Op het Suvarnabhumi Airport eerst de lift naar beneden nemen voordat u naar buiten gaat, anders komt u bij de taxioplichters terecht. Beneden zorgen dat u met 4 man in een taxi stapt, beetje onderhandelen met de chauffeur en u rijdt voor in totaal 200 baht (50 pp dus) naar hartje BKK.
Vragen aan de chauffeur of hij de taximeter wil gebruiken kan ook voordelig zijn (vaak komt er dan nog wel de tol voor de snelwegen erbij)
Nou speedy dat is ook een oplossing om een taxi rit te delen met andere personen.
Moet je wel zeggen dat de prijs die je hebt vermeld van 200 bath (taxirit van Suvarnabhumi airport naar Bangkok) niet kan!
Normaal betaal ik rond de 380/400 bath per rit.
Hoe kom jij aan het bedrag van 200bath?
Ik ben maar 1x in Bangkok geweest, in juli 2010, en toen was hier wel sprake van. Het bedrag kan ik me niet precies herinneren maar wel zoiets. Op de terugweg naar de luchthaven hebben we zonder bonnetje een lagere prijs afgesproken zodat de chauffeur er in ieder geval meer van overhield…
Zou ik ook wel willen weten, wij waren voor de taxi zelfs 1700 baht kwijt…vastgesteld taxitarief…right
1700 Bht???:retard::retard::retard: Da’s er echt wel over! Evenveel als mijn vliegtuigticket van Bkk naar Chiang Rai vorig jaar! Neen, daar ben je echt geript. In het vervolg gewoon die taxi wegwuiven en de volgende aanhouden. Of je bonnetje gaan afhalen bij de officiële taxistand op het gelijkvloers.
waarschijnlijk heb je een "limo"service gehad van 1 vd taxi stands in de terminal of bij de uitgang en niet die buiten is.
want voor 1700 baht kun je bijna een hele dag in de taxi zitten
Dan heb je vast gebruik gemaakt van de aanwezige mini bar ![]()
:chin:Was het een ritje met een happy end:cheer::wub::cheer:
Nee helaas, wel 1 met een thai die volgens mij A.Fzetter genaamd was ![]()
Beter geen afspraken maken, maar gewoon op de meter rijden. Helemaal later op de avond, als het minder druk is, ben je dan niet veel kwijt voor een taxi naar Suvarnabhumi. Ik woon ‘om de hoek’ bij Suvarnabhumi en als ik wat ga drinken in de stad en na middernacht naar huis ga, ben ik altijd rond de 200-240 Baht kwijt vanaf Sukhumvit (record is 180 Baht tot nu toe, lager zal vast niet lukken). Ik neem na middernacht sowieso geen tolwegen, omdat het toch stuk rustiger is dan overdag.
ja het is idd wel heel goedkoop, geluk gehad denk ik. We kwamen ook om 04:00 uur aan, het was erg rustig bij de taxi’s. Misschien dat het daarmee te maken had?
Terugweg hebben we idd wel wat meer betaald, toen zateen we volgens mij rond de 380.
Als ik aankom op het vliegveld in Bangkok staat mijn dochter en familie klaar met de auto.
Ik maak altijd even de afweging vwb de kosten:
- als de kosten van langparkeren + zelf rijden uitstijgen boven een taxi, dan neem ik een taxi.
Afhankelijk met hoeveel personen je op vakantie gaat neem ik voor het ritje Airport - Sukhumvit:
- 2 personen: de taxi = rond de THB. 400 (incl. de tol van 70 THB)
- 6 personen: minivan = rond de THB. 1300 - hier speelt het gemak de rol; je komt tegelijk aan
Het gaat me toch alleen maar om het gemak als ik op vakantie ben, slepen met koffers na lange vluchten is absoluut uit den boze en je hebt altijd een zitplaats…
Groet,
Joe
Dus volgende keer maar via mij reserveren Joe, scheelt je toch weer THB 100 ![]()
1700 bht voor de taxi haha…
thailand is echt het enige land waar ik moet lachen als ze je willen oplichten.
taxi,tuktuk oid.
‘sir mijn meter is kapot’ of ‘ik ben de weg kwijt’
haha…
iedereen is dat wel een gebeurd denk ik.
als ik aankom op suvarnabhumi word ik meestal opgehaald.
Mijn vriendin woont vlakbij…
en veel taxichauffeurs weigeren me voor dat kleine stukje of doen het met enige tegenzin.
ze moeten nl lang wachten voordat ze bij de aankomsthal iemand mogen ophalen…en ee ritje van 55bht is dan natuurlijk waardeloos
jeroen:chin:
Wij vertrekken in mei voor 6 weken naar Thailand en vond volgende tip op het web; iemand enige ervaring mee?
Als je naar level 4 gaat (Departure Hall), en daar buiten gaat staan, dan zul je zien dat daar voortdurend taxi’s arriveren die passagiers komen brengen. Die mogen officieel geen nieuwe passagiers laten instappen, maar ja …
Je bespaart dan ook 50 Baht Airport fee. Maar als je betrapt en bekeurd wordt door de politie, dan heb je die tip niet van ons …
Nee, geen ervaring mee. Maar waarom zou je het doen ? Enkel om die 50 Baht te besparen ?
Omdat het misschien een paar 100 bath voordeliger is en iets minder druk of zo, daarom dat ik eens informeerde. dus een metertaxi nemen op level 1 lijkt nog altijd de beste optie dan.
Ja, zou het gewoon op de ‘officiele’ manier doen. Enige wat het je meer kost is die airport surcharge van 50 Baht, maar ze rijden beiden op de meter.