:chin:Na mij weten is het niet illegaal maar dat terzijde de aankomsthal taxi is er alleen om de eerste bathjes af handig temaken verder die bestuurders zijn net zo te vertrouwen als alle andere taxi bestuurders
en het gaat mij ook niet speciaal om die paar bathjes maar om het idee dat ik als farrang (toerist )(bewoners van Thailand maken zelden hier gebruik van) gelijk weer extra moet betalen voor eigenlijk geen extra service !![]()
![]()
Iedere taxi die van BKK vertrekt moet 50 baht luchthaventaks betalen. En vertrekken doen ze vanaf het aankomstdek.
De truc is hier dat je, om 50 baht uit te sparen, naar boven naar het vertrekdek gaat om daar een taxi aan te houden die net vertekkende mensen heeft afgeleverd. Die chauffeurs mogen niemand meenemen, toch zijn er chauffeurs die het doen (ze bieden zichzelf overigens nooit aan, want ze weten dat het niet mag).
Wordt die chauffeur gepakt dan krijgt hij een fikse boete en die gaat van zijn hongerloon af waarvan hij doorgaans ook nog zijn gezin ergens in Isaan moet voeden.
Op iedere luchthaven in de wereld, dus ook Schiphol, wordt je gepakt. In Bangkok betaal je 50 bath tax (voor de overheid) en een keurige eerlijke meterprijs. Alles bij elkaar een hoop service voor heel weinig geld. Het is geen farang-tax, de heffing geldt voor iedereen. En Thais betalen het ook niet? Kom op! Thais werken alleen op BKK de reizigers zijn bijna allemaal buitenlander. De werkende Thai gaat met de bus en rijke vliegende Thai heeft zijn BMW in de parkeergarage staan.
Wat een gedoe om 50 THB.
Wees verstandig en ga nu geen capriolen uithalen voor zulke bedragen.lol2
er zijn veel mensen die komen naar thailand met het gevoel ik ga genaaid worden bij alles wat ik koop en doe.
lekker vakantie gevoel is dat zeg.
hoeveel mensen niet zeggen ben genaaid door de taxi’s, ik zeg dan dat gebeurt niet in europa of america of waar dan ook?
Hallo!
Bedankt voor alle reacties en info. Die taxi gaat vast wel lukken. En wij zijn niet van die type mensen die de goedkoopste gaan zoeken ofzo. We komen in ieder geval wel op plaats van bestemming. In welk hotel of accomodatie we gaan slapen dat zien we daar wel, ik denk dat er genoeg te kiezen valt!
Groetjes!
:chin:Sylvia geniet voor al van je tijd in Thailand het is er gewoon heerlijk om er te zijn ik hoop snel ook weer terug te zijn in onze woning:zon02: en bij onze vrienden ![]()
![]()
Over die “eerlijke” taxi’s waar staan deze? Had er al wel van gehoord maar nog nooit gebruik van gemaakt (transfer) Zou t namelijk ook heel sneu vinden om in een taxi te stappen bij de aankomsthal en dat dan vervolgens de chauffeur op zijn donder krijgt omdat het eigenlijk niet mag. Ook al doet ie het zelf, dan nog…
En die 50 baht aan wie betaal je dat?
Idd, wat kan mij die 50 baht nou schelen! T kost allemaal geen drol daar, een ritje van Bangkok naar het vliegveld koste ons net zoveel als een ritje hier thuis de straat uit! (bij wijze van, neem in NL nooit die vreselijke TE dure taxi!)
Gewoon bordjes ‘taxi’ bij de aankomsthal volgen, en je niet laten verleiden door een van de schreewende touts.
Je betaalt 50 baht bij het bureautje.
Dank Steven! Sorry voor de late reactie, was dit “draadje” even kwijt.
Dat “bureautje” die zit daar ook? (bij die taxi’s?)
Dus die 50 baht betaal je aan het “bureautje” en na afloop de meterprijs aan de chauffeur (en tol) God wat stom van mij zeg! Hebben tig taxi’s genomen maar nooit op deze manier. Alleen maar in Thailand en naar het vliegveld.
Hoor net van mijn man trouwens dat het bij Schiphol net zo werkt, dus je mag niet instappen bij aankomende taxi’s alleen maar op speciale punten! Heel normaal dus en dus geen Thaise “afzetterij”.
