Taxi Prijzen

Weet iemand de gemiidelde taxi prijzen in thailand?
En hoeveel extra kosten komen erbij als je vanaf het vliegveld een taxi neemt…
Wij komen in BK, Chiang Mai, Phuket en Koh Phi Phi.

Bedankt…

als je in BKK aankomt ga je naar de public taxi , hier krijg je een ticket met bestemming . Boven op hetgeen de meter aangeeft betaal je 50 B extra plus ook de highway fee moet je extra betalen .

Als je taxi in Bangkok op straat aanhoudt, is het starttarief 35 Baht (1e km blijft ie op 35 Baht). Per volgende km komt daar 5 Baht bij (afstand tot 12 km), vervolgens wordt het 5,5 baht per km. Erg goedkoop dus vergeleken met Nederland.
Sommige taxichauffeurs willen de meter niet aanzetten, maar een prijs afspreken. Niet doen, want je betaalt altijd te veel. Gewoon door laten rijden en de volgende taxi aanhouden. Er rijden duizenden taxi’s in Bangkok (zowel overdag als 's nachts) dus binnen een paar seconden heb je al een volgende taxi.

In Bangkok zijn meter taxi’s het voordeligst. Dus altijd VOOR het instappen vragen of hij de meter aanzet. Instaptarief 35 baht. 's nachts om 2 uur ben je voor 200 baht van het centrum in een verre buitenwijk. Hou er rekening mee dat het verkeer vaak vast staat en de skytrain of boot dan veel sneller zijn.

Rit van het vliegveld naar de stad rond de 400 baht inclusief 50 baht toeslag en tol afhankelijk hoe snel het gaat. Ik ben ook verleden jaar met de airport link en BTS gereisd. was 70 baht maar ik moest wel 200 meter met mijn bagage lopen. Dus taxi is aan te raden.

Chiang mai ongeveer dezelfde prijs. De stad is niet zo groot en de tuktuks rekenen normale prijzen. Tuktuks in Bangkok vragen vaak meer als een taxirit met airco kost :wink:

Taxi’s op Phuket zijn duur, rit vliegveld-hotel zo’n 700 baht.

koh phi phi heeft geen wegen en dus ook geen taxi’s. Alles is op loop afstand.

Is het in chiang mai ook ongeveer 400 bath dan? Ons hotel zit daar ongeveer 3,5 km van het vliegveld af. Als we via ons hotel iets wouden regelen dan zou het 80 bath pp zijn met zen 4e…is dat een normale prijs voor 3,5 km?

vliegveld - bangkok is iets van 30 km. vliegveld - CM zal 100 baht (2,5 euro) zijn of zo. Het hotel heeft vaak een minivan wel zo makkelijk met de bagage anders heb je misschien 2 taxi’s nodig.

Klopt…ga ik in de vroege avonduren wel eens richting de stad met taxi, dan ben ik zo’n 300 Baht kwijt…kom ik na middernacht terug, dan kost het me meestal zo’n 200 Baht (vorige week zelfs een keer voor 185 Baht…een record) :slight_smile:

Klopt als een bus!!
Ik betaal gewoonlijk 50bath van het vliegveld"Cnx" naar Nightbazaar!(beetje afpingelen)
Dus de prijs van 80bath,is heel normaal!

smoosah shrijft 80 per persoon , ze zijn met 4 personen ; dat wordt dus 320 baht !!!

Dat is iets anders,normaal betaal men voor deze"woekerrit" zo’n 80bath de man,tsja als ze al met 4 personen zijn,dan loopt het wel op.
Zou zeggen een ander taxi man aanspreken,die iets goedkoper is?
red pickup taxi’s van Airport/Downtown rijden voor 50bath!goedkoper ga je niet vinden!!!

gisteren aangekomen bangkok. richting public taxi gegaan.
ze hadden niet veel zin om de meter aan te zette volgens mij.
we moesten 700 voor 4 pers wel in zon iets grotere auto anders paste de bagage niet.
aangezien we erg moe waren van de reis hebben we het maar gewoon betaald…denk dat het wel iets teveel was maarja … savonds in centrum wel alles volgens meter gedaan. siam naar bayoike sky 45 bt.

chiang mai
die red pickup taxi is het dan 50 bath pp of per rit?

Per persoon!(spreek wel vanaf het vliegveld richting night market(centum Cnx)
Andere red pickups die door de stad toeren vragen 20bath(vb:night bazaar richting Kad Suan Kaew)
deze pickups stoppen elke keer om mensen op te laden.

1 like

Nog iets wat ik gemerkt heb: stap in zonder iets over de meter te zeggen, gewoon een zwierige sawatdee khrap (of Khaa) (alsof je elke dag een paar keer taxis in Bkk neemt). 8 op tien zet ie zelf de meter op en doet ie dat niet zeg je gewoon ‘you forgot meter’.
Pas als ik voor het instappen over de meter begon, kreeg ik regelmatig voorstellen in de trant van ‘100 Bhat’.

Hou er ook rekening mee dat veel taxichauffeurs alleen gewoon zijn om in hun vertrouwde stadsdeel rond te rijden. Tijdens spitsuren zal het soms wat langer duren tegen dat je iemand vind die bv. van Sukhumvit richting Banglamphu wil rijden op meter. Maar met een beetje geduld (uitstappen en nieuwe aanhouden) lukt het wel.

Grts,

Jelle

:chin:700 bath je bent ge… hoort er bij welkom in Thailand op schiphol zijn taxi rijders niet veel beter voor buitenlandse toeristen:THAILAND::cambodia:

Haha ja klopt we zijn gena… maar inderdaad wat je zegt hoort erbij… we beginnen het al.te snappen…

het is ook normaal om het bedrag op de meter naar boven af te ronden, bij bijv 75 baht naar 80 baht

Binnen de stadsgrenzen(Bangkok) moet de bestuurder de taximeter aanzetten. Ga je buiten de stad of wordt er een lange taxirit gemaakt dan kun je over de prijs onderhandelen. Voorbeeld: je gaat naar Pattaya toe. De afstand van Bangkok naar Pattaya is méér dan 100 kilometer. Je moet dan ongeveer 1200 baht betalen.
Traject Bangkok& Hua Hin prijs ligt ongeveer op 2200bath.

:chin:Als ik het goed begreep ging het om 700 bath van airport naar centrum Bangkok toch wel rijkelijk beloont dacht ik zo:THAILAND::cambodia:
groetjes Fransjes

Sinds dit jaar neem ik in ieder geval altijd de airport-link richting centrum: 90 Bht voor de direct connection, 45 Bht voor de stoptrein. Op een kwartier-20 minuten zit je aan de stadshalte Phaya Thai. Van daar met de metertaxi verder. Totale kost: 150 Bht en lekker snel terwijl de taxi’s vaak in het verkeer stilstaan.

ben ik ook van plan ; moet naar Victory . Welk verdiep neem je de airport link Jelle ?