Hoe kom ik met zijn 8ten het beste van Bangkok naar Ko Chang

Hallo allemaal,

Nog anderhalve week en dan >>> we naar Thailand dus ik ben de laatste dingetjes nog even aan het regelen.
Nou heb ik alleen nog 1 ding waar ik niet uit kom.
Wij gaan van Bangkok naar Ko Chang maar ik heb nog geen idee hoe.
Ik weet dat we kunnen vliegen maar dat is voor ons te duur. Er gaat een bus daarheen weet ik, maar 1 probleem…een van de kinderen heeft ernstig reuma en de busreis duurt ongeveer 6 uur. Kan ik ook een minivan huren (zodat het hopelijk ietsje sneller gaat) en zo ja regel ik dat het beste via greenwood travel, daar heb ik het meeste geregeld of is het goedkoper om dat ter plekke te doen? Wij logeren de avond ervoor in het Prince Palace dus geen idee of daar vandaan ook minivans rijden of alleen maar taxi’s.
Of is 2 taxi’s goedkoper. Toestand toestand toestand hihi

Groetjes van een toch wel beetje zenuwachtige Mik :cheer:

Ik zou idd eens bij Green Wood Travel informeren wat hun prijs is voor een minivan. Het kantoor van Green Wood Travel zit ook in het Prince Palace Hotel dus zij kunnen vast wel regelen dat de minivans jullie daar komen ophalen.

2 taxi’s gaat vrijwel zeker prijziger zijn dan een minivan voor 6 personen, maar ze kunnen snel de diverse opties naast elkaar leggen. Wellicht is het je het prijsverschil voor het comfort waard. Verwacht overigens geen snelheidsrecord, het blijft best een afstand vanaf Bangkok.
Voor de prijs zou ik Greenwood raadplegen op de dag dat je in je hotel komt, maar ook even bij een van die kleine reisbureautjes op straat proberen. Kleine moeite en wie weet scheelt het.

Er rijden minibusjes vanaf het Victory Monument rechtstreeks tot aan de ferry. De tocht duurt ongeveer 4 uur…er wordt enkel tweemaal kort gestopt om bij te tanken (lpg). Prijs per persoon bedraagt 300 THB.
De busjes beginnen te rijden vanaf 7u in de ochtend en dit om het uur.
Heb reeds meermaals dit traject gedaan en steeds zeer tevreden.
Het is niet eenvoudig om het tafeltje te vinden waar je je dient aan te melden, ff zoeken, maar het is gelegen aan de kant van het Rachaweti Hospital…niet ver van de trap richting skytrain.

Je kan ook prive een busje huren via Ian van iamkohchang. Prijs van je hotel in Bangkok tot je hotel op Koh Chang bedraagt 5800 THB. Dit is all-in en je hoeft dus ook niet extra voor de ferry te betalen.
Als je wenst kan ik wel contact voor je opnemen met hem, en kijken wat de mogelijkheden zijn en de eventuele beschikbaarheid.

Super tip Wim!

Maar passen er ook 8 passagiers in zoon minivan want bij greenwood travel hebben ze alleen voor 7 passagiers en om er nou 1 achteraan te laten rennen is ook zo wat.

En is dat Victory monument makkelijk te vinden? Ik bedoel, dat als ik tegen een taxichauffeur als ik uit het Prince Palace loop zeg Victory monument dat hij me dan niet schaapachtig aan zit te kijken of is dat daar mega bekend. Sorry als ik iemand beledig he maar ben BlonT.

O Wim je had alweer gereageerd toen ik nog aan het type was.
Zitten langs elkaar heen te type hihi.

Nou als jij eens voor mij wil informeren heel graag.

Woon je zelf ook op Koh Chang of ga je daar graag heen omdat dat in je naam staat?

Alvast toppie deze medewerking weer

De busjes die vanaf het Victory Monument vertrekken kunnen tot 10 of 12 personen vervoeren, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Het Victory Monument is heel bekend in Bangkok en elke taxi weet dit zonder enige moeite te vinden, het is tevens bereikbaar via de skytrain. Maar ik vermoed dat je wel wat bagage bij hebt, dus zal een taxi wel handiger zijn. Taxis in Bkk zijn spotgoedkoop en brengen je zonder veel hinder snel op je bestemming.

