Bangkok naar Koh chang

Hallo allemaal,

Me vriendin en ik zijn aankomende vakantie van plan een rondreis te maken door Laos en Thailand. Eerst willen we een paar dagen vertoeven in Bangkok alvorens we doorgaan naar Laos.

De laatste 5 dagen willen we nog even aan het strand van Thailand genieten. We hebben veel opgezocht over de eilanden en activiteiten die Thailand ons te bieden heeft. Ons oog is daarbij gevallen op Koh Chang.

We willen nu graag weten hoe we er het beste kunnen komen en of iemand enige tips heeft. Het liefst natuurlijk zo´n min mogelijk omslachtige wegen.

Bij voorbaat dank!

Koh Chang is zeker de moeite waard te bezoeken.
Er is dan nog de mogelijkheid de bus te nemen naar Trat, met de overheidsbus of met een Tourbus.
Let op: Ik heb er geen ervaring mee, maar ik lees vaker op internet dat er regelmatig gejat wordt in bussen. Het zal in die richting vast meevallen (t komt meer voor bij BKK-Surat Thani), maar het schijnt dat er soms een mannetje onderin de bus zit die spulletjes uit je bagage haalt.
Ik heb die afstand gereisd met privé mini-bus, wat duurder, maar heel comfortabel.
Een nog duurder, maar snellere manier is met het vliegtuig BKK-Trat.

Koh Chang is het het tweede grootste eiland van Thailand; zo’n 30 km lang!
Het heeft een bergachtige natuurreservaat en een mooie kustlijn. Aan de westkust staan vele hotels van alle prijsklasses. In onze zomervakantie is het daar laagseizoen, een stuk rustiger en veel goedkoper dus!

Verder geweldige dingen die daar zeker de moeite waard zijn om te doen: Duiken, Vissen, restaurant bbq op het strand, tour rond het eiland en watervallen.

De bijliggende eilanden zijn meer voor de mensen voor veel privacy en luxe. Ik heb begrepen dat Koh Kut ook heel mooi is en ongerept, maar in het laagseizoen uitgestorven.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en laat me weten als je nog vragen hebt.

Groeten, Bart

1 like

Nou je kan op verschillende manieren Koh Chang bereiken,eventueel met de taxi vanuit Bangkok.
Je betaald voor deze rit ongeveer 3500/4000 bath (een dikke 5 uur rijden)
Je kan bij verschillende reisbureau’s in Bangkok terecht voor tickets(minibus)600 Baht ticket ferry inbegrepen.
Ekamai Bus Terminal kan je een gewone bus nemen voor 250bath(one way)

1 like

Hoi hoi, ik ben net terug uit koh chang en ik kwam daar als volgt,

Om de hoek van kao san road is een hotelletje “Pannee Lodge” daarnaast bij een stalletje de VIPbusreis incl. ferrie geboekt voor 350 bath. Vertrok om 9.00 uur en stopte om wat te eten/drinken/roken voor half uurtje en kwam aan op koh chang rond 16.00 uur. Dan staan er taxies te wachten die je voor 100 bath naar eind estemming brengen. Ik vond lonely beach wat “te basic” en heb erg genoten op het strand van white sand beach, mede dankzij low-season.

Mvg, arjan@bangkok

1 like

Klopt, er zijn meerdere organisaties die vanaf Khaosan vertrekken. Travelmart bijvoorbeeld ook en deze maakt om 9 uur nog een stop bij Hualamphong treinstation, ideaal voor mensen die vroeg met de trein aankomen en door willen reizen naar Koh Chang.
Maar 100 Baht betaald naar White Sand ? Dan hebben wij zeker mazzel gehad…slechts 40 Baht totaal betaald :slight_smile:

1 like

Dus als ik het goed kan opmaken; adviseren jullie vooral daar een ticket te kopen voor bus+ferry bij een touroperator, o.i.d.?

Zo’n prive taxi of minivan lijkt me ook wel wat. Wellicht kan ik dan met andere reizigers een gedeelde reis maken.

Hoe ervaren jullie trouwens de binnenlandse vluchten in Thailand?

Bedankt voor alle tips

Nog een vraag: Jullie heb het over het laagseizoen gedurende deze tijd. Waar kan je dan het beste boeken?

Minivan + ferrie naar koh chang vanaf kao san road is 600 bath ipv 350 of 300 per vipbus. Vliegen binnenlands naar mijn ervaring is ook goed maar je mist veel. Je ziet niets en is veel duurder dan de bus. Zonde geld dat vliegtuig vind ik.

Veel langdurende busritjes in thailand, maar supergoedkoop als je die s’nachts neemt want dan spaar je ook weer een nachtje hostel/hotel uit.
Verder vind ik het in de bus altijd gezellig en erg sociaal.

