dat begrijp ik ook nooit je bent net aangekomen met een vlucht die zeg 700 euro heeft gekost en dan ga je moeilijk doen over 1,25 euro nog geen 1% van de kosten van de vlucht en gaat dat je vakantie redden.
je bent eerder een paar honderd baht meer kwijt als ze de meter niet aanzetten
wederom zie mijn 2de uitspraak in mijn onderschrift
Toen de airport link er nog niet was deed ik dit ook naar departures gaan voor een taxi. Het maakt 50 Bath verschil ja en je spekt de Thai regering niet, en dat bevalt mij goed, dit is ieders keus, toch?.
Toen de banken bedacht hadden om 150 Bath in te houden bij iedere transactie heb ik in Thailand een bankrekening geopend. Niet iedereen heeft het hoge consumptieve gedrag van mensen van jouw leeftijd. Ik geef bijna standaard 20 Bath fooi na een tevreden restaurant bezoek. Dat zie ik backpackers niet zomaar doen.
En ik spaarde geen 50 Bath uit maar 5 maal 50 Bath per jaar en ik was sneller weg van het vliegveld.
Ik denk dat de 50 Baht betalen de moeite waard is voor de service die gegeven wordt: gereguleerde taxi’s die de meter gebruiken. Zonder dit systeem zou het een puinhoop worden met taxi’s die willekeurige prijzen gaan vragen, omrijden, meter niet gebruiken, onbetrouwbare figuren zijn, etc. Nu kan dat allemaal ook gebeuren maar zijn het uitzonderingen.
Dus mijn mening: gebruik deze service en betaal die 50 Baht in plasts van een taxi aan te houden bij departures.
Dit is daarom nmm heel iets anders dan de 150 Baht, dat is gewoon de Thaise banken die willen verdienen.
als je de thaise regering niet wil spekken moet je niet naar thailand gaan want dat doe je als je naar thailand gaat, denk aan de btw evt toegangprijs nationaal park, gebruik trein, skytrain.
mijn ervaring is dat backpackers over het algemeen wel fooi geven dus je bent echt geen bijzonderheid als fooigevend restaurant bezoeker.
de banken ja dat ben ik met je eens dat is gewoon een ripoff die 150 baht,
De taxi chauffeurs die aansluiten in de lange rij bij de arrival hal zijn de zelfde taxichauffeurs die de passagiers afzetten bij de departure hal en ze komen bijna allemaal uit RoiEt Maha Salakam Khon Kean of Yasoton, zeg maar Isaan .
Ik weet niet of jij mijn ervaring deelt op het gebied van reizen als eilandbewoner in the deep south, maar ik kom zoals ik al schreef 5 maal per jaar aan op Survanaphumi.
In Thailand zeg je waar je heen wilt tegen een taxi chauffeur en automatisch wordt de meter aan gezet. De eerste km. is 35 Bath daarna 2 Bath per KM. Links boven zie je het aantal gewachte minuten voor een stoplicht of file en rechts boven het aantal KM. wat is afgelegd. Het is nooit een probleem. En als de taxi chauffeur de meter niet wil aanzetten op Savanabhumi (wat bij mij nog nooit is gebeurt, ze zijn al blij dat ze niet aan hoeven te sluiten achter aan de 50 Bath rij) dan neem je 10 seconde later de volgende die de meter wel aanzet, “mai mee panhaa.” Thailans is geen Cambodja of Indonesië of Marokko.
En onbetrouwbare figuren en omrijden met taxi’s in Thailand ,Ik weet niet waar je het over heb ik ken dat ongemak niet.
Het is voor mij een principe kwestie dat extra betalen, in Chang Mai moet je op het Arkade busstation ook eerst 50 Bath betalen aan de autoriteiten voordat je in de taxi stapt, “for what”
Beste Steven je hoeft niet altijd gelijk te hebben, het gaat mij niet om die 50 Bath. Ik kan tot mijn dood onbezorgd heen reizen waar ik wil het gaat niet alleen om de centen…
Ik heb altijd gelijk :zon02:, maar in dit geval heeft het niets met gelijk hebben te maken. Ik betaal die 50 Baht graag voor de service/garantie, jij niet. Jouw keuze en mijn keuze. Veel plezier met je keuze.
Beste Baco, Is het wat jou betreft WEL OK als in naar Thailand ga omdat mijn vriendin daar toevallig woont en dat ik niet naar Thailand ga omdat ik van de regering en de K. houd?
beste kees iedereen moet doen wat hij of zij wil, ik hoop dat je nog jaren veel tijd in thailand kunt doorbrengen. heb je nog plannen om je permanent te gaan vestigen in thailand
Baco,
Ik moet er niet aan denken om waar dan ook ergens anders te wonen dan in ons eigen Koningrijk waar de PVV al weer op de terug reis is.
Ik vlieg 4 maal van uit Nedrland en 1 maal vanuit India naar The land of the fading smile en dan meestal business class.
Aankomen op Survanabhumi is ieder keer een groot plezier en aankomen in NL is ook altijd weer een genot. Vooral juli en augustus als de meeste van ons naar de zon gaan dan is Nederland dun bevolkt en warm en Thailand is dan duur druk en nat. De meeste van ons die werken met kinderen hebben geen andere keus dan in die zomer maanden naar Thailand op vakantie te gaan. Voor diegene die een bedrijf hebben in Thailand zijn juli en augustus de beste maanden . Maar ik weet beter, toch?
zit dus een strak schema in bij jou, en mooi dat je de mogelijkheid hebt om je tijd zo te kunnen verdelen tussen thailand en het kikkerlandje. helaas zit business class sinds ik een beetje in thailand hobby er niet meer in. voor me.