Goedkope vluchten binnen Thailand en de regio (aanrader!!)

Goedenavond stadsgenoot,

Allereerst welkom op het Wereldwijzer forum !

Er gaan dagelijks vele vluchten van Bangkok naar Phuket en v.v. (Thai Airways, Nokair, Air Asia, 1-2-Go), dus kan me niet voorstellen dat je straks op de luchthaven geen tickets meer kan boeken.

Kijk anders eens op www.greenwoodtravel.nl. Dit is een reisbureau in Thailand onder Nederlands management. Volgens mij kan je bij hen ook vluchten reserveren voor NokAir en/of AirAsia en wellicht dat zij een goede prijs kunnen aanbieden.

Let trouwens wel even op de afwijkende bagagevrijheid bij NokAir en AirAsia (15 kg). Lees regelmatig berichten van mensen die overbagage moeten bijbetalen.

Groeten,

Dave

Bij Greenwood Travel kan je volgens mij ook betalen door overmaking van het bedrag naar een Nederlandse rekening van hun. Dan heb je die creditcard dus niet nodig. Ik zou ze anders gewoon eens een informatief mailtje sturen.

Het wordt aangeraden om inentingen te nemen tegen Hepatitis-A en DKTP. Voor de kinderen zal die DKTP waarschijnlijk nog wel geldig zijn, maar ik zou zeker nog even checken bij huisarts en GG&GD.

Olifanten zijn op veel plaatsen in Thailand te vinden, dus waarschijnlijk ook wel op Phuket. Ook in Bangkok zie je ze regelmatig over straat lopen en kan je bamboe kopen om ze te voeren. Persoonlijk raad ik dit af, omdat je hiermee de olifanten in Bangkok in stand houdt, terwijl die beesten er echt geen plezier mee gedaan wordt in die hete, drukke stad…

Duikbrillen hoef je ook niet mee te nemen en zijn op Phuket gewoon te krijgen.

Zonde dat jullie maar zo kort gaan, maar misschien ben je na deze keer wel zo gek op Thailand (zoals velen hier), dat jullie snel weer eens langer gaan.

Succes met de voorbereidingen en met al je vragen kan je hier terecht !

Je kan op de luchthaven in Bangkok heel voordelig je tickets naar Phuket boeken (http://www.airasia.com/site/en/home.jsp), er gaan meerdere vluchten per dag. Ga gerust naar de olifantenfarm nabij Phuket, daar is niks mis mee. Veel plezier.

ik heb een mail van Greenwood Travel gekregen en die boeken allen een binnenlandse vlucht in combinatie met een hotel boeking. Jammer. Ja als het niet anders kan zal ik de vlucht op de luchthaven boeken, maar zoals ik al zei ben ik bang dat er niet genoeg plek voor 5 personen of dat we te laat op de dag pas kunnen. En ik zou zo graag in de ochtend willen. maar bedankt voor je reactie Funcake!

met 5 personen is de trein of bus een optie of ben je gebonden aan tijden van de hotels.slapen in de bus of trein lange af stand bussen is een ideaal vervoer in thailand.op het laatste moment nog een ticket kopen is vaak wel relatief duur.heel veel succes met het regelen als je de hotel datum niet vast staat zal ik een nachtje bangkok doen en dan op je gemak je vervolg van je reis regelen.

ja mijn hotel staat al vast op 25 april. Even een andere vraag, ik heb de mail binnen gekregen met de ticketnummers. Is die mail uitdraai met onze paspoorten het enige dat we naar het vliegveld mee moeten nemen voor wat betreft de vlucht?

Als het een e ticket nummer is wel
succes

Bedankt Fransjes. Ik heb inmiddels ook gezien dat als we met een goedkope maatschappij vliegen, we bij aankomst naar een ander vliegveld moeten gaan. Ik begrijp dat we dan naar Don Muang moeten gaan om de binnenlandse vlucht te nemen (niet dat we die al hebben, maar goed) Dan moeten we wel ruim de tijd nemen tussen de vluchten.
Ik ben dan wel goedkoper uit, door dit zelf te regelen, maar wat een gedoe!
Heb ik eindelijk iemand die met de credit card wil betalen, lukt het niet via de computer! Maar ik las al dat Nok air moeilijk te boeken is met een internationale credit card. Heeft iemand nog ideeen hoe ik het dan kan doen?

Als ik om 6.40 aan kom op het vliegveld Suvarnabhumi en mijn volgende vlucht vertrek om 9.55 van Don Muang, zou daar genoeg tijd tussen zitten?

