Taxi Prijzen

is die gele de direct ?

Je moet een shuttelbus (express route line)nemen op de 2de of 4de verdieping aan gate:5)die je gratis vervoerd naar het “public transport center”!daar kan je eventueel een trein of een bus nemen naar het centrum van Bangkok!

Benedenverdiep in de luchthaven.

Nee hoor Georges, de nieuwe airportlink vertrekt gewoon vanuit de benedenverdieping van de luchthaven.

Volens mij kan je zowel de gele als de rode direct of met stops nemen… Maar dat ben ik nu niet zeker.

Ja, zoals Jelle al zegt kan je idd geel of rood nemen. Er zijn 2 express lines, de ene rijdt nonstop niet verder dan Makassan, de andere rijdt nonstop naar het eindstation Phaya Thai.
Dus gewoon met de Cityline die overal stopt, uitstappen bij Ladkrabang en ff een bakkie koffie komen doen :smiley:

Moet je dan niet een shuttle bus nemen naar de public transport center?(kan abuis zijn,zelf heb ik nog nooit de airport link gebruikt)

Ik dacht gelezen te hebben dat de Express Line zowel nonstop naar Makassan als naar Phaya Thai reed, maar nu ik hier kijk, lijkt de Express Line toch enkel tussen Makassan en Suvarnabhumi te rijden:

http://airportraillink.railway.co.th/en/02_routing_services/01_sa_express.html

**Suvarnabhumi Station **
This is an underground station, part of which is under Suvarnabhumi Airport Terminal and passengers can access the airport from the station and hotel connection point. It has various facilities such as elevator, escalator, ramp, etc

Ik heb 'm toch echt wel een keer of 4 tussen Phaya Thai en de luchthaven genomen…

1 like

De Express Line ? Dan zal dit bericht van de ‘officiele’ website dus nooit aangepast zijn en rijdt ie nu dus ook nonstop door naar Phaya Thai.
Heb zelf geen ervaring met de Express…moet het vanaf Ladkrabang altijd doen met de City Line… :frowning:

Mooi om te weten Dave,zelf gebruik ik alleen maar de taxi of de airportbus nr2(kost ook maar 150bath)
Het wordt hoog tijd om eens een keertje met de airport link te reizen naar Bangkok centrum!:slight_smile:

Als je net je lange vlucht uit NL/BE hebt gehad, zou ik lekker met de taxi gaan. Toch een stuk comfortabeler en zet je voor de deur van je hotel af. Voor die paar honderd Bahtjes hoef je het niet te laten…

Dat dacht ik ook Dave,want éénmaal als je in Bkk stad aankomt moet je ook een taxi nemen naar je hotel.
Plus zoals je het al hebt gezegd in de taxi zit je comfortabel,dat heb je niet in de airportlink of de gewone bus.
In iedergeval ik doe het op de gewone manier,ik hou eerlijk gezegd niet van veranderingen(mijn gewoontes)

Ik ben 2 keer met de expresbus naar Sukhumvit gegaan. Nadeel is inderdaad dat je dan nog naar je hotel moet lopen met je bagage. Kostte 150 baht

1 keer met de airportlink geweest en overgestapt op de BTS. Ook dan moet je met bagage lopen. kostte 40 baht airportlink en 30 baht bts.

Taxi is makkelijker maar tussen 4 en 7 uur s’avonds kan de airportlink een stuk sneller zijn.

Naar het vliegveld toe betaalde ik tot nu toe altijd zo’n 500 baht inclusief tolgeld.

Nu mijn express bus stopt hoop en al 75meter van het hotel,ook is daar een verkoopspunt aanwezig)
Nu ik heb al ondervonden als ik de bus s’avonds neem dat er weinig volk op zit(2 a 3 personen)in april jj zat er niemand op de bus richting Survarnabhumi.
Nu wat betreft je ritje met de taxi naar het vliegveld heb je 100bath teveel betaald,was die prijs afgesproken?

met happy ending zeker…? :stuck_out_tongue:

Is instappen in een taxi veilig als vrouw alleen?

ben geen vrouw maar het is denk ik net zo veilig/onveilig als in nederland/belgie

ben zelf taxichauffeur, denk dat je als vrouw beter niet bij mij kunt instappen lol2