Met de taxi of de bus van Suvarnabhumi airport naar Bangkok?

**Nu als ik een tussenballans opmaak van deze peiling dan steek de optie:taxi" torenhoog" bovenuit dit tenopzichte van de optie bus.
**
Met de airportbus betaal je 150bath,het schilt toch weeral een slordig 250 bath als je met de taxi gaat naar Bangkok!(400bath)
Denk dat de meeste mensen bij het vertrek naar Ned of Bel het omgekeerde doen, en gebruik maken van de airportbus,of heb ik het mis?

dacht dat de airportbussen niet meer reden?

kijk hier

[URL=“http://www.bangkokairportonline.com/node/55”]

Nou je hebt gelijk Baco,zal wel te maken hebben met de nieuwe airport link!
Bedankt om het ff te laten weten,wel spijtig dat deze bussen niet meer rijden.
groetjes,georges.(het wordt tijd dat ik terug naar Thailand op reis ga!)lol2

Liever met de propere airportlink dan met een opgejaagde taxichauffeur.

Ik denk dat velen zich ook laten leiden door gemak en het gebrek aan kennis bij de keuze voor transport vanaf het vliegveld.

Je gaat toch ook op vakantie om ff gemakkelijk tedoen de airportlink is alleen makkelijk als je hotel In de buurt ligt anders moet je alsnog met de taxi en dat vind ik omslachtig

Deze nieuwe website geeft een overzicht van alle mogelijkheden vanaf de luchthaven van Bangkok en andere plaatsen in Thailand:

Bangkok Suvarnabhumi Airport

Maar die AirportLink is idd vooral populair onder forenzen, er is een groot gebrek aan taxistandplaatsen bij de eindhalte van de lijn. :zon02:

Vreemd dat er staat dat er in het centrum van bkk beperkt openbaar vervoer is er rijden zat bussen in het centrum dacht ik zo en de skytrain en de metro hebben we ook nog.

Of het moet recent veranderd zijn maar dat vaste tarief vd taxi’s van 450 baht heb ik nog nooit van gehoord.

Ik vind het een vreemde site tijdverschil met Thailand is 5 of 6 uur maar als je op samui zit is het opeens 7 uur

Elke keer dat wij in de nacht of heel vroeg in de morgen aankomen hebben wij altijd een vast tarief van 450 bath, als wij op de middag aankomen met een binnenlandse vlucht wordt altijd de meter aan gedaan.

Wie in een stad als bangkok de busdienstregeling kan ontcijferen nog voordat hij zijn/haar hotel heeft bereikt is een pro

De metro/skytrain stelt natuurlijk niet veel voor ten opzichte van de omvang van de stad en de toeristische gebieden (oude stad)…

er staat in rode letters boven dat de bussen zijn opgeheven ?:chin:

Geef je volkomen gelijk Xena! Mensen die voor de eerste keer naar Bangkok reizen zullen meer gebruik maken van de taxi,dan de meer ervaren Thailandbezoekers.
Zelf ben ik gemakzuchtig,en kies ik altijd voor een taxi,(geen gesleur bagage,geen drukte van mensen rondom me)
Nu las ik spijtig genoeg dat de airportbus is afgeschaft,wel spijtig voor de mensen die naar kao san willen rijden.(er was een eindhalte 125m verwijderd van de beroemde backpackerstraat)

Een vast tarief van 450 Baht heb ik ook nog nooit van gehoord…en ben ook meerdere keren heeeeel vroeg in de ochtend aangekomen…

maar om dan op een site te vermelden dat het openbaar vervoer niet ontwikkeld is gaat ook gelijk wel ver.

waar komt dat vaste tarief voor de taxi vandaan

zoals je kunt merken klopt info op een website niet altijd, zie de site die jij hebt vermeld een paar posts terug:chin:

Oude stad is idd niet aangesloten op skytrain en metro, maar het beslaat toch wel een behoorlijk groot centraal deel van de stad. Vanaf station Phaya Thai ben je met de taxi ook redelijk snel in de oude stad…

Overigens zie ik op de website nog staan dat ArkeFly ook nonstop naar Thailand gaat vliegen vanaf zomer 2012…maar dat hebben ze alweer gecancelled…drama-airline…

Laatste 3 keer dat we geweest zijn in 2 jaar kwamen we aan met china airlines en moesten we altijd 450 bath betalen.
Kwamen we op de middag met binnenlandse vlucht van air asia kwam altijd de meter aan ach ja het scheelde maar een 60 bath dus daar komen we ook wel weer overheen haha.

Laatste keer dat ik met China Airlines om 6.15 aankwam, heb ik gewoon op de meter gereden. Ik heb er ook nog geen klanten over gehoord… Vreemd…

als ze tegen mij zeggen dat ze de meter niet aanzetten dan zeg ik stop maar en stap ik weer uien neem de volgende taxi, maar op het vliegveld nooit problemen gehad met taxi’s en ik ben op alle tijden van de dag wel een keer aangekomen

Ben met de skytrain gegaan: lekker snel, je ziet Bangkok meteen goed van ‘bovenaf’ en het is goedkoop (90 baht ofzo geloof ik).