Het is nog makkelijker George v.a de luchthaven Trat rijden minibusjes die met de ferry meegaan en je bij je accommodatie voor de deur afzetten ik dacht dat ik zo,n 400Bt betaalde in maart.
Theo
Het is nog makkelijker George v.a de luchthaven Trat rijden minibusjes die met de ferry meegaan en je bij je accommodatie voor de deur afzetten ik dacht dat ik zo,n 400Bt betaalde in maart.
Theo
dat is ook een optie Theo,had er eerlijk gezegd niet bij stilgestaan.
Nu ik dacht met de taxi naar de ferry haven 180bath?50a 60bath voor de ferry + een taxi in Koh Chang 80 a100bath=kom ik zo rond de 340bath(laten we zeggen verwaarloosbaar,men kan jou optie ook nemen en via de luchthaven een minibus nemen)![]()
georges.
Klopt George, maar 200 euro voor een retourtje met BKK Airways vinden we nét iets te duur. Maar bedankt voor het meedenken.
Wij komen aan op het vliegveld (15/02) 's ochtends 9.30 vanuit Chang Mai en kunnen dus niet met de bus van 7.30 mee.
Een minibus is dan een alternatief, misschien heb jij of iemand anders daar informatie over hoe we dit het beste kunnen regelen?
Er is nog een andere bus die rijdt vanaf de luchthaven naar Laem Ngob en de vertrektijden van deze zijn beter geschikt voor jullie. Hieronder een tabel van de tijden.
Laem Ngop – Suvarnabhumi Airport
Bus Company Transport Co., Ltd.
Suvarnabhumi – Laem Ngop Laem Ngop – Suvarnabhumi
06:40, 10:10, 11:40,13:10, 16:10, 18:10 07:30, 08:30, 09:3011:30, 12:30, 16:00
Ik denk dat het enige voordeel van een busje vanaf Victoriamonument als je van de luchthaven reist is dat er ieder uur een busje vertrekt en misschien wat tijdwinst.
Het tijdsverschil is best aanzienlijk, heb het nog gemerkt met vriend die hier is aangekomen twee weken geleden. Hij was pas om acht uur 's avonds op zijn eindbestemming Bang Bao.
Met de service vanaf het Victory Monument ben je er steevast 4u vroeger! Lijkt me toch iets prettiger na een lange vlucht.
Hey,
Ik zit in Bang Bao, het meest zuidelijk gelegen dorpje van Koh Chang. Als je van de hoofdweg rechts inslaat richting het vissersdorpje, dan vind je onze winkel op de rechterkant na een goede 200 meter.
Wij organiseren zowel snorkel als duiktrips.
Spring even binnen als je in de buurt bent, dan kan ik je de verschillende mogelijkheden uitleggen… en kunnen ook een lekker biertje drinken:cheer:
Leuk, gaan we zeker doen!!! :dag:
Er schijnen tegenwoordig minibussen te rijden van het vliegveld rechtstreeks naar de pier. Ik weet niet verder hoe of wat maar ik geloof iets van 3 of 4 keer per dag.
Sorry, maar dan zal er wel sprake zijn van een misverstand of miscommunicatie. De Lonely Beach Express minibusjes (Express Minibus service from Bangkok international Airport direct to Lonely Beach on Koh Chang island.) vertrekken direct vanaf de airport terminal op het vliegveld en gaan echt non-stop door naar Lonely Beach (buiten 2 tankstops). Er is dus echt geen snellere verbinding, tenzij je je “limousine” chauffeur omkoopt om flink boven de maximumsnelheid te rijden of je met Bangkok Airways naar Trat airport vliegt. Het is inderdaad niet mogelijk om vooraf te reserveren, maar als er geen plek is, dan zijn er nog genoeg alternatieven (zoals bus 999 naar Laem Ngop of de bussen naar Trat).
Wij hebben afgelopen November ook gebruik gemaakt van deze service. (vertrokken echter vanaf de “bushalte” Klong Son op Koh Chang) deze rit heeft ongeveer 5 uur geduurd.
Eigenlijk hadden we geboekt voor de grote bus maar omdat er te weinig animo was zijn we vervoerd met een mini van.