Nog maar even een detail dan. Die 50 baht betaal je niet aan het burootje (letterlijk). Bij het burootje zeg je waar je heen wilt, die schrijven dan een bonnetje. Met dat bonnetje ga je in rij staan (als die er is) je krijgt een chauffeur toegewezen die met jou en je bagage naar zijn auto loopt. Na afloop van de rit telt de chauffeur 50 baht airport surcharge bij de meterprijs op.
Als je over de tolweg gaat, vraagt de chauffeur meestal bij het naderen van de tolpost of jij wilt betalen. Dat is dus geen poging tot oplichting maar volstrekt normaal. Dat zijn bedragen in orde van grootte van 20 tot 40 baht.
Dank voor de uitleg over die 50 baht.
Dat van die tol weg wist ik, bij ons werd dat van te voren netjes verteld door de chauffeur en ook aan ons gevraagt of die de snelweg moest nemen (dus tol) of “tussendoor” (zonder tol), uiteraard snelweg die paar baht extra maakt echt niet uit!
**Public Bus Service naar Bangkok en omgeving. **
Bus nummer 549 - Suvarnabhumi - Minburi
Bus nummer 550 - Suvarnabhumi - Happy Land
Bus nummer 551 - Suvarnabhumi - Victory Monument (Expressway)
Bus nummer 552 - Suvarnabhumi - On Nut BTS-station
Bus nummer 553 - Suvarnabhumi - Samut Prakan
Bus nummer 554 - Suvarnabhumi - Don Muang Airport (Expressway)
**Public Bus Service naar andere provincies. **
Bus nummer 389 - Suvarnabhumi - Pattaya
Bus nummer 390 - Suvarnabhumi - Talad Rong Kluea
Bus nummer 825 - Suvarnabhumi - Nongkhai
Bussen zijn niet toegestaan om de passagiersterminal, vallen ze je aan het Openbaar Vervoer Centre en is er een gratis pendelbus die u laten vallen buiten de luchthaven, en de terugreis maken bij aankomst. De luchthaven is goed getekend dus het vinden van de bus pick-up/drop off point is niet moeilijk.
Terwijl de bus is lekker goedkoop het heeft wel het nadeel van het nemen van een stuk langer, veel meer onhandig en een echte pijn, vooral als u veel bagage te dragen.
Er is ook de mogelijkheid van een combinatie van bus en taxi. Neem een bus naar Sukhumvit, misschien wel de nr.11 air-con, en dan pak een taxi. Dit zou werken honderd baht of zo goedkoper. Dan is er cabine delen. Als je een paar andere jongens post naar de luchthaven toonhoogte in elkaar en het verminderen van de kosten.
Probeer te voorkomen dat de ‘hey, wat is 800 baht in dollar / pond / euro / sikkels etc toch’ houding. Deze jongens zijn gebruik te maken puur en eenvoudig en geven aan hun pijn locals en andere reizigers. Zodra ze stellen een figuur als norm dan stokken en iedereen heeft om de prijs te betalen.
Indien bij aankomst, je bent bijzonder gevoel flush je kon kiezen voor de limousine service geëxploiteerd door Luchthavens van Thailand. Ze hebben bijna 400 auto’s die 24 / 7 uit de limousine pick-up gebied op de aankomsten niveau.
Een andere koste het vermelden waard is het vertrek belasting. Op dit moment is het nog 500 baht per passagier, maar is te wijten aan stijgen tot 700 baht begin 2007.
In een paar jaar tijd de hoge snelheid metro zal de luchthaven link naar de hemel bestaande trein-en ondergrondse netwerken maken van reizen naar en van de luchthaven aanzienlijk gemakkelijker en goedkoper. Maar tot dan, tenzij je geluk hebt genoeg hebt iemand ontmoet je of je neemt, het is de opties hierboven vermeld.
Welke methode u gebruikt Suvarnabhumi is zeker te doen binnenkomen en verlaten van Thailand een veel plezierige ervaring dan de bestaande luchthaven. Het is al een lange tijd in de maak, maar goed het wachten waard.
Kijk op onze Suvarnabhumi Airport Vragen en antwoorden
AE1 Suvarnabhumi-Silom (by expressway)
AE2 Suvarnabhumi-Bang Lamphu (by expressway) (KSR area)
AE3 Suvarnabhumi-Sukhumwit 3 or North Nana
AE4 Suvarnabhumi-Hua Lamphong (by expressway)"