Vervoer vanaf t vliegveld

Bedankt,

Waar kunnen we deze als gezin boeken ?
Van te voren ? of ter plekke ( taxi meter )?

Mini vans in overvloed +taxis gewoon een prijs afspreken,verschillende mensen aanspreken en de goedkoopste nemen.900/1000bath is al een mooie prijs!per taximeter weet ik niet,je vertrekt al met 35bath bij het starten en wordt het bedrag stelselmatig opgedreven!ik denk dat het rond de 800bath moet liggen.Als je al met 4 personen bent kun je al ongeveer uitrekenen hoeveel het de man gaat kosten.gegroet;georgessiam.:chin:

taxi meter is gemakkelijk te regelen door gewoon naar buiten lopen in de vertrekhal daar stoppen ze om mensen op het vliegveld te brengen en ze mogen daar niet blijven staan wachten op klanten maar je kan wel bij ze instappen als je hiervoor kiest dan wel zorgen dat ze de meter aanzetten dit tegen oplichting
minivan kan je regelen aan de desk waar je ook taxi’s kan regelen (staat in de aankomsthal)
met 4 personen weet ik niet wat goedkoper is ik denk taxi + dat taxi ook makkelijker is in pattaya daar waar deze je bij je hotel afzet en een minivan je in het centrum afzet

groet dirk :chin:

1 like

Ekkamai ligt op Sukhumvit (ter hoogte van Soi 44) vrijwel naast het gelijknamige BTS (Skytrain) station. Een taxichauffeur die dat niet weet is rijp voor ontslag op staande voet:evil:. Volgende keer gewoon de BTS nemen…

De bus brengt je voor 230 baht naar de pier in Laem Ngop in ruim 5 uren. Daar koop je zelf een kaartje voor de boot. Alles bij elkaar ben je voor minder dan 35 euro met z’ n tweeen BKK-Koh Chang vice versa, toch een stukje minder dan 100 euro.

Inderdaad vanaf Ekkamai gaan ook debussen naar Pattaya. Om het half uur tot ik meen elf uur in de avond. 115 bath pp voor een enkeltje gemiddelde reisduur twee uur.

Je kunt ook erg goedkoop per trein naar bangkok.
Dan pak je op het centraal station een rappe tuktuk voor 30-40 baht.
treinstation ligt tegenover het vliegveld. Tenminste in 2005.

Das alweer 5 jaar terug… :slight_smile:
Inmiddels wordt Don Muang (de enige BKK airport in 2005) niet meer gebruikt voor internationale vluchten.
Internationale vluchten maken alweer een aantal jaar gebruik van Suvarnabhumi Airport.

1 like

Mijn dank is groot! We wilden dus ook eerste instantie met de Skytrain gaan, praktisch naast ons hotel een station. Hebben staan wachten, maar vonden het toch voor een stad als Bangkok wel verdacht rustig. Wat bleek, hij reed nog niet! Stonden we daar mooi voor Jan met de korte achternaam:D

Daarom dus taxi aangehouden die ons met een heel verhaal naar zo’n reisbureautje bracht…zucht

Maar nu weten we wel hoe ongeveer die Skytrain rijd en waar de stations zijn. Nu nog even de goede route/richting zien te vinden. En wie weet is dan dat ene station ook wel in gebruik! (Is een station waar je kan opstappen als je naar het vliegveld gaat dacht ik) en kunnen we elders overstappen.

Hoe zit het met kaartjes halen voor de bus naar Pattaya en bijvoorbeeld de terug weg vanaf de Pier bij Koh Chang?

En weet je toevallig ook of er zo’n bus of iets dergelijks van Pattaya naar Koh Chang gaat?

Gossie wat een vragen weer he?!

Trouwens als we vroeg aankomen in BKK willen we gelijk door naar Pattaya. Met vroeg bedoel ik voor 14 uur in de middag. Is het ook handig om dan naar Pattaya te gaan? Gaan er vanaf het vliegveld ook bussen? Of is eerst naar Ekamai toch handiger?

We weten nog niet met welke maatschappij we gaan vliegen namelijk. De laatste keer kwamen we rond 7 uur aan, dan maakt die 1,5 uur extra reistijd naar Pattaya ook niet meer uit ten opzichte van minimaal een half uur naar Bangkok. Dus als we weer zo vroeg zijn gaan we gelijk door.

volgens mij is er op het vliegveld ook een bus terminal vanwaar er bussen richting pattaya en koh chang vertrekken de bus naar koh chang vertrekt dacht ik alleen 's morgens vroeg en is dacht ik ook de zelfde als die naar koh chang gaat alleen gaat de vroege bus helemaal door tot aan koh chang (pier) en de latere bussen gaan dus niet zo ver maar ik weet niet hoe laat ze allemaal vertrekken maar naar pattaya dacht ik wel regelmatig

zoals je leest weet ik het allemaal niet zeker omdat ik zelf altijd eerst naar bangkok ga maar het is volgens mij allemaal wel mogenlijk

als je toch gelijk naar pattaya wilt gaan hoef je zeker niet eerst naar bangkok (zou ik in dat geval niet doen) zoals je al zegt is pattaya slechts 1,5 uur verder reizen vanaf het vliegveld en dus hoef je zeker niet eerst de andere kant op

Vanaf de busterminal op Suvarnabhumi (een gratis shuttlebus op begane grond brengt je van de vertrek/aankomsthal naar de busterminal) gaan twee bussen naar Pattaya. Eentje naar de noordelijke busterminal in Pattaya en een naar Jomtien Beach. Dus als je direct door wilt naar Pattaya zeker niet eerst naar Bangkok gaan.

