2e klas slaaptrein bangkok-chang mai hoe gaat dat en heeft iemand foto's

Inmiddels al lang en breed weer terug. Maar wil toch even m’n ervaring toevoegen:

De treinreizen hebben we geboekt via seat61.com en via lokale toeristenbureaus, beiden goed bevallen!

Inmiddels al lang en breed weer terug. Maar wil toch even m’n ervaring toevoegen:

Treinreis in Thailand boeken:
De treinreizen hebben we in december’09/januair’10 geboekt via seat61.com en via lokale toeristenbureaus, beiden boekingen goed bevallen!

Over de 2e klas slaaptreinreis:
Tips:

1. Verwacht niet te veel, dan valt 't alleen maar mee!
  2. Houd rekening met vertraging als je op doorreis bent
  3. Heb je een sarong mee op reis (zoiezo handig voor op 't strand ipv zo’n dik zwaar en niet drogende strandlaken) die kun je ophangen zodat het snachts wat donkerder wordt als de lampen niet uit gaan.
  4. Als je goed wilt slapen neem dan een oogdoekje (hoe heet zo’n blinddoekje om mee te slapen?) en oordopjes mee…
  5. Neem eten en drinken mee. Aan boord is niet altijd alles te krijgen, en natuurlijk is het aan boord duurder. Ook hadden we veel vertraging en 't ontbijt liet daardoor wel heel lang op zich wachten…
  6. Van de restauratie wagon kun je met mede reizigers prima een eigen feest tent maken :slight_smile:

Ik raad zeker aan om een deel van de reis met de trein te doen. Erg goedkoop en een beleving op zich :slight_smile:

Was nog de afloop vergeten te melden. Inderdaad lagen de tickets voor ons klaar. Je moet even rechts van de gewone loketten een kantoor in (staat aangegeven) en dan is het zo geregeld met als extra beloning een ouderwets Thais/Engels gesprek, fantastisch!!!

Auk:wereld:

Ik zou mijn ervaring ook nog even willen delen met het reizen van de trein in Thailand, ik heb dit ook mogen meemaken alleen vanaf Bangkok richting Surat Thani en ondanks dat ik het leuk vond om het een keer mee te maken vond ik het persoonlijk een tergende trip, ik kon simpelweg niet slapen in de trein ondanks de bankjes die dus uitgeklapt kunnen worden en je gordijntjes hebt wat het allemaal best knus maakt is het ook nog zo dat het ontiegelijk veel tijd in beslag neemt voordat je er uiteindelijk bent, ik denk dat ik bij mijn aankomende trip naar thailand en in dit geval het noorden een binnenlandse vlucht pak om te zien of dat beter bevalt.