Nee ik heb nog geen ticket geboekt. Ik heb een rechtstreekse vlucht van Dusseldorf naar Bangkok gevonden voor 707 euro. Moet ik deze vlucht boeken of is er kans dat het veel goedkoper kan?
Ik wil (zoals het er nu voorstaat) een paar dagen in Bangkok blijven, daarna richting Chiang Mai en vervolgens wil ik wat eilanden te bezoeken zoals Koh Samui en Koh Phi Phi. Ik ben een meid van 20 en wil dus ook wel wat van de fullmoon party’s en dergelijke meemaken. Heb ik met deze planning wel genoeg aan 3 weken? En hoe kan ik me het beste verplaatsen in het land zelf? Hoe kom ik bijvoorbeeld van Bangkok naar Chiang Mai en vanuit daar in het zuiden?
Bangkok naar Chiang Mai kan je met de nachttrein, vervolgens zou je met lowcost airline Air Asia kunnen vliegen naar Phuket en vandaar verder reizen naar Phi Phi.
Je kan dan bijv. vanaf Krabi of Phuket naar Koh Samui vliegen met Bangkok Airways en daar de boot nemen naar Koh Pha Ngan (of vanaf Krabi over land naar Surat Thani reizen en dan vandaar met boot naar Koh Pha Ngan).
Wel zonde dat je River Kwai/Kanchanaburi niet bezoekt…en Ayutthaya natuurlijk (maar ligt er een beetje aan wat de schade daar is, als water verdwenen is).
Ticket is best goede prijs voor januari. Ik zou niet te lang wachten met boeken, veel goedkoper zal het vast niet worden.
Hallo;
Hoe vroeger je vliegtuigticket boekt ,hoe meer kans je hebt op een heel goed kope prijs ,ikzelf vertrek op 1dec aanstaande en heb een jaar op voorhand het ticketvastgelegd en heb 475€ betaald voor een ticket Brussel-moskou -bangkok.
met maar 1uur wachttijd in moskou.en retour.
heel veilig land voor te reizen , ook als meisje alleen ,ik reis ook altijd alleen en heb nog nooit problemen gehad in Azie.
Koh chang, krabi , Koh Panang zijn aanraders voor je eerste trip ginder (dit is mijn mening )Bangkok ook voor te shoppen en cultuur zook chang mai in het noorden .
Volgensde keer vroeger uitkijken naar vliegtikets ,een goede site is wego.com voor zowel tickets als voor hotels te boeken.
In ieder geval veel plezier .
grtjs paul
Een meid van 20 , alleen naar een Fullmoon-party … Ik zou minstens met een (of meer) andere meid(en) gaan, en verder nodig ik mensen met Fullmoon-ervaring uit om hier de voors en tegens van je plan neer te schrijven.
Als je je gezonde verstand gebruikt is de Full Moon Party veilig, dus ik zie het probleem niet.
blijf weg van drugs, neem geen drankjes of drinken uit een bucket (aan) van vreemdelingen.
Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren want er staan tussen de 10.000 en 20.000 man, waarvan de meeste in de 20 zijn, op een strand.
Je zal als je 2 dagen voor de party arriveert wel genoeg mensen ontmoeten in je bungalow resort en die regelen meestal wel vervoer naar de party dus ga je al met een groepje naar de party. veel hebben zich beschilderd met fluo verf
dus ik zie geen enkele tegens om naar de party te gaan.
niet doen is als je weinig ervaring hebt om met een motorbike naar de party te gaan, ook niet doen met een speedboot vanaf samui naar de party gaan veel worden er overladen.
ik ga tegenwoordig meestal om een uur of 6 kijken als ramptoerist en daarna naar de afterparty
Gelukkig beschik ik over gezond verstand, een aardige mensenkennis en niet te vergeten een zekere hoeveelheid hollandse nuchterheid. Ik neem niet aan dat ik snel in de problemen te raken. Nu zegt dit natuurlijk allemaal niks, want sommige dingen gebeuren nou eenmaal zonder dat je er zelf iets aan kan doen. Maar deze informatie zul je vast bij genoeg topic’s tegenkomen.
Ik heb nog eens zitten kijken naar de planning, en ik denk dat hij in de buurt gaat komen van deze:
Dag 1 Dusseldorf - Bangkok
Dag 2 Bangkok
Dag 3 Bangkok - Chiang Mai
Dag 4 Chiang Mai
Dag 5 Chiang Mai
Dag 6 Chiang Mai
Dag 7 Chiang Mai - Koh Samui
Dag 8 Koh Samui
Dag 9 Koh Samui
Dag 10 Koh Phangan
Dag 11 Koh Phangan
Dag 12 Koh Phangan
Dag 13 Koh Tao
Dag 14 Koh Tao
Dag 15 Koh Tao
Dag 16 Koh Tao - Bangkok
Dag 17 Bangkok
Dag 18 Bangkok
Dag 19 Bangkok - Dusseldorf
Is dat wat? Of spendeer ik zo veel te veel van mijn tijd op de bounty-eilanden? Alle tips zijn welkom!
