Hallo allemaal,
Maandag 29 december vertekken we naar Thailand (ik,mijn vriend en ons zoontje van 3 jaar). We blijven ruim 6 weken in Thailand. Na 3 nachten in Bangkok gaan we naar Koh Chang om even lekker te relaxen! Ik heb gelezen dat je daar het beste met de overheids bussen (99) naar toe kan gaan. Die brengen je direct naar de pier en je kan de stoelen reserveren. Moet ik dan naar het busstation om die kaarten te reserveren of kan dat ook op khao San. Ik wil niet dat we met ons gezin in een mini busje komen die altijd volgepakt zijn.Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor de informatie. En natuurlijk hele gezellige kerstdagen gewenst.
IK WEET NIET WAAR JE DE BUS KUNT BOEKEN MAAR IK DENK OP KHAO SAN ROAD. WIJ HEBBEN DE BUS VANAF DE PIER TERUG NAAR BKK GENOMEN EN DAN WORD in de buurt DE KHAO SAN ROAD ERUIT GELATEN.
Hoi Natasja,
Je reist misschien low budget? Wij zijn inmiddels 2x op Koh Chang geweest zomers 2007 en 2008 en deden dat met een apart busje voor onszelf. Daar hangt wel een flink prijskaartje aan hoor, maar het was zeer luxe en we werden voor de deur afgehaald en afgezet. We hebben wel veel andere toeristen gezien die met de bus gingen die jij bedoelt. Ik weet niet hoe dat werkt. Heerlijk voor je om naar Thailand te gaan, mooie tijd nu. Als je meer wilt weten mail me even. Busje hebben we in BKK geregeld bij Greenwood.
Overheidsbussen kun je (vrijwel) alleen boeken op het busstation zelf.
Als je op KSR een bus boekt ga je met een van de toeristenbussen. Die stoppen vaak onderweg, en zijn berucht om de diefstallen die er plaats vinden.
Natasja, ik heb het even nagekeken. De prijs van het busje/chauffeur was 4500 baht, veel geld dus. Onderweg zijn we in Chantaburi gestopt om met dolfijnen te zwemmen, dat kostte 600 baht pp (toegang park, show en het zwemmen/spelen, wel bijzonder, maar je zwemt niet vrij met de dolfijnen) en voor de tussenstop van 3 uur betaalden we 800 baht extra.
Hallo allemaal,
Heel erg bedankt voor alle tips!!
Thailand is een “onderdeel” van onze reis die in totaal bijna 7 maanden gaat duren. En daarom proberen we wel een beetje low budget te reizen. Een prive busje is dan een beetje aan de dure kant maar bedankt voor de tip en het opzoeken Annet!
We gaan voor de overheidsbus en moeten maar proberen op het station een kaartje te kopen.
Nog even en dan vertrekken we,het begint nu ook echt te kriebelen!!! Lang reizen met z’n tweetjes is al spannend (leuke spanning) maar nu gaan we met z’n drietjes…!
Heb er echt veel zin in!!!
Je bent al weg, dus dit bericht zal wel mosterd na de maaltijd zijn. Anyhow de (overheids)bus is prima doet er een uurtje of vijf over met een korte pauze onderweg. Kost iets van 300 bath pp (inclusief wat te drinken en te snoepen) vertrekt van Ekkamai en stopt bij de pier van Laem Ngop.
Als je de reis begint op Khao San dan kan de rest alleen maar beter worden:dag: Ekkamai is wel een eindje weg van Khao San als je van tevoren een ticket wilt kopen.