Goedkope vluchten binnen Thailand en de regio (aanrader!!)

Voor goedkope vluchten binnen Thailand en de regio, verwijs ik je naar de volgende websites:

www.nokair.com : onderdeel van Thai Airways;vliegen op dit moment o.a. van Bangkok naar Chiang Mai, Hat Yai, Phuket, Nakorn Si Thummarat en Udon Thani en van Chiang Mai naar Udon Thani en v.v.

www.airasia.com : vliegen op dit moment o.a. van Bangkok naar Chiang Mai, Chiang Rai, Hat Yai, Krabi, Phuket, Ubon Ratchatani, Udon Thani en v.v. en van BKK naar Hanoi (Vietnam), Kota Kinabalu, Kuala Lumpur, Penang (Maleisiƫ), Macau, Singapore, Phnom Penh (Cambodja) en Xiamen (China) en v.v.

1 like

Klopt helemaal, je kan vanuit Nederland reserveren maar is absoluut niet noodzakelijk. Werkt heel eenvoudig, kaartje kopen en vliegen maar! De meeste vluchten gaan meerdere keren per dag. Voor ongeveer 100 euro kun je een retour boeken van Kuala Lumpur naar Bali.

Afgelopen maanden/weken was het nog niet mogelijk om binnenlandse vluchten te boeken voor april en mei 2006 met Nokair.
Inmiddels zijn de vluchten voor deze maanden open gezet en er kan dus geboekt worden voor vluchten in april en/of mei.

als je langer dan 30 dagen in thailand wilt verblijven moet je visum vragen voor 30 euro heb ik ergens gelezen maar als ik nou tussendoor een paar dagen naar singapoor vlieg hoef ik dat dan niet aan te vragen ? want een retourtje singapoor is dan iets duurder dan een visum. klopt dit, heb ik dit goed uitgerekend.

jij schrijft dat je vanuit nld kan reserveren maar kan je ook boeken ,ik wil namelijk een ticket boeken voor 5 weken maar de klm wil een ticket zien zodat je geen visum voor thailand hoet aan te vragen.

dat is bij eva air geen probleem groetjes fransjes

Als je een retourticket bkk-singapore hebt, en op het moment van terugkomst in bkk heb je weer een ticket waarmee je binnen 30 dagen Thailand uitvliegt, hoef je dus zeker nooit een visum te kopen, ongeacht met welke airline je vliegt.

Een uitprint van de bevestiging van een Air Asiavlucht is voldoende. Ik ben trouwens ook mensen tegengekomen, die om aan de verplichting van een ā€˜onward ticket binnen 30 dagenā€™ te voldoen het volgende hadden gedaan: ze waren begonnen met het boeken van een Air Asia ticket op het Internet en ze hadden net voor het betalen met de credit card de vluchtgegevens van de te boeken vlucht, die dan op het scherm getoond worden, uitgeprint, en toen gecanceled, en die uitprint meegenomen als ā€˜vliegticketā€™. Wat je dan uitgeprint hebt is dan ā€˜net echtā€™. Maar of ze hier inmiddels al niet makkelijk doorheen prikken weet ik niet.

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum. Kijk er naar uit ervaringen over LOS met jullie uit te wisselen.

Even over de ā€œtrucā€ met het valse ticket.
Ik zou heel erg uitkijken met dat soort dingen in Thailand. De Immigratie-jongens (en meisjes) kunnen HEEL vervelend worden:unibrow:

1 like

Hoi dutchman.,

Het lijkt me niet wenselijk om maar ook iets te doen wat niet de wet van het land is waar je heen gaat,ik ben niet heilig maar je bent hun gast en om nu voor wat geld de boel op te lichten,nee niet doen en de truc is al vry lang bekend het gevang zal je er niet voor in gaan maar dat het je dollars kost is zeker ik heb dit uit een betrouwbare bron die zich ermee bezig ā€œhieldā€" groetjes Jos

Voor goedkope binnenlandse vluchten kan ik bangkokair aanraden, gewoon via internet boeken, dat geeft al een korting en wanneer je lekker vroeg vertrekt (rond 6.00 uur) krijg je vaak er nog een fikse korting bovenop. (Bangkokair heeft trouwens het alleenrecht op Koh Samui. Dit is ook de reden waarom er momenteel gekeken wordt om een nieuw vliegveld op koh samui of koh phangan aan te leggen. :tear: helaas :tear:)

trouwens zijn de via internet uitgeprintte tickets vaak eTickets en worden bij de balie vervangen, na overleg van je paspoort, door de echte tickets.

Om eerlijk te zijn vind ik Bangkok Airways niet echt heel goedkoop in vergelijking met bijvoorbeeld NokAir en AirAsia. Alleen zoals houzz al zegt heeft PG (=Bangkok Airways) een monopolie op Samui dus als je rechtstreeks op Samui wilt vliegen, moet je wel met hen vliegen. Het is wel zo dat als je via internet boekt dat de eerste ochtendvlucht en de laatste avondvlucht goedkoper zijn.

Mocht je het te duur vinden om met PG naar Samui te vliegen, dan kan je tegenwoordig ook met de lowcost carriers naar Surat Thani vliegen en vanaf hier naar Samui doorreizen, al ben je dan wel een stuk langer onderweg (maar reizigers die echt low-budget willen reizen, zullen dit geen groot probleem vinden).

Ook denk ik dat het niet klopt dat het e-ticket bij de balie weer vervangen wordt door een echt ticket. Men werkt tegenwoordig juist met e-tickets om de kosten van ouderwetse papertickets te besparen.
Ook is het voordeel van e-tickets dat er niks meer gestolen of kwijtgeraakt kan worden (wat met papertickets altijd wel omslachtig kon zijn).
Ik heb het vermoeden dat houzz ipv echte tickets de boarding pass bedoelt.
De meeste luchtvaartmaatschappijen werken tegenwoordig al met e-tickets en dit zal komende jaren alleen maar meer worden.

