 4 weken Thailand

Oh ja en MBK heeft me ook wat gekost :slight_smile:

lol2lol2lol2lol2

Daar moet je inderdaad oppassen dat kan je zomaar heel veel geld kosten Het kost allemaal heel weinig maar uiteindelijk…:chin:

Oh ja en MBK heeft me ook wat gekost :slight_smile:

Daar moet je inderdaad oppassen dat kan je zomaar heel veel geld kosten Het kost allemaal heel weinig maar uiteindelijk…:chin:

Toch verdien ik door stevig te shoppen in BKK (o.a. in MBK, Chatuchak markt, Pratunam markt) mijn ticket terug. Ik kom terug met gemiddeld 10 overhemden (17 euro per stuk), Software en CD’s
(2,50 euro per CD, wel illegaal).
Ik weet zeker dat er veel meer mensen zijn die dat doen.

Gemiddeld nog 100 euro aan andere prullaria die goedkoop is, bijv. Tijgerbalsem, daar 1,20 hier 4,95, en souvenirs voor iedereen.

Hoe krijg je het allemaal mee ? Oude kleding meenemen en onderweg weggooien, oude tandenborstel, en afgepaste hoeveelheden tandpasta, deo, shampoo e.a., zodat je het als je weggaat weg kunt gooien.

Hans.

Hans.

Ik nam vorig jaar 1100 euro mee, was op zich best veel voor een maand Thailand,
iedereen heeft een eigen patroon qua uitgaven natuurlijk.
Volgend jaar wil ik wel meer meenemen, omdat het dan wat duurder is/kan zijn.
Maar ik denk dat je van 1000 in een maand prima kan leven.

Dat is een bedrag waar je voor ƩƩn maand kunt mee toekomen!
natuurparken kosten geld,openbaarvervoer als je al een ticketje neemt met de bus van Bkk naar Chiangmai ben je al rond de 500bath kwijt(trein 650bath)vliegtuig 2200bath)
Je moet met alles rekening houden,een avondje stappen,een massage voor 2 uur betaal je al 450/500bath(oil massage)eten&drinken,hotels/guesthouses,visums etc…je zit al rap aan de 1100euro!!

Inderdaad, daarom wil ik volgend jaar zo’n kleine 2000 euro meenemen, wil ook een kroon laten maken, wat bijna zo’n 370 euro kost, een koopje natuurlijk vergeleken met NL.
Vorig jaar deed ik ook alles met de bus en trein,
ga volgende keer ook binnenlandse vluchten nemen.
Neemt minder tijd in beslag alleen geen geldlol2

Dag allemaal,

Sorry dat ik zo lang niet gereageerd hebt.
Zeer bedankt voor alle reacties. Ik ben nog steeds in de oriƫnterende fase. Zoals ik het nu bekijk, lijkt het me leuk om te bezoeken: Bangkok, Chiang Mai, en een of meerdere eilanden in het zuiden. En dat in ongeveer 3-4 weken.
Iemand een tip voor een route en hoe kan ik dit het beste doen qua vervoer?

Bkk naar Chiang Mai kan met de trein of anders met het vliegtuig bvb met Air Asia .
Chiang Mai naar Phuket kan ook met Air Asia ( lowcost ).:chin:

ik zou eerst een dag of 2 a 3 in bangkok blijven daar een dag naar het koningklijk paleis en diverse tempels bezoeken en een fietstocht (echt een aanrader) doen bij andre breuer of co v kessel
dan kan je naar kanchanaburi gaan (bridge on the river kwai) en een paar prachtige natuur parken in de buurt waaronder het erawan nature park met hierin de schitterende erawan wattervallen een dag of 2 a 3 wederom,
van af hier zou ik richting ayuthaya of sukothai gaan twee oude (hoofd)steden met prachtige tempel ruines 2 dagen is hier wel genoeg
vanaf hier naar chiangmai hier zou ik een dag of 5 tot 7 blijven hier kan je eventueek een trekking maken door de jungle van 2 a 3 dagen, ook is de nachtmarkt hier erg leuk om te bezoeken als mede de gehele omgeving
vanaf chiangmai kan je naar bangkok vliegen of de nachttrein nemen ik denk dat het leuk is om de trein te nemen 2e klasse met airco is dan prima te doen en bovenal gezellig
vanaf bangkok kan je dan naar de eilanden gaan bijvoorbeel koh samet - koh chang of koh samui- koh tao - koh phanang of phuket - phi phi - railay beach (geen eiland maar ook alleen per boot bereikbaar) en aan het einde van de reis een dag of 2 bangkok om te winkelen
de eerste dagen tot aan chiangmai kan je reizen met een minivan of met de bus

Ik heb geen rijbewijs helaas. Trein lijkt me erg leuk.
Is het veilig om in Thailand als vrouw (24) alleen te reizen?

