Wij zijn ong. 8 jaar geleden naar Thailand geweest ( Bangkok, Kanchanaburi, het noorden en Koh Samui, Koh Phangan). Toen hebben we via Greenwoodtravel geboekt.
Inmiddels verschillende andere landen geweest en meer alles zelf uitgezocht ( wel vooraf, wat ons goed is bevallen).
Dit jaar zijn we van plan om naar een ander deel van Thailand te doen ( in juli) We willen met Emirates vliegen, hierbij kunnen we een gratis stopover maken in Dubai. Er blijft dan ong. 2 weken over voor Thailand. BKK hebben we al gezien, dus hier hoeven we niet echt te verblijven, alleen voor of na een vlucht aan het begin/ eind vd vakantie. We lezen positieve dingen over Khao Sok, hier zouden we naartoe willen en i.i.g naar Krabi/ Railey beach en Koh Phi Phi.
Het nadeel is wel dat we in juli gaan, dus kans op slecht weer in die omgeving? Maar Koh Samui en Phangan zijn we al geweest en daarom nu liever naar wat anders. Zijn Krabi en Phi Phi dan de beste opties of kunnen we beter naar een ander eiland gaan i.v.m. het weer. Wel een eiland met de meest witte stranden/ mooie plekken.
We hebben 8 jr geleden een prive chauffeur gehad ( via GW travel) om b.v. van Bangkok via de drijvende markt etc. naar Kanchanaburi te gaan en terug naar BKK.
Wie heeft er een site of mailadres van een goede prive chauffeur ( met de vereiste papieren natuurlijk) om b.v. na vervoer met de nachttrein of een vlucht vanuit BKK naar Khao Sok te gaan. Of is het allemaal wel " veilig" en moeten we gewoon bij aankomst met de bus of taxi gaan?
Kunnen we beter met het vliegtuig richting zuiden gaan of met de nachttrein? Hoe is jullie ervaring met koffers etc. Je zet ze wel naast je neer maar als je slaapt is de kans op diefstal natuurlijk wel groot… of valt dat allemaal mee? Zit hier qua prijs een groot verschil in?
Het best zou je een binnenlandse vlucht kunnen nemen naar Krabi. Vanuit Krabi verken je dan Phi Phi, en als je daarmee klaar bent, kun je twee dingen doen: Je boekt een georganiseerde trip naar Khao Sok OF je boekt een minibus naar Khao Sok. Ik zou de tweede optie kiezen, dan houd je alles in eigen hand. Je boekt bij een plaatselijke reisagent. Je hotel, resort, of guesthouse regelt het, of weet een adres waar je het kunt regelen. In Khao Sok zit voor de ingang van het park, aan de linkerzijde een reisagent waar je een minibus kunt boeken terug naar Krabi, maar net zo goed naar Phuket.
Kans op slecht weer is er overal in Thailand, dus laat je daardoor niet tegenhouden.
Ok, bedankt. Beter vlucht dan nachttrein dus… Hoe lang van tevoren moet je op de luchthaven aanwezig zijn voor een binnenlandse vlucht?
Deze beter niet dezelfde dag plannen als de andere vlucht aankomt neem ik aan? 1 nachtje BKK en dan verder…
Ik weet niet meer met welke maatschappij we 8 jaar geleden zijn gegaan. Airasia het beste of? Is 100 euro retour ong. een goede prijs? Mag je hier wel een koffer van 20 kg per persoon meenemen of zijn deze extra kilo’ s erg duur?
Aan een backpack per persoon hebben wij niet genoeg, is mijn ervaring…
Van de ene kant is het mooier te eindigen met Koh Phi Phi en Krabi maar als het praktischer is, kan het ook andersom natuurlijk…
En dan kunnen we misschien de grote koffers in een acccomodatie in Krabi laten, waar we later terugkomen en dan een grote rugzak mee voor de dagen in Khao Sok.
Is 2 nachten Khao Sok, 3 nachten Krabi en 2 nachten Koh Phi Phi een goed uitgangspunt? Dan hebben we waarschijnlijk nog een paar dagen over. Totaal willen/ kunnen we ong. 2,5 week gaan, waarbij 2 of misschien 3 nachten al afvallen op het eind voor de stopover in Dubai. En dan de eerste en laatste nacht in Bangkok vanwege de internationale vlucht, zodat je deze niet mist wanneer een binnenlandse vlucht vertraging heeft.
Kan iemand nog iets anders aanraden bij het aantal dagen dat wij hebben?
Wij zijn tijdens onze eerste reis in Thailand nog een keer uit geweest op Koh Samui, maar dit is ons erg tegengevallen vanwege alle dames die de heren buiten staan “op te wachten”. Ik neem aan dat dit in alle delen van Phuket precies hetzelfde is? Dus dat we Phuket i.i.g. kunnen overslaan? We hoeven niet per se uit, maar als het ergens wel leuk uitgaan is, is het wel leuk om een avondje ergens te gaan stappen.
En vanwege de stranden missen we ook niets aan Phuket, toch? Krabi en Phi Phi zijn dan mooier?
Als je nog nooit met de nachttrein bent geweest is dat zeker een aanrader. Ik snap de bezorgdheid van diefstal tijdens je slaap, dat is normaal, die gedachte hadden wij ook. Uit voorzorg hadden wij de eerste keer ook een stukje ketting en een hangslotje mee maar dat was totaal overbodig. De nachttrein is natuurlijk ook stukken goedkoper dan een vlucht en het is meestal erg gezellig, contact met medereizigers is dan ook zo gelegd. Plus dat je ook nog eens een overnachting minder hoeft te boeken.