Kans is groot dat je de minivan bij Victory Monument moet delen met anderen. Wij hebben hier tijdje terug minivan genomen naar Pranburi en die werd helemaal volgestouwd met mensen en koffers/tassen. Moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg comfortabel zat, maar het was verder wel te doen. Alleen weet niet of dit geschikt is voor iemand met reuma.
Ik zou die andere tip van WimkohChang dus eens proberen…(prive een busje huren), dat lijkt me in jullie geval het beste.

Ik woon al zes jaar op Koh Chang en geniet er nog steeds van alsof het de eerste week was.

Morgenmiddag (ga eerst een paar duikjes maken:biggrin:) neem ik contact op ivm het prive busje en laat je daarna iets weten

1 like

:idea:Je kan natuurlijk ook bijbetalen voor twee personen (600 THB) en dan heb je wel een prive busje, nog steeds goedkoper dan eentje prive af te huren :biggrin:

Das waar :slight_smile:

O helemaal super Wim.

Maar we zijn met 8 personen he en niet met 6 maar dat zal denk ik niet zoveel uitmaken.

Het zou gaan om 7 augustus heen en 11 augustus terug.

Dank dank dank.

Mijn dochter wil daar gaan snorkelen of duiken dus wie weet komt ze je onder water nog tegen haha

Heb even navraag gedaan bij een van de bedrijfjes hier die dat regelen.
Voor de heenreis is het bedrag voor 8 personen 6100 THB en voor de terugreis bedraagt het 5600 THB. Dit is een prijs all-in…van deur tot deur.

Ondertussen heb ik mijn vrouw even laten bellen met de minibusjes van Victory Monument en die zijn blijkbaar ook prive af te huren. Ten vroegste morgen middag weet ik hier meer van, maar je zal even langer moeten wachten, want ik mag weeral gaan duiken :biggrin:

Ha die Wim,

Alvast super bedankt voor alle moeite die je doet.
Nog 10 dagen te gaan voor we vertrekken dus gaat nu opschieten.

Ja maar ons maar weer gek met je duiken.
Hier kan je ook je duikbril op maar dan voor boven water.

Wat doe je voor werk op Ko Chang?
Heb je een restaurant of iets dergelijks want dan komen we daar natuurlijk een keertje eten:chin:

Niet al het moois van de vissen afkijken he!

Ga ook even bij die linken van je kijken over duiken.

Groetjes Mik

Geen probleem!

Dit keer geen restaurant, dat heb ik vroeger in Antwerpen gedaan. Maar het kriebelt nog steeds om iets met eten te doen :wink:
Ik heb voor de tweede maal van mijn hobby mijn beroep gemaakt en in dit geval is dat duiken.

Ben reeds meer als 5 jaar bezig als duikinstructeur en sinds meer als een jaar hebben we onze eigen duikschool opgericht.

Indien je vragen zou hebben ivm duiken of snorkelen dan mag je die ook gerust deze kant opsturen.

Groetjes

Wim

Nou een dagje snorkelen komen we in ieder geval doen.

Hebben we ook in Egypte gedaan en was echt fantastisch.

Dat zal dan 8,9 of 10 augustus worden afhankelijk van het weer want de 7de is de reisdag heen en de 11de weer terug.

Heb der zin in:cheer:

De busjes van Victory Monument vragen net hetzelfde als de eerste mogelijkheid die ik je gaf.
Persoonlijk zou ik dan voor de eerste gaan, aangezien zij dit dagelijks doen en dus waarschijnlijk ietsje beter georganiseerd zijn.
Kzal mijn licht even opsteken ivm de boekingsvoorwaarden en laat je dan iets weten.

Helemaal super Wim,

Ja hoor ik ga voor die eerste.
Vertrouw gewoon blind op jou haha.

Als jij mij even kan laten weten hoe ik met hun af kan spreken dan maak je mij helemaal gelukkig:chin:

Mag hopen dat die mensen toch wel Engels kunnen lezen he want als het op zijn Thais moetlol2

O my god het komt nu allemaal wel heel erg dichtbij pffff

Groetjes Mik

Gebruik bovenstaande link om contact op te nemen met Ian. Onderaan de pagina vind je een formulier dat je dient in te vullen (zet mijn naam even bij de extra vermeldingen…Ian weet dan waar het over gaat, heb hem reeds ingelicht).
Nee, dit hoeft niet in het Thais, Engels is geen probleem.
Mocht je nog vragen hebben, laat maar weten!