Kaartjes kopen in Laem Ngop voor boot of bus doe je gewoon ter plekke aan het loket, wijst zich vanzelf.

Voorzover ik weet is er geen rechtstreekse reguliere buslijn van Pattaya naar Koh Chang. Er zijn wel minivan-diensten waarvoor je dan uiteraard altijd iets meer betaald dan voor de government bus. Daaarvoor moet je even aankloppen bij een lokaal reisburootje

Dank, dank, dank!

Hoe zit het met kaartje kopen voor de bus naar Pattaya (Vanaf Ekkemai of het vliegveld?) en de bus vanaf Laem Ngop naar Bangkok? Moet je dat niet reserveren? Of is de bus vol dan pech gehad maar je wacht gewoon op de volgende?

Eerst Bangkok of gelijk door dat ligt dus helemaal aan het tijdstip van aankomen in BKK. Komen we laat aan dan eerst fijn naar Bangkok, is ook geen straf;-) en dan de volgende ochtend op ons dooie gemakkie naar Pattaya. Maar zoals vorig jaar, kwamen om 6.30 aan. Dus tja wat is dan wijsheid? In dat geval zou ik dus gelijk doorgaan naar Pattaya.

Maar nogmaals dank voor de info zover! Sla alles op en kan t er later nog eens bijpakken.

kaarte naar pattaya koop je aan de bus terminal op het vliegveld
vanaf koh chang naar bangkok is bus zeg maar gerust nooit vol dus reserveren niet nodig als je je datums al weet kan je natuurlijk bij aankomst even naar het loket lopen en reserveren dan heb je in ieder geval zekerheid
rechstreekse vluchten komen bijna allemaal 's morgens vroeg aan met een over stap wordt dat natuurlijk anders

Waarschijnlijk met overstap, is goedkoper;-) Of Eva moet met een leuke prijs komen! Zijn met China Airlines geweest, dus ook rechtstreeks. Nooit meer! Wat een drama zeg! Maar over die zuurpruimen hebben we het hier al vaker gehad:D

Maar dank voor je kaartjes info!

Oja, neem aan dat dat kaartjes koop gebeuren ook zo gaat vanaf Ekamai? Dus gewoon terplekke een kaartje kopen.

Koh Chang terug is misschien wel handig om bij aankomst een kaartje te kopen. T zal je maar gebeuren dat je gokt en dat de bus wel volzit. Zit je met een mooi probleem als je de volgende dag terug vliegt! (al zijn er natuurlijk nog tig andere manieren om in BKK te komen…)

als je china airlines zuurpruimen vindt ga dan nooit met egyptair dat is in dat geval zeker de overtreffende trap

Goh?! Dus het kan nog zuurder:wink:

Hey Neyana,vlieg binnen 10 dagen met china airlines.Wat is uw probleem met deze maatschappij?Groetjes,

Witte

china airlines is op zich een prima maatschappij alleen is de vriendelijkheid van het personeel de laatste jaren achteruit gegaan op zich dus niets om je ongerust over te maken gewoon zorgen dat mp3 speler goed geladen is :lol:

Precies! Zuurpruimen zijn het! En we vonden de plekken erg klein. Maar dat is bij meer maatschappijen natuurlijk zo. Ook was het entertainment waardeloos. Hangen maar een paar tv´tjes (nog kleiner dan een gemiddeld pc scherm) deze hangen niet prettig. Heb geen film afgekeken, kreeg erg last van een nare houding. Verder vond ik het een oud toestel, zag er hummelig/smoezelig uit.
Deze punten bij elkaar maakt het dat ik niet graag met hun vlieg. Een 4 uur durende trip zou ik nog wel “overleven”, maar zolang naar BKK…neuh kies dan liever wat anders.

Maar als je wat positiefs wil horen, dat kan ook! Prima tijden! Vertrokken netjes op tijd. Aan eten en drinken ontbreekt je het niet en het eten was best lekker! Zelfs mijn man ***kok vond het heerlijk! Nou dat zegt genoeg dacht ik zo. En veilig, ik heb althans never niet het idee gehad om neer te storten;-) De piloot was super! Steeg op en lande alsof het een veertje was!

Hopelijk ben je gerustgesteld…zal vast wel! Neem lekker je mp3 mee en een fijn boek/tijdschriften.

Mijn ervaring met China: de oude toestellen hebben geen prive enternaiment, maar wel meer beenruimte. de nieuwe hebben minder beenruimte maar wel prive entertainment (en zijn minder oud etc.).
Ik vind de beenruimte wel prettig en geef daarom de voorkeur aan een ouder vliegtuig van China.

Vriendelijk of zuurpruim,tv of niet speelt voor mij eigenlijk geen rol.Heb het nodige gekregen van mijn dokter om deze vlucht al slapende door te brengen,ik haat vliegen,pff.Als het maar veilig is,groetjes,

Witte