ja hoor thailand is een veilig land natuurlijk moet je net als overal op deze wereld altijd wel op blijven letten maar zeker niet meer als in bijvoorbeeld amsterdam of brussel
met reizen met een minivan bedoelde ik niet zelf rijden maar in thailand is er een uitgebreide service van minivans die door een groot gedeelte van het land rijden dus ook een soort openbaar vervoer ik zal even een link plaatsen naar een artikel hierover hier op wereldwijzer maar moet dit eerst even opzoeken

heb het alweer gevonden hier de link http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=100603
als je alleen reist is de trein inderdaad erg leuk hier ontmoet je andere reizigers en ook locals nemen de trein je zou ook kunnen vliegen met bijv. air asia dan vlieg je al voor een paar tientjes
een leuk guesthouse voor bangkok is lamphu house http://www.lamphuhouse.com/default.htm vlak bij kao sarn road z’n 10 minuten lopen en wel lekker rustig 's-nachts

Bedankt, ik ga je links even bekijken

^Mannen denken niet praktisch, je kunt beter op het eind naar Bangkok. Want als je gaat shoppen dan moet je ook alles 3 weken meesjouwen als je in het begin gaat.

Als ik jou was zou ik alles via airasia boeken vantevoren. Ik heb toen ook in 3 weken naast het vliegtuig een trein en een bus gepakt, maar was eigenlijk verloren tijd. Vooral de trein vond ik verschrikkelijk. De bus van chiang mai naar bkk was nog wel aardig, erg comfortabel en ik was de enige toerist. Pas daarvoor op, neem niet de goedkoopste toeristenbus op die route…zijn vaak heel oncomfortabel. Kijk waar de meeste Thai mee gaan, vind ik altijd fijn om met de lokale bevolking te praten…

Hostel aanradertje http://www.spicyhostels.com/Spicythai-Backpackers.html

volgens mij geef ik ook het advies om aan het einde 2 dagen bangkok te doen om te shoppen :dag:
jij vond de trein verschrikkelijk, mag ik vragen waarom? aangezien ik het altijd een gezellige en leuke manier vind om naar chiang mai te reizen of juist om terug te keren naar bangkok

Oh ja nu zie ik dat je 2x bangkok aangeeft. Ik vind dat zelf te veel, 2 a 3 dgn BKK is genoeg voor mij.

Ik had de trein van BKK naar Surat Thani, echt verschrikkelijk. Bedje boven, rammelend, bij de wc, moest constant op m’n spullen letten, licht waar veel beesten op afkwamen en ik moest een dag bijkomen van die rit (ik kon niet slapen).

een fietstocht door bangkok is een absolute aanrader en natuurlijk het koninklijk paleis en enkele tempels mag je eigenlijk ook niet missen voor een eerste keer thailand dit zijn dus de eerste dagen bangkok en de laatste dagen lekker shoppen
ik heb al meerdere keren naar en van chiang mai de nacht trein gehad en kon prima slapen :slapen: zowel boven als onder ik lag wel 2e klasse en dus in de lengte van de trein in de 1e klasse lig je ā€œdwarsā€ in de trein en dat schijnt veel meer te schommelen op je spullen passen moet je altijd en waardevolle spullen draag ik altijd op het lichaam
maar goed zo zie je maar weer dat verschillende mensen de zelfde dingen heel anders kunnen beleven en dat maakt de wereld toch wel veel leuker want ik hou niet echt van die eenheids worst lol2

Hee Saywhat,

Jij zorgt er nog voor dat niemand van dit forum meer met de trein gaat, na het lezen van je commentaar. Dat kan de bedoeling niet zijn!

Er zijn idd. wat nadelen, zoals een matige tot zeer matige hygiene in de toiletten, en idd. ik sliep ook niet in de nachttrein, en wel omdat ik 1.94
lang ben, en de bedden 1.85 of 1.90, weet het niet precies meer.

Echter, als je een kort reisje boekt, zoiets als Hua Hin- Bangkok ( 4uur), Bangkok-Ayutthaya (1,5 uur) , en je doet dat derde klas, dus tussen de Thai in, dan zie je de leukste dingen, vrouwen komen langs met drinken en hapjes bij iedere halte. Sommige Thai nemen hun kippen mee, anderen een zak met rijst of cement, de groenten die op de markt zijn gekocht… en dan kijk je uit het raam de rijstvelden in, en ziet de mooiste vogels. Je verveelt je geen minuut, en de kosten voor zoveel vermaak ? Derde klas kost he-le-maal niks.

Hans.

Met de trein reizen is wel leuk hoor. Van Bangkok naar Chiang Mai geweest.
De heenweg in stukken gedaan met de dagtrein. De terugweg met de nachttrein.
Inderdaad de WC’s zijn vies , je schommelt heen en weer en vast houden is ook niet goed mogelijk. Toch zou ik het daarom niet laten.
Het is prachtig om met de trein door het landschap te gaan en het is ook niet duur. Trek wel wat warms aan want vooral in de nachttrein stond de airco op standje vrieskist!!!