Ohh en dan nog iets, heeft er toevallig iemand ervaring met China Airlines? Die vliegen namelijk rechtstreeks vanaf Amsterdam en dat scheelt mij dus weer een ritje Dusseldorf.
Als je van strand houdt (en zo te zien doe je dat), dan is dit een goed schema. Aan het eind dus nog paar dagen Bangkok ingepland om te shoppen en souvenirs te kopen.
Vergeet ook niet de fietstocht in BKK te doen (indien je dit leuk vindt, stuur me dan ff een PM’tje…heb vorige week een Nederlander ontmoet die sinds een half jaar ook tochten door BKK organiseert…als je terugkomt van de tocht, kan je ontspannen met je voeten in de visspa en is er een BBQ…ga deze tocht zelf binnenkort ook proberen).
Regelmatig met China Airlines gevlogen. Is goede maatschappij, weinig op aan te merken. Ze mogen alleen de toestellen wel eens moderniseren…
China Airlines,verschillende keren gevlogen,echt onvriendelijk boordpersoneel(vooral de stewardessen,kon geen lachje vanaf)
Qua entertainment een dikke 0(geen schermconsool in de leuning,je moet de film volgen tussen alle hoofden in)
Natuurlijk deel ik ook in de mening van Dave,dat ze hun vliegtuigen moeten modeniseren! (precies van de jaren stillekes!)
Geef mij maar Eva Air,goede service,vriendelijk troef en goede zetels met voldoende beenruimte.
Ik ben het wel met je eens dat EVA de laatste jaren China Airlines voorbij is gestreefd, helemaal wat hun toestellen betreft en de vriendelijkheid van het cabinepersoneel.
Voordeel van China is wel dat ze dagelijks vliegen en persoonlijk vind ik de vluchttijden prettiger (maar dat vinden anderen weer niet :)).
Maar als ik moet kiezen tussen een KLM en een China Airlines, wordt het China…
Ik vlieg zelf eigenlijk altijd met China dit ivm de tijden welke ik perfect vind Ok soms heb je iets minder luxe als bij EVA maar goed dat neem ik voor lief. Dus als je een leuk ticket kan vinden vanaf Amsterdam zeker doen!
Wat je programma betreft het is inderdaad veel strand. Ik heb zelf ooit een soort gelijke trip gemaakt Hua Hin Chumpon (waar je watervallen,grotten, natuurparken en nog veel meer kan bekijken)Surat Thani en toen de eilanden en het was een schitterende reis dus ik wens je heel veel plezier!!
hi Rik, voor tips over provincie en omgeving chumpong houd ik me aanbevolen, wat te zien niet te missen enzo. Ik ga naar die regio. dank & groet, Dorien.
De plannen zijn gewijzigd! Er gaat een vriendinnetje met mee die kant op! Heeft er iemand ervaring met je duikbrevet halen in Thailand? En als ik dat zou willen doen, hoeveel dagen moet ik er dan voor uit trekken?
Een zeer informatieve site is die van BMair (www.bmair.nl). Als je alleen een vlucht wilt boeken, kun je daar zien wat er in een bepaalde periode in de aanbieding is. Met een creditcard kun je dan het beste rechtstreeks bij een vliegmaatschappij boeken.
Wil je ook (voor enkele dagen of langer) een hotel bijboeken of tripjes, dan kun je dat het beste via dat reisbureau doen (inclusief transfer van vliegveld naar hotel). Tripjes kun je ook nog (bij)boeken als je al in Thailand bent. Dat is niets duurder.
ik heb gisteren 2 tickets van 14 januari tot 13 maart geboekt rechtstreeks bij china airlines , je kunt betalen via paypal gekoppeld met je bankrekening ,(een creditcard hoeft dus niet meer perse) dan krijg je nog extra korting die je pas ziet als je gaat boeken
ik was 1354 euro kwijt voor 2 tickets>>>
ik vind op deze pagina ook veel interesante dingen waar ik ook gebruik van kan maken ,een vraagje van mij
vanwaar kan ik het best en voordeligst een excursies regelen zoals phi phi don en james bond eiland , vanuit krabi of phucket en welke dingen kan ik in die twee plekken zelf makkelijk regelen , met openbaar vervoer songteaw of boot/ferry
en wie weet daar een beetje goedkoop guesthouse ,schoon ac en eigen badkamer is voldoende als het maar niet achteraf ligt
alvast bedankt jacqueline v z
Vlieg je van Chiang Mai direct naar Koh samui? Het kan zijn dat een retour bangkok - chiang mai en een retour bangkok - koh samui even duur is. Je kan prima overstappen in Bangkok. Tijd is niet te lang of te kort. Dan hoef je niet met de boot en bus terug naar bangkok. Die trip neemt veel tijd.