Dit alles voor het luttele bedrag van 308 baht pp
Zie alleen net dat het gaat vanaf het vliegveld. Dan zou je idd een de bus kunnen pakken naar Lonely beach, echter heb ik hier geen ervaring mee. Echter is het van dezelfde maatschappij dus die 5 uur kan je aanhouden + nog een kleine 20 min naar Lonely Beach. Moet wel zeggen dat de tijd ook afhankelijk is van de ferry. Kan maar zo zijn dat je daar 1.5 uur staat te wachten. Dat hadden we vorig jaar, dit jaar konden we gelijk door.
Vorig jaar hebben we geen gebruik gemaakt van deze service, (bestond nog niet) zijn gewoon naar een reisbureau gegaan en met mini van naar Koh Chang gebracht. Dit was echter wel een stukje duurder.
Nope… spijtig genoeg geen misverstand! Het is wel degelijk het minibusje dat naar Lonely Beach gaat. Het was in het begin dat deze dienst werd aangeboden, dus het zou kunnen dat dit probleem nu opgelost is. Maar ik ben meer mensen tegengekomen, die van deze service gebruik hebben gemaakt en die hier vrij laat aankomen.
De bussen naar Laem Ngop dien je te vermijden…je bent te ver van de ferry vandaan en ze proberen je of een te dure taxirit of een overzet in een vissersboot aan te smeren.
Waarschijnlijk dan niet de bus 999 naar Laem Ngop want die hebben dat mooie kantoortje direct aan het begin van de pier staan en vanaf daar is dus geen taxi voor nodig. Vwb de Lonely Beach Express busjes: ik spreek bijna dagelijks mensen die er gebruik van maken en dat gaan altijd goed. Af en toe willen de chauffeurs nog wel 'ns wat te vroeg vertrekken, maar vertragingen zijn er nagenoeg nooit. Enige nadeel is natuurlijk dat ze met de Centerpoint ferry worden overgezet en die iets langer vaart (meestal maar een minuutje of 15) en de wachttijd daar theoretisch een half uur langer zou kunnen zijn, dan op de Ao Thammachat “Koh Chang Ferry” of “Ferry Koh Chang”. Laat aankomen kan natuurlijk komen omdat ze ook later vertrekken. Momenteel zijn er ook een aantal diensten die nog niet officieel zijn en dus nog niet worden gepubliceerd, maar wel al invloed kunnen hebben op andere (bekende) vertrektijden…
Goed om te horen dat de problemen dan zijn opgelost met deze dienst naar Lonely Beach.
Ivm bus 99(9) toch even onthouden dat deze bus niet via de luchthaven gaat en je dus een transfer naar Ekamai nodig hebt. De vertrektijden :
Government Bus 99
Bangkok – Laem Ngop Laem Ngob – Bangkop
06:30, 07:45, 09:45 12:00, 14:00, 16:00
Er zijn dus genoeg busjes die van airport Bangkok naar koh chang gaan?
De kans dat er geen plaats meer is op dinsdag 29 dec. voor de bus van 14.00 uur???
Normaal gezien geen probleem. Mocht er toch geen plaats zijn of mocht je vertraging hebben, ga dan naar Victory Monument, de busjes daar vetrekken om het uur en dat tot 6 of 7 uur in de avond.
Inmiddels zijn we zo’n twee jaar later aanbeland. In augustus willen wij een aantal dagen naar Ko Chang aan het einde van de reis. we komen met een huurauto vanaf Khao Yai en hebben nu gepland om de auto in te leveren in Rayong (zouden eerst naar Ko Samet).
Idee is nu auto inleveren op de luchthaven (geen inleveroptie in Trat nl) en dan met de (mini)bus door naar ko Chang.
Kan iemand vertellen wat de huidige stand van zaken is met de bussen naar het eiland?
Wij reizen met 2 volw. & 2 tieners
Er zijn dagelijks rechtstreekse minibusjes van Samet (Ban Phe) naar Koh Chang.
Kunnen makkelijk geboekt worden op Samet of op het vaste land.
Wij komen van Vietnam en komen in de andere luchthaven toe van Bangkok. Weten jullie of er daar een mogelijkheid is om rechtstreeks naar Koh chang te gaan? Of moeten we eerst naar de andere luchthaven?