Tips Bankok/Kanchanaburi/Surat thani/Phuket

Hoi Allemaal,

Wij vliegen 16 juli naar Bangkok en verblijven 16 dagen in Thailand. Om dat dit natuurlijk een vrij korte periode is wil ik alles zo goed mogelijk plannen. Ons idee was om 2/3 nachten in Bangkok te blijven en vanuit daar naar Kanchanaburi te reizen voor de tiger temple en het olifanten kamp. Wellicht heeft iemand nog meer suggesties over bezienswaardigheden in de buurt die we moeten zien. Mssn heeft iemand ook een prijsindicatie over de kosten van een taxi van Bangkok naar Kanchanaburi.
Daarna ben ik nog in twijfel of we met de trein naar Surat thani moeten gaan en vanuit daar met de taxi naar Phuket of dat we beter een tussenvlucht kunnen nemen van Bangkok naar Phuket/Krabi.
Iemand misschien ook nog tips voor mooie bezienswaardigheden in en rondom Phuket.

Groetjes Sabine

als je om dieren geeft ga dan niet naar de tigertemple, de tijgers worden gedrogeerd en als het een olifantenkamp is waar de olifanten rare dingen moeten doen zoals voetballen schilderen muziek maken of met een bankstel op hun rug met toeristen rondsjouwen blijf daar dan ook weg

1 like

Sabine,

Idd als je om dieren geeft ga je niet naar de tiger temple.
Maar ga je veel beter naar het elephant nature park: http://www.elephantnaturepark.org
Dit ligt wel wat meer naar het noorden maar raad ik je zeker aan!

Tiger Temple ben ik het helemaal met de anderen eens.
Olifantenkamp en ritje op een olifant kan je gerust maken, beste is om dit in een van de kampen in het noorden te doen.
Mocht je wat meer tijd hebben in Surat Thani, kan je een uitstapje naar de Monkey School maken.
Je kan ook vanuit Surat Thani een bezoek brengen aan Khao Sok National Park en daarna verder reizen naar Phuket.

Bedankt voor de tips. Als dat idd zo is dat ze de tijgers drogeren dan hoef ik daar niet heen. Heb ook gehoord dat er in het noorden meer olifanten kampen zitten. Ik wil best een stukje naar het noorden maar i.v.m. tijdgebrek redden wij het niet om helemaal naar chang mai te reizen is er misschien iets wat tussen in ligt?
Als we niet naar de tiger temple gaan en niet naar het olifantenkamp kunnen we Kanchanaburi ook beter overslaan en beter een stukje naar het noorden reizen. Misschien nog tips wat we echt moeten zien. Het hoeft niet alleen met dieren te maken te hebben.

Kanchanaburi is ook zonder de Tiger Temple en een olifantenkamp zeker de moeite waard. Bezoek bijvoorbeeld onderweg naar Kanchanaburi de grote chedi van Nakhon Pathom, de drijvende markt Damnoen Saduak, de Khao Bin grotten (met in de buurt heel veel apen). In Kanchanaburi zelf kan je de oorlogsbegraafplaats en oorlogsmuseum bezoeken (indrukwekkend), en natuurlijk de beruchte brug over de River Kwai. Ook kan je een ritje met de trein over de Death Railway maken.
In de omgeving van Kanchanaburi heb je ook nog oude Khmer tempelruines in het Muang Singh Historical Park, de Hellfire Pass en de prachtige Erawan watervallen. Genoeg te doen dus en het is een mooie omgeving.

Slechts 40 km van de stad Kanchanaburi in Bo Phloi District vind je de Kanchanaburi Safari Park & Open Zoo is een kunstmatige habitat voor verschillende Afrikaanse en Aziatische dieren - leeuwen, tijgers , giraffen, zebra’s etc…
Van Bangkok met de taxi naar Kanchanaburi mag je toch wel rekenen tussen 1900 tot 2500 Baht,afpingelen zou ik zeggen.

Is het mogelijk van om Kanchanaburi naar Surat thani te reizen per trein?Ik hoor graag tips!

Je zou ook met de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai kunnen gaan en vanuit Chaing Mai naar Phuket/Krabi kunnen vliegen. Dat lijkt mij wel te doen in 16 dagen.
Bijv. 2 dagen Bangkok - 's nachts met de trein naar Chiang Mai - ong 4 dagen Chaing Mai - Vliegen naar het zuiden - ong. 8 dagen zuid Thailand - terug naar Bangkok.

Succes met plannen en heel veel plezier!

Nee, dat kan niet, tenzij je overstapt. Reis per trein of bus naar Nakhon Pathom en stap daar op de trein naar het zuiden.

Er vertrekt bijv. een ‘ordinary train’ om 14:44 uit Kanchanaburi, aankomst Nakhon Pathom is rond 16:30. Om 20:57 kan je dan de nachttrein nemen naar Surat Thani (aankomst volgende ochtend rond 07:00 uur).

Dit hebben wij een paar jaar geleden gedaan (met de nachttrein) en dat beviel prima. We hebben in Nakhon Pathom wel even moeten zoeken naar het treinstation, dat achteraf erg dichtbij bleek te liggen. Maar verder: aanbevolen!