Wij hadden geen enkel probleem met de taxichauffeurs in BKK, als ik instapte zei ik altijd “taximeter” en die werd altijd gewoon gelijk netjes aangezet.
Op de weg naar de luchthaven voordat we naar NL gingen hadden we een taxichauffeur die de oprit naar de snelweg had gemist dus nam hij de volgende waardoor we veel verder op de ring terecht kwamen, nou toen begon het te hozen van de regen en kwamen we in de file terecht dus ik zat’m te knijpen ivm de tijd. Dat merkte hij en toen is ie maar over de vluchtstroken gaan rijden waar het kon, vervolgens wilde zijn motor niet meer starten bij een tolpoortje, gelukkig na een paar minuten wel weer, toen kwamen we vervolgens ergens achter de luchthaven uit en hij scheurde naar de voorkant, vervolgens was ie zo van het hele gebeuren in de war dat ie vergat de luchthaventoeslag te vragen en ondanks de omweg was het tarief nog 400 baht, ondanks onze rit vonden we het wel zielig voor hem want je zag dat ie ondanks alle tegenslagen toch zijn best had gedaan om ons op tijd op de luchthaven te krijgen dus kreeg ie maar een tip!
Luchthaventoeslag is alleen van toepassing als je vanaf de luchthaven vertrekt vanaf de officiele standplaats. Niet als je aankomt of vertrekt vanaf een andere plaats.
Waar komt toch die ongeveer 400 baht meterprijs vandaan? Ik heb altijd minder betaald voor een rit van of naar de luchthaven, inclusief tol en luchthaventoeslag.
Het woord Taximeter zegt het al dus gewoon de meter AAN om je een hoop gezeik te besparen, waar vandaan ik ook dan instap de meter AAN anders pak ik wel een andere en waar praat je qua geldbedrag over euro’tjes werk, een rit naar me thuisbasis welke ik meestal neem na die tergend lange vlucht vol bepakt in Nederland van circa euro 90 (circa 35 KM) die hakt er pas in, en ook gewoon op de meter.
Je kunt er ook voor kiezen om van die “limosine” taxi te nemen die van die stand’s hebben als je aankomt op het vliegveld, kost wat duurder is wat luxer.
Heb zelf al jarenlang onze eigen chauffeur kost ook wat duurder maar we hoeven nergens op te letten.
Wij nemen eigenlijk nooit een taxi maar gaan altijd lekker met de bus. Maar als je een taxi neemt (meter) dan kost dat je zo rond de 350Bath soms iets meer soms iets minder. Tja en een knap hotel dat ligt een beetje naar welke wijk je wil gaan. Panne lodge ligt vlakbij Khao San en lekker centraal voor andere leuke bezienswaardigheden.
50 bahtjes meer of minder maakt geen fluit uit met die prijzen. Heel wat anders dan een ritje vanaf Amsterdam naar Schiphol: 34 euro en dan woon ik nog aan de A10 ook. Schandalig…
Voor de trip Amsterdam Schiphol gebruik je, als het kan, natuurlijk de trein!
Laten we het maar niet hebben over de taxi’s in Amsterdam want dat is pas echt een drama.
Aangezien wij niet ver van Schiphol wonen zijn wij voor de familie vaak de taxi!!