In juni naar Koh Chang, in de golf van Thailand

Hallo,

In Juni gaan we een kort weekje naar Koh Chang.
We komen, mits geen vertraging, om 8 uur in de ochtend aan op de luchthaven in Bangkok.
Vanaf de luchthaven zoeken we vervoer naar Bai Lan Bay/Koh Chang.

Heb hier al één en ander gelezen, maar dat is van 1 tot 2 jaar terug. Ik weet niet of deze informatie up to date is.
Wie kan ons helpen met het uitzetten van de route en heeft ook nog tips voor ons, wat we zeker moeten zien/doen wanneer we op Koh Chang zijn.

Wat zelf al op onze “must do” lijst staat is snorkelen.

Er gaat van suvarnabhumi airport een vlucht naar Trat met bangkok airways…dat ligt vlakbij koh chang.
Op het vliegveld van trat ben je met een mini bus binnen 30min bij de ferry.
Goedkopere optie is op bangkok airport naar busterminal en daar de bus te nemen.(reis van een aantal uren)

Jeroen

Hoi Jeroen,

Dank voor je antwoord.
Met het vliegtuig is geen optie, ondanks dat het de kortste reistijd betreft en verleidelijk is.

De bus lijkt me wel wat, maar waar moeten we opstappen, welke bus moeten we nemen (wij landen om 8.00uur in de ochtend.), waar moeten we uitstappen, welke ferry moeten we nemen of gaat de bus ook over?

Vlak buiten de airport is er een busterminal waar oa de bus naar koh chang vertrekt maar volgens mij kan je ook vanaf platform 2 op de luchthaven zelf vertrekken.
grote bussen zullen je naar de ferry brengen,en daar kun je overstappen in een minibus die ook de ferry opgaat en je brengt naar je eindbestemming.
In bangkok zelf kun je ook met een minibus vertrekken vanaf victory monument…
Maar dan moet je dus echt de stad in,reistijd uurtje denk ik en weet niet of jullie direct door willen reizen.
koh chang is trouwens een goeie keuze!

Het is de bedoeling om in 1 keer door te reizen en niet de stad in te gaan.
Ben alleen een beetje bang voor het weer, maar dat zien we dan wel.

Vlak buiten de airport is een busterminal, zeg je. Is dit op loop afstand?
Excuses voor mijn onwetendheid betreffend dit onderwerp, maar anders werd ik altijd opgehaald door de schoonfamilie en mijn vrouw heeft ook geen ervaring in deze.

Wellicht dat je hier wat aan hebt: Express Minibus service from Bangkok international Airport direct to Lonely Beach on Koh Chang island.

Dank Krung Threp,

Deze was ik ook tegengekomen, in mijn “zoektocht” en daar staat een vertrektijd van 7.30 uur. Daarom heb ik in 1 van de posten vermeld, dat wij om 8.00 uur landen.
Of bedoelen ze daar dat de 1ste bus gaat rijden om 7.30 uur en heb je meerdere vertrektijden?

Klik even op de link en je ziet ook vertrektijden van 11:00 en 14:00 uur staan… Durf alleen niet te zeggen of dit nog up-to-date is… Mocht ik binnenkort weer eens op Suvarnabhumi zijn, dan zal ik nog eens kijken…

Haha, mijn excuses. Waarschijnlijk mijn ogen nog niet goed open.
Dank je.

Hallo,

De plannen zijn gewijzigd en we hebben toch maar besloten om met het vliegtuig te gaan.
Nog tips met het vervoer van vliegveld tot hotel?
En wie kan mij zeggen, om hoe laat het eerste veerpontje van Koh Chang terug naar Trat gaat?

Dank alvast