Wie heeft ervaring met de (bus)reis van het vliegveld van Bangkok naar Koh Chang.
Is de bus terminal gemakkelijk te vinden?
Moet er vooraf een kaartje worden gekocht of besteld?
Kijk eens op deze link misschien is dit wat je zoek.
Theo
men kan de Koh Chang Express bus nummer 392,nemen van het vliegveld richting Ko Chang.prijs voor deze vip bus=308bath dit is een busrit van 6a 7uur rijden.Eerste bus vetrekt s’morgens om 7:30am.voor verdere info kan je de link die “the Kurp” heeft gegeven aanvinken.
Beste Theo,
Wij komen aan op het vliegveld (15/02) 's ochtends 9.30 vanuit Chang Mai en kunnen dus niet met de bus van 7.30 mee.
Een minibus is dan een alternatief, misschien heb jij of iemand anders daar informatie over hoe we dit het beste kunnen regelen?
Alvast bedankt!
De site die jullie aangeven is van de bus die vertekt om 7.30 uur.
Ons vliegtuig van Air Berlin komt om 10.05 aan in bangkok.
Het is onze bedoeling nog dezelfde dag door te reizen naar Koh Chang.
Wie kan me verder helpen?
als je op dezelfde website op lonelybech express klikt zie je dat je ook met een minivan naar koh chang kan gaan vanaf het vliegveld deze vertrekt om 14.00
Nog even een vraagje Dirk, weet je misschien ook hoelang het varen is?
Brengt de minivan je dan ook naar lonley beach? Ik zag op een foto dat de minivans op de boot gaan??
Vergat ik nog even te vragen, moet je reserveren?
ja de minivans brengen je in lonely beach, en reserveren lijkt me wel handig je kan maar zeker zijn per slot van rekening
als ik het goed heb onthouden dan is z’n half uur varen
volgens de website is reserveren voor de lonely beach bus niet mogelijk.
IK heb het toch maar geprobeerd, we gaan op 29 december, dat is wel een drukke tijd geloof ik.
Bedankt Dirk, Wij moeten naar Bang Bao, weet jij misschien ook hoelang het met de taxi is vanaf lonely beach. Het lijkt niet ver maar misschien valt het tegen??
@Gré, alvast een fijne vakantie, wat een supervooruitzicht hé.
Voor ons duurt het nog 55 dagen voor wij mogen!!
ik zie nu ook dat je de lonely beach express niet kan reserveren dan zou ik zodra je op het vliegveld in bangkok je bagage hebt en eventueel door de douane bent naar het verkooppunt van de kaartjes gaan (eerst een mailtje sturen en vragen waar je tickets kan kopen) want het is inderdaad een drukke periode
@ Tessy voor jullie is het intresant om de website te blijven volgen aangezien ze proberen om ook voor de lonelybeach express een boekings mogenlijkheid te maken begin 2011 nou zal dat dus wel half of eind 2011 worden thailand kennende maar je weet maar nooit
met de taxi vanaf lonely beach naar Bang Bao is inderdaad niet ver maar het is wel bergachtig dus duurt het wel wat langer als je zo op de kaart kijkende denkt maar ik denk dat je er met z’n 15 a 20 minuten wel moet zijn
Dat gaan we zeker in de gaten houden, bedankt voor de tip!
Ze hebben een desk op de 1st floor van de luchthaven naast uitgang 8 dus daar kunnen ze je informeren waar en hoe tickets te krijgen.
Theo
De snelste en goedkoopste manier om op Koh Chang te geraken is via de minibusjes die vertrekken vanaf het Victory Monument. Dus op de luchthaven neemt men de raillink en dan met de skytrain tot aan het Victory Monument.
De busjes vertrekken om het uur en brengen je in 4 u naar de ferry. Prijs per persoon is 300 THB. Eens op hier op het eiland neemt men de taxi naar de eindbestemming.
De busjes die vanaf de luchthaven vertrekken doen er twee tot drie uur langer over ?!? Heb net een vriend op bezoek die deze service gebruikt heeft en die vond het toch veel te lang duren.
Bang Bao - Lonely Beach is 10 minuten met de taxi.
Dank je Wim, je hebt ons al eerder van goeie tips voorzien.
Ik heb begrepen dat jij een duikschool hebt daar op Koh Chang?
Kunnen we met jou ook snorkeltochten maken?
Wil je even aangeven waar jij precies zit, mag ook via pb.
Wim, wil je voor ons (we zijn totaal niet bekend met vervoer in Thailand) bovengenoemde mogelijkheid wat uitgebreider willen uitleggen? Mag ook per pb.
Ik denk dat het enige voordeel van een busje vanaf Victoriamonument als je van de luchthaven reist is dat er ieder uur een busje vertrekt en misschien wat tijdwinst.
Goedkoper is het niet want als je van Victoriamonument vertrekt betaal je zo,n 300 Bt maar daar komen dan tickets voor trainlink,skytrain,ferry, of taxi, en vervoer v.a ferry naar bestemming op Koh Chang bij terwijl het minibusje v.a de luchthaven ook zo,n 300 Bt kost en als je naar Lonely beach reist daar wordt afgezet.
Daarbij komt als je met bagage reist en je wilt met de raillink naar station Prayathai je de commutertrain moet nemen die 8 stops maakt (ca 30 min) en die propvol kan zitten ivm woon-werkverkeer,dan om de overstap naar de skytrain te maken moet er ook nog met je bagage gelopen worden naar het skytrainstation, lijkt me allemaal nogal pittig als je van een vlucht uit Europa komt en direct door wil reizen naar Koh Chang.
Als je door je aankomsttijd te lang zou moeten wachten op een busverbinding v.a de luchthaven naar Koh Chang zou ik gewoon een taxi van de luchthaven naaar Victoria monument nemen ik denk zo,n 300 Bt zeker als je samen reist bijna net duur als met ov en geen gesjouw met bagage in de hitte.
Theo
Wat je ook eventueel kunt doen(duurdere optie)is een vliegtuig nemen van Bangkok naar Trat!!(2x dagelijks zijn er vluchten)
éénmaal aangekomen kan men een taxi nemen naar de Laem Ngop kade,waaruit daar de ferry’s vertrekken richting Koh Chang!