Eind juli ga ik weer voor 4 weken naar Thailand. Met mijn vriendin uit Chiang Mai en haar dochtertje wil ik dan naar Koh Chang. Vliegen is helaas wat te duur, weet een van jullie de snelste manier om vanuit Chiang Mai naar Koh Chang te komen? Eerst de bus naar Bangkok en dan overstappen?
Het “snelst” is dan de bus, een uurtje of 9. Prijzen ik dacht van 300 t/m 800 baht. Afhankelijk van welke bus je neemt, 1e class, VIP of 2e class.
Je zult idd eerst naar Bangkok moeten, je kan oa opstappen om naar Koh Chang te gaan bij het Ekamai busstation (tenminste neem nu even aan dat je Koh Chang bij Trat bedoeld)
Ik weet niet of je vriendin in Chiang Mai zelf woont en dat je dus al een slaapplek hebt maar je kan ook de nachttrein nemen. 2e class rond de 1100 baht en rond de 1350 voor 1e class. Zo spaar je iig een overnachting uit. Er gaan volgens mij ook nachtbussen maar of dat prettig is met een klein kind vraag ik me af. Mijn kinderen en medepassagiers;) zou ik het iig niet willen aan doen.
Als vliegen te duur word, lijkt mij de beste optie per bus.
Vanaf Chiang Mai (Mo Chit Station) vertrekt er een bus elk uur tussen 5:30 AM en 22:00 PM richting Bangkok. Kosten voor deze VIP bussen zullen tussen de 400-600 baht liggen. De rit duurt ongeveer 10uur.
Vanuit Bangkok’s Ekkemai busstation kun je vervolgens de bus naar Koh Chang nemen. De kosten hiervan zullen tussen d 180 - 230 baht liggen. Deze rit duurt ongeveer 5 uur.
Als je bij het vasteland tegenover Koh Chang aankomt, zul je ook nog is een oversteek moeten kopen, wat 80 baht voor een enkeltje kost en 120 baht voor een retour.
Dus al met al ben je toch een aardige tijd onderweg en daarbij zullen alle bus kaartjes + taxi’s om van het ene bus station bij het andere te komen toch nog wel een aardig bedrag kosten, misschien is vliegen toch nog niet zo’n gek idee!
Ik heb even gekeken op de site van Bangkok Airways op verschillende data… En vliegen vanuit Chiang Mai naar Trat wordt, zoals je al had aangegeven, een dure grap…
Ik weet niet of iemand anders weet of Bangkok Airways de enige is die op Trat vliegt? In dat geval zullen ze ook niet snel promotions hebben…
Oh ja, stom. Heb het even voor je nagezocht en ze heeft gelijk!
Chiang Mai-Rayong
V.I.P.buses leave Chiang Mai from 05:00 a.m.-05:45 p.m. and leave Rayong at 08:15 a.m., 04:10 p.m., 05:45 p.m. One way fare is 575 baht Air condition buses leave Chiang Mai from 05:00 a.m.-05:45 p.m. and leave Rayong at 05.00 p.m. One way fare is 505 baht. Tel. (044) 6155205
(bron: How to get there, Rayong, Thailand)
Maar vergeet niet dat het vanaf Rayong nog zo’n 130 kilometer naar Koh Chang is.
Ghe, Thomas…Mo chit in Chiang Mai? Of ben ik nou in de bonen en bestaan er 2 stations die zo heetten?
Trouwens, dank voor de bus tip! Zowel Daan als Thomas! Wij willen namelijk dit keer ook vanaf Chiang Mai naar het zuid oosten! Eerst naar Pattaya en dan door naar Koh Chang. Zal eens kijken wat voor ons de mogelijkheden zijn! Enig idee hoe lang die bus erover doet? Doet hij Bangkok wel aan of gaat hij er “langs” heen?
Oja, Trat, Bangkok Airways heeft als enige de rechten om daar van en naar toe te vliegen. Mede doordat het vliegveld is aangelegd met medewerking van Bangkok Airways.
Hoi Daan,
Een tip voor een supermooi hotel met heerlijk zwembad op Koh chang: Koh Chang Kacha Resort, zijn wij 2x tot volle tevredenheid geweest. Vraag een kamer in het hoofdgebouw op de 2e of 3e verdieping ivm uitzicht op zee/zonsondergang. groetjes!