Dave, je hebt gelijkā€¦ bedoelde ook de boardingpass. Nederlands wordt slecht als je een tijdje weg bent. Ik ben frequent-flyer, boek vroeg in de ochtend en via internet en vlieg voor nog geen 20 euro (retourtje) van samui naar bangkok. zelfs goedkoper als via surat thani en boot.

thanx daveā€¦

ps. leef jij ook in thailand?

Hoi Houzz,

Je bent nog laat wakker voor iemand die in Thailand woont !

Nee, ik woon zelf nog steeds in Nederland. Afgelopen jaren wel een aantal sollicitatiegesprekken bij diverse reisorganisaties in Bangkok gehad, maar zij konden me niet datgene bieden wat ik hoopte.
Samen met mijn vriendin (Thaise) heb ik toen besloten om komende jaren in Nederland te blijven. Inmiddels is zij ook definitief van Thailand naar NL gekomen en wonen we nu samen in Haarlem.
In de toekomst willen we absoluut samen permanent naar Thailand verhuizen, maar wanneer weten we nog nietā€¦kan over een jaar of 2, 3 zijn, maar ook pas over een jaar of 10.
Mocht ik komende jaren een goede aanbieding krijgen om in Thailand te werken, dus gaan we daar zeker goed over nadenken.

Voor 20 euro retour van Samui naar BKK is inderdaad niet duur (goedkoper dan de tickets die wij hier in NL uitgeven voor deze route).

Wat doe jij in Thailand als ik vragen mag ? Genieten van je oude dag of ben je daar werkzaam ?

tja, mijn bar net dicht en wat moet je andersā€¦ LOL
Kan wel weer naar Bar Solo ofsow, maar regent hier momenteel onwijs.
En omdat de riolering op Koh Samui zeer slecht is, loop je tot je knieen in het waterā€¦

Nee, heb hier barretje en internetcafe/helpdesk/hardware en dergelijke reparatieā€™s, gratis satelite-tv via mijn kastjes (vooral xxx zijn thai gek op), en ben begonnen met website www.samuinightguide.com, waarin ik uitgaans gebeuren op Koh Samui aan de man wil brengen. Dus rommel een beetje en kan goede boterham verdienen. Heb hier niet veel nodig toch? zee, zon, strand en heerlijk eten.

Heb 14 jaar bij CBR in NL als netwerkbeheerder gewerkt, en dacht op mijn 36ste dat het wel genoeg was. Huis verkocht met winst en hier wat begonnen, vandaar.

leuk je te leren kennen, kom je in thailand (Koh Samui) moet je zeker ff contact met me opnemen.

:smiley:

Hoi houzz,

Ik hoop in april/mei weer richting het ā€˜Land van de Glimlachā€™ te gaanā€¦denk dat ik voor de strandbestemming dit jaar kies voor OF combinatie Ko Samet/Ko Chang OF combinatie Ko Samui/Phuket.

Mocht het Samui worden, laat ik dat zeker weten; kunnen we ff een paar Singhaā€™tjes drinken in Bar Solo !
Neem aan dat je Nederland helemaal niet meer mist ?

Groeten vanuit een regenachtig Nederland !

Hoi Dave,

Jij lijkt me gezellie om een paar singhaatjes te gaan drinken. Zelf ben ik niet zo happig op phuket, waar de nadruk teveel op ā€¦ ligt. Kijk eens naar Koh Samui in combinatie met Koh phangan en (voor duiken) Koh Tao en natuurlijk het prachtige Angthong Marine National Park (the golden Bowl)

http://www.samui-hotels-option.com/images/angthong.jpg

Je kan in Angthong dan wel niet uitgebreid verblijven, maar met een bootje zeer mooie trips/excursies maken. Er zijn wel enkele plaatsen waar zowel bungalows als tenten zijn te huren. Ik heb er zelfs bijna een week op verschillende eilandjes overnacht. Vrijwel geen toeristen en helemaal alleen op een eilandje is wel een heel speciale ervaring.
Zeker met je vriendin erbij zou ik phuket afraden en voor de idylische strandjes, enz. gaan.

Meer info over Mu Ko Ang Thong National Park kan je oa hier vinden:
http://www.samui.org/angthong/
http://wikitravel.org/en/Angthong_Marine_National_Park

groeten,

Eric

ps. mis NL niet, maar wel het nederlands praten en schrijven. Hier ook regen, waarschijnlijk wat heftiger maar korter.

Hoi Eric,

Ik heb idd wel eens wat gelezen over het Angthong Marine National Park en fotoā€™s gezien en het ziet er zeker goed uit !
Wellicht dat we daar dan maar eens een bezoekje aan moeten brengenā€¦we zijn er beide nog nooit geweestā€¦

Bedankt voor de tip !

Vanaf vandaag kunnen de vluchten van Air Asia geboekt worden tot eind oktober 2007. Enā€¦ boek je voor 19 januari dan heb je grote kans dat de vlucht gratis is (alleen de taxen en zoā€¦ afhankelijk van de bestemming). Ik heb mijn 3 tickets in Thailand al binnen voor nul komma nul THB!
En boek 's avonds. Overdag (als Aziƫ wakker is) is het systeem voortdurend overbelast.

Deze ā€œprijsvechtersā€ letten goed op de kleintjes. Bagage wordt heel precies gewogen en overgewicht kost geld. Het veranderen van een ticket is niet goedkoop.

waarom heeft het reisburo niet een voordelig aanbod gedaan met een vliegticket tot phuket omdat je daar ook een hotel al hebt geboekt.