Bangkok naar Koh chang

Hallo allemaal,

Me vriendin en ik zijn aankomende vakantie van plan een rondreis te maken door Laos en Thailand. Eerst willen we een paar dagen vertoeven in Bangkok alvorens we doorgaan naar Laos.

De laatste 5 dagen willen we nog even aan het strand van Thailand genieten. We hebben veel opgezocht over de eilanden en activiteiten die Thailand ons te bieden heeft. Ons oog is daarbij gevallen op Koh Chang.

We willen nu graag weten hoe we er het beste kunnen komen en of iemand enige tips heeft. Het liefst natuurlijk zo´n min mogelijk omslachtige wegen.

Bij voorbaat dank!

Koh Chang is zeker de moeite waard te bezoeken.
Er is dan nog de mogelijkheid de bus te nemen naar Trat, met de overheidsbus of met een Tourbus.
Let op: Ik heb er geen ervaring mee, maar ik lees vaker op internet dat er regelmatig gejat wordt in bussen. Het zal in die richting vast meevallen (t komt meer voor bij BKK-Surat Thani), maar het schijnt dat er soms een mannetje onderin de bus zit die spulletjes uit je bagage haalt.
Ik heb die afstand gereisd met privé mini-bus, wat duurder, maar heel comfortabel.
Een nog duurder, maar snellere manier is met het vliegtuig BKK-Trat.

Koh Chang is het het tweede grootste eiland van Thailand; zo’n 30 km lang!
Het heeft een bergachtige natuurreservaat en een mooie kustlijn. Aan de westkust staan vele hotels van alle prijsklasses. In onze zomervakantie is het daar laagseizoen, een stuk rustiger en veel goedkoper dus!

Verder geweldige dingen die daar zeker de moeite waard zijn om te doen: Duiken, Vissen, restaurant bbq op het strand, tour rond het eiland en watervallen.

De bijliggende eilanden zijn meer voor de mensen voor veel privacy en luxe. Ik heb begrepen dat Koh Kut ook heel mooi is en ongerept, maar in het laagseizoen uitgestorven.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en laat me weten als je nog vragen hebt.

Groeten, Bart

1 like

Nou je kan op verschillende manieren Koh Chang bereiken,eventueel met de taxi vanuit Bangkok.