Is wel heel krap:frown: aan maar als alles mee zit moet het wel lukken .maar moet echt alles mee zitten paspoort contolle,koffers ophalen,taxi naar ander vliegveld en weer inchecken
succes

Nou, ik heb het nu anders gedaan. Ik heb een duurdere vlucht via cheaptickets geboekt bij Bangkokair a 429,00 euro. Wel duur maar dan hoeven we niet naar het andere vliegveld. Het is jammer dat ik niet rechtstreeks bij Bangkokair kon boeken, dan moet de credit card houder erbij zijn. Dan was ik veel goedkoper uit geweest! Nu hebben we de vlucht naar Phuket om 11.45 als het goed is. Ik nu proberen om de terugvlucht wel goedkoop te boeken! Ik moet zeggen dat ik het wel ingewikkeld vind!
Bedankt voor je reactie Fransjes!

zijn die vluchten wel te ‘vertrouwen’ of kun je beter per trein of eigen auto reizen? wat is goedkoopste en leukste als je het land echt wil zien? ik heb een Thais paspoort dus hoef niet in te zitten over visums etc.:teeth:

De goedkope vluchten in Thailand zijn betrouwbaar.
Autorijden is overdag goed te doen zolang je Bangkok vermijdt. Benzine kost nu ca. €0.60 per liter
Goedkoper zijn trein en bus. Op die manier kom je ook meer in contact met de bevolking.

@moederdevrouw; van een andere stadsgenoot.
Jammer dat ik je niet eerder behulpzaam kon zijn. Bij de meest bekende operators (BMR, Expat, 333Travel en Montys (Toko waar Dave nu werkt in Haarlem, toch…?) verkopen tickets tot en met Phuket. Heb je je ook gerealiseerd dat je nu 5 uur op Suvarnabhumi bent? Ik ken Suvarnabhumi nog niet, maar daar kom ik in juli wel achter; ik heb echter het geluk om tickets te kunnen bemachtigen met een 2-uurs overstap.
In 2003 had ik op Don Muang ook een 5-uurs overstap en die tijd is net even te weinig om naar Bangkok op en neer te gaan.
Bangkok Air is echter een Boutique-Airline, waarbij internet, drankjes en kleine hapjes gratis zijn op het vliegveld en ik hoop dat dit genoeg is om de tijd te doden. Een laatste vraag, heb ik het goed begrepen, dat je € 429.00 per enkele reis en per ticket naar Phuket hebt betaald? …da’s niet zo’n goeie reclame voor cheaptickets.
Laat je even niet gek maken door het bovenstaande; want één keer in Thailand geweest is voor altijd in je hart gesloten en goed voor terugkeer!
Je zal snel leren en misschien kunnen we je de volgende keer van dienst zijn - Heel veel plezier in Thailand.

Hello,is het ook mogelijk om in Thailand zelf nog tickets te kopen?Ik ga namelijk voor 2 weken naar Koh Samui om daarna verder te trekken richting het Noorden.Is het aangeraden om de tickets op voorhand te bestellen of kan ik dat allemaal ter plaatse nog regelen?Ik weet nog nie welke dagen ik zou willen vliegen en zou dat een verschil in prijs betekenen?

Ja hoor, het is geen probleem om tickets nog ter plaatse te kopen. Je kan vluchten boeken op de luchthavens, bij een van de vele reisbureautjes of zelf boeken in een internet-cafe.

Normaal gesproken zijn de vluchten wel goedkoper als je ze van tevoren koopt (vaak is het hoe eerder je vluchten boekt, hoe lager de prijs), maar ja, als je de exacte reisdata niet weet, is dat lastig natuurlijk…

Hi Hagi,

Als je de vetrekdatum van Koh Samui wel weet, dan kan je liever nu je ticket proberen te bemachtigen - Volgens mijn weten heb je maar 2 opties om naar het noorden te vliegen en dat is of Bankok of Pattaya, daar Bangkok Air de enige maatschappij is die binnen Thailand naar het noorden vliegt.

Groet,
Joe

Kijk ook eens op www.fly12go.com.
Binnenlandse vluchten voor heel weinig geld.
Ze hebben nu een actie:
per ticket 799 baht !! incl!! alle toeslagen = € 18

bv van chang mai naar bangkok en van bangkok retour krabi voor 2 persoenen € 110 !!

Let op alleen 10 stoelen per vliegtuig hebben deze korting.

Groeten
Lobke

Ik heb een vraagje; weet iemand of je van Lampang naar Chiang-Mai kan vliegen?

Nee, voor zover ik weet worden er geen commerciele vluchten tussen Lampang en Chiang Mai uitgevoerd.