Mvg arjan@bangkok (voor nu)

Willem, kijk reactie #4 van deze topic, daar koop ik altijd

Mvg thailandJunky

1 like

Alleen maar goede ervaringen met binnenlandse vluchten in Thailand. Je kan het beste kijken op de website van Air Asia of Nok Air, beide lowcost maatschappijen. Er zijn regelmatig promoties en dan kunnen ze erg lage tarieven hebben. Zo heeft Nok Air nu aanbiedingen voor 1,111 Baht enkele reis inclusief 15 kg bagage. Air Asia vliegt vanaf/naar Suvarnabhumi Airport, ten oosten van de stad, Nok Air vliegt vanaf/naar Don Muang, in het noorden van de stad.

Je kan ook binnenlandse vluchten boeken met Thai Airways en Bangkok Airways, maar dit zijn gewoon full-service airlines dus over het algemeen een stuk duurder.

Vluchten zijn uiteraard duurder dan de bus, maar je bespaart daarentegen wel veel reistijd.

Ok, gaan we direct kijken als we eenmaal gearriveerd zijn! Bedankt. Een nachtrit zou opzich veel besparen. Ga ik eens even met de vriendin overleggen!

Bedankt voor de tip! Waar kan je dan het best naartoe vliegen? Kan nou niet bepaald veel vinden over een vliegveld in de buurt van (of op) Koh Chang.

Voor Koh Chang dien je naar Trat te vliegen op het vasteland. Omdat deze luchthaven, net als op Koh Samui en in Sukhothai eigendom is van Bangkok Airways, zijn zij de enige maatschappij die op Trat vliegen. Hierdoor zijn prijzen van tickets vrij hoog.
En als je naar Koh Chang gaat, zou ik niet vliegen, zo heel veel tijd win je er niet mee. Je moet tenslotte ca. 1 uur van tevoren op de luchthaven zijn om in te checken, dan vliegen en dan nog van Trat naar Koh Chang reizen. Ik raad je dus aan om dit gewoon met de bus/minivan te doen.

1 like

Oke bedankt voor de tips! Dan nemen we waarschijnlijk gewoon de bus. We zullen in Thailand zelf kijken wat we doen.

Waar boeken jullie eigenlijk hostels en hotels?

Gezien de hoeveelheid hotels en hostels in Thailand zou ik niets van te voren boeken maar gewoon op de plaats van bestemming lekker rondkijken tot je gevonden heb (vaak ook een stuk goedkoper) wat aan je verwachting voldoet.

Je kan natuurlijk ook altijd voor vertrek lekker op internet kijken (voorpret) en dan bij aankomst kijken of het je zin is.

Dat geldt inderdaad voor de guesthouses en de eenvoudige bungalows, niet voor de wat betere hotels. Walk-in prijzen zijn 9 van de 10 keer altijd hoger dan de prijs die je via reisorganisaties kunt krijgen…

Klopt helemaal hoor,ik ga inderdaad uit van guesthouses en kleine hotels :chin:

Oke bedankt. Vooral guesthouses bij aankomst bekijken en boeken dus.
Hotels van te voren.

Heb het in Bali ook weleens meegemaakt dat het boeken aan de balie (lol?) veel duurder was dan via internet.

Pff hoe meer we opzoeken over Thailand, hoe meer we willen zien! Krabi ziet er ook wel heel verleidelijk uit! En daarbij makkelijk haalbaar met het vliegtuig.

>>>

Haha daarom heeft iedereen die terug komt uit Thailand ook last van het Thailand Virus er is zoveel te zien en te doen je blijft er terugkomen :cheer:

Haha, dat kan wel kloppen ja. Dat heb ik sowieso na de meeste vakanties! Heimwee als je weer thuis bent haha.

De bedoeling is om ook Laos te bezoeken, maar begin dat steeds meer te verdringen met Thailand. Ben benieuwd wat beide landen ons te brengen hebben.

Alvast bedankt voor alles!

Laos is wat mij betreft ook een pareltje. Een stuk meer basic dan Thailand, maar juist dat draagt ook bij aan de charme. Veel minder massatoerisme, geen Mcdo, geen KFC of 7/11… Heel vriendelijke mensen, zeker als je buiten de steden reist.
Luang Prabang was betoverend mooi. Wel een stuk duurder dan de rest van Laos . Lekker eten ook: veel gelijkenis met Isaan-style. Veel kleefrijst en laab… mmm, ik wil alweer terug :wink:
Een aanrader: je kan met de slowboat in twee dagen van de thaise grens naar LP en dat is echt een belevenis. Moest het je interesseren kan je even door mijn reisverslag van vorig jaar scrollen. De link vind je onderaan dit berichtje in mijn handtekening.
Alvast veel plezier met de voorbereidingen!

Grts,

Jelle