Wij hebben de nachttrein nu diverse keren genomen en nog nooit enige rottigheid meegemaakt. Sterker nog, het is altijd een van de leukste trips tijdens ons verblijf!
Met de nachttrein naar Surat Thani ben je er nog niet. Daar moet je eerst wachten op de bus en daarna moet je nog 3 uur rijden voordat je in Krabi aankomt. De totale reis duurt dan van 19.30- 11.00 de volgende dag. Als je van te voren je ticket al bestelt, ben je ca. 32 euro kwijt voor een 2nd class lower berth met airco. Voor first class betaal je zo’n 48 euro. Het klopt dat je dan een nacht in een hotel uitspaart.
Er zijn echter ook nog steeds goedkope Airasiatickets verkrijgbaar voor juli. Voor minder dan 35 euro heb je op veel dagen al een enkeltje Bangkok-Krabi incl. 20 kg bagage. De vlucht duurt 1 uur en 15 minuten, maar je moet natuurlijk wel een uurtje van te voren aanwezig zijn op Don Mueang Airport…
Je schrijft: Dan kunnen we misschien de grote koffers in een acccomodatie in Krabi laten, waar we later terugkomen en dan een grote rugzak mee voor de dagen in Khao Sok.
Kijk! Zo doe ik het ook vaak ! Heel vaak kost het niets.
Kijk even of er directe vluchten zijn tussen Chiang Mai en Krabi, dat zou van mij (Ik kan niet voor jou oordelen) best wat meer mogen kosten.
En: Jij denkt nu dat eindigen in Krabi en Phi Phi mooier is, maar je hebt Khao Sok nog niet gezien… Ga eerst eens naar het meer, daarna praten we verder…
Je vraagt: Kan iemand nog iets anders aanraden bij het aantal dagen dat wij hebben?
Ik ga je niets aanraden, je gaat onderweg nog wel andere toeristen ontmoeten met verhalen van : Dit was zooo leuk, moet je ook doen. Als het je wat lijkt, gaaaaan !!!
Wat betreft de vlucht: Dat zou dan niet zijn vanaf Chiang Mai maar vanaf Bangkok. Chiang Mai gaan we i.i.g. niet doen omdat we hier 8 jaar geleden al geweest zijn ( Chiang Mai, Mae Hong Son/ longnecks, Olifanten, Karen stam etc) Dus de bedoeling was om vanaf Bangkok te gaan. Ik zag dat de meeste vluchten van Emirates ’ s avonds aankomen, dus dan waarschijnlijk een goed maar goedkope acc. vlakbij de luchthaven omdat we er dan de volgende dag alweer weg gaan. De bezienswaardigheden in Bkk hebben we al gezien.
Ok, als ik dit zo lees zal Khao Sok dan dus erg mooi zijn… Vorig jaar zijn we naar Sumatra en Bali geweest. Sumatra naar Bukit Lawang ( jungle tour waarbij we oerang oetangs zagen en tuben terug over de rivier) en Tangkahan
( Olifant wassen en 2 uurs rit door rivier terug naar de guesthouse en een tubing over de rivier met stop bij waterval).
Oerang oetangs zullen we in Khao Sok niet tegenkomen maar als ik het zo lees is het ook daar erg mooi…
W.b.t. de verhalen van andere toeristen met tips… eigenlijk was het meer onze bedoeling om toch wat meer vast te leggen…( hebben we eig. de laatste jaren altijd gedaan en is ons goed bevallen omdat je dan thuis uitvoerig (leuk om te doen) accomodaties uit kunt zoeken, hierbij een aantal luxe duurdere maar daarintegen ook een aantal goedkopere ( maar wel positief beoordeeld op tripadvisor/ zoover). Als je dit ter plekke pas doet, heb ik het idee dat je daar nog zo druk bent met die dingen ipv gewoon te genieten van de vakantie…Plus je moet daar weer zoeken op internet, ik vergelijk graag via tripadvisor en zoover of via een forum… maar velen zullen het niet met mij eens zijn… Komt ook omdat we vaak, ook dit jaar wat beperkt zitten qua tijd. Totaal ong. twee weken. Met Khao Sok, Krabi, Railey, Koh Phi Phi hebben we het grootste gedeelte al vol natuurlijk. We hebben toen ( onze reis Thailand 8 jaar geleden) toevallig op 1 plek, Koh Phangan niets geboekt ( alle andere plekken wel) en meteen hadden we ook de pech dat veel niet meer vrij was, of een ongunstige ligging of een primitief vies hutje… en het werd steeds later…Uiteindelijk wel een mooie plek gevonden bij Had Salad beach ( dacht ik dat het was). We kunnen het nog overwegen om een aantal dingen vooraf niet te boeken en open te laten…
Even off topic, maar wel een reactie op bovenstaande. Het valt mij ook op dat velen hier zeggen/schrijven dat ter plekke alles regelen prima te doen is. Zal allemaal best, maar mijn ervaring is ook dat vooraf thuis dingen uitzoeken de nodige voorpret geeft. Thuis al heel veel regelen geeft je het gevoel daar in Thailand (of waar dan ook, wij gaan dit jaar naar Marokko), echt vakantie te hebben en niet in de stress te schieten om nog een slaapplek voor de nacht te regelen. Veel plezier met de voorbereidingen
Sluit mij aan bij Emthij. Je regelt het nodige vooraf om niet te stressen tijdens je vakantie. Dat je soms een paar euro meer betaald voor service hoort erbij. Kom je in Krabi in juli dan is er genoeg beschikbare accommodatie. Het is immers laagseizoen. In Khao Sok is het hoogseizoen. http://goo.